بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63588
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 بهمن 99 0:27 ق.ظ

نقش ستاد امر به معروف در شهرستان عسلویه چیست؟/ یک سوزن به خود، یک جوالدوز به دیگران بزنید

ثلاث- چندی پیش امام جمعه شهر عسلویه در خطبه های نماز جمعه با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب سواحل شهرستان عسلویه، مسئولین شهرستان را به پیگیری این وضعیت مورد خطاب قرار داد.

چندی پیش امام جمعه شهر عسلویه در خطبه های نماز جمعه با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب سواحل شهرستان عسلویه، مسئولین شهرستان را به پیگیری این وضعیت مورد خطاب قرار داد.

ضمن تشکر از امام جمعه شهر عسلویه بابت این دغدغه مهم، باید روی دیگر سخن امام جمعه به خود و مجموعه تحت امرش باشد چرا که طبق قانون خود ایشان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوده که مصوبات این شورا لازم الاجرا و مورد حمایت دستگاه قضاست.

امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: «همه اعمال خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر نمی است در مقابل دریا» و بی شک اگر مولفه‌های اصیل حجاب ایرانی-اسلامی در جامعه حاکم شود، موجب تقویت نظام بوده و جلوی فروپاشی فرهنگی نظام و جامعه را خواهد گرفت و سوال اصلی به خود امام جمعه شهرستان بر می گردد که شما برای احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چند جلسه با اعضا گرفته اید و چه مصوباتی را از سر گذرانیده اید.

گرچه تمایل و حرکت خزنده جامعه مذهبی شهرستان به سمت سبک زندگی منحط غربی دلایل مختلفی از جمله بی توجهی به سبک زندگی اسلامی، هجوم فرهنگ بیگانه و کم توجهی خانواده و والدین به ارزش های دینی و حجاب و عفاف می تواند داشته باشند اما نقش سوم برای متولیان فرهنگی است که می توانند با قانون گذاری درست و نظارت بر قوانین عفاف و حجاب جلوی هنجارشکنی و بی عفتی و بدحجابی را بگیرند؛ قطعاً ائمه جمعه، مجلس، قوه قضائیه و عموم مردم در این رابطه مسئولند.

وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسط و گسترش این فریضه در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و … می‌باشد و مصوبات آن قانون های محلی هستند که برای دستگاه های متولی لازم الاجراست. از این رو نباید نقش و کم کاری این ستاد در شهرستان عسلویه را نادیده گرفت و توپ اهمال کاری را در زمین دیگری انداخت.

قوه قضاییه علاوه بر اینکه تکالیف قانونی خود را در قبال معضلات فرهنگی جامعه انجام دهد و از طریق سازمان بازرسی کل کشور بر میزان اجرایی شدن قانون گسترش عفاف و حجاب در دستگاه‌ها نظارت کند باید با مسئولینی که در این خصوص ترک فعل کرده اند نیز برخورد کرده و تذکر جدی بدهد. /

ارسالی کاربران

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن