بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63723
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 24 بهمن 99 3:39 ب.ظ

زندگی نامه اولین شهید انقلاب، سیدحسن هاشمی در شهرستان کنگان

    شهید سیدحسن هاشمی درسال ۱۳۰۸درخانواده مذهبی و سادات جلیل القدر متولد شد. شهید هاشمی در سن طفولیت کنار پدر بزرگوارش به آموزش اخلاق اسلامی و مفاهیم آن پرداخت. شهید هاشمی در سن هفت سالگی به مکتب میرود و در کلاسهای قران و عقائد شرکت میکند و مراحل تکامل را به خوبی طی می […]

 

 

شهید سیدحسن هاشمی درسال ۱۳۰۸درخانواده مذهبی و سادات جلیل القدر متولد شد. شهید هاشمی در سن طفولیت کنار پدر بزرگوارش به آموزش اخلاق اسلامی و مفاهیم آن پرداخت. شهید هاشمی در سن هفت سالگی به مکتب میرود و در کلاسهای قران و عقائد شرکت میکند و مراحل تکامل را به خوبی طی می کند. وی در مدرسه هم تا کلاس ششم درس میخواند. ایشان درکنار پدر بزرگوارشان از همان کودکی یاد میگیرد که نوکری اباعبدالله الحسین را سرلوحه زندگی خود قرار دهد. شهید هاشمی بعد از وفات پدر، مسئولیت و تولیت حسینیه سادات آن زمان را بر عهده گرفت. در همان زمان در حسینیه برای نوجوانان و جوانان، کلاسهای احکام و اخلاق برگذار می کرد و نسبت به دین و اعتقادات جوانها بسیار حساس بود. خودِ شهید هاشمی نیز فردی پرکار و خدمتکار مردم فقیر و بی سرپرست بود. شغل شهید هاشمی رانندگی و دارای دستگاه آرد سازی و کشاورزی و تعمیرکار تلمبه های آب زمین های کشاورزی بود. شهید هاشمی در امر خیر سررشته خوبی داشت. درِ خانه شهید به روی همه مردم باز بود و همه درمانده ها، شبها و روزها درِ خانه شهیدهاشمی اسکان میکردند. برای شهید هاشمی فقیر و غنی فرقی نمیکرد. برای این شهید همه یکسان بودند. در حسینیه واقعا احساس نوکری میکرد و همه مردم را مهمان و ارباب خود میدانست و درسالی که شهید آیت الله مدنی درکنگان تبعید شد، در کنار ایشان بودند و همواره به فرمان ایشان بودند. با شروع تظاهرات خیابانی علیه حکومت ستم شاهی، به فرمان حضرت امام (ره) با جان و دل  در انقلاب شرکت نمود و حسینیه خودش را مقر انقلاب اسلامی قرار داد و با جوانان کنگانی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت. شهید هاشمی چیزی برای انقلاب اسلامی کم نمی گذاشت و با تمام توان در خدمت انقلاب بود و این کار تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه داشت.

همه مردم از این پیروزی تاریخی انقلاب، شادمان بودند. ایشان هم مثل مردم به شادمانی پرداخت و بخشی از شادی خود را با پخش شربت و شیرینی در میان مردم تقسیم کرد و اینگونه پیروزی انقلاب را جشن گرفت. درتاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۵۷  در یک مأموریتی که به ایشان محول کرده بودند، در جاده تنبک( قدیم) به کنگان در حین مأموریت توسط اشرار، به ضرب گلوله شهید شد.   پیکر پاک این شهید ولا مقام به وصیت خودش در حسینیه هاشمی دفن می شود. از آن پس نام حسینیه به » شهید سید حسن هاشمی« نامگذاری می شود. شهید سید حسن هاشمی اولین شهید انقلاب در شهرستان کنگان است. ایران اسلامی و شهرستان کنگان به داشتن غیور مردانی چون شهید هاشمی و سایر شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس افتخار می کند و راهشان را تا ابد ادامه خواهد داد. روحشان شاد و یادشان تا ابد گرامی باد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن