بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11176
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 بهمن 93 12:07 ب.ظ

در نشست با استاندار، توسعه شهرستان کنگان بررسی شد

لزوم ایجاد اسکله جدید در کنگان/طرح‌های کاهش آلایندگی در کنگان اجرایی شود/لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان

ثلاث : ماه گذشته سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر را داشتیم که دارای برکات بسیار زیادی برای استان بوشهر بود.

 به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان در نشست با استاندار بوشهر در بررسی توسعه شهرستان کنگان اظهار داشت: ماه گذشته سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر را داشتیم که دارای برکات بسیار زیادی برای استان بوشهر بود.

وی با بیان اینکه باید نیازهای شهرستان‌های مختلف استان مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

طرح‌های کاهش آلایندگی در کنگان اجرایی شود

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه وجم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان کنگان از جمله اسکله و آلایندگی ناشی از تاسیسات گاز پارس جنوبی، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های مورد نیاز شهرستان کنگان در بخش های یاد شده به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خواستار توجه به مسائل زیست‌محیطی در محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز شد و اذعان داشت: فاز ۱۲ پارس جنوبی در کنگان اثرات زیست محیطی فراوانی به شهرستان کنگان وارد کرده است که باید این مسائل بررسی و برای کاهش آلایندگی‌ها اقدام شود.

احمدی با اشاره به مشاهده اثرات زیست محیطی صنایع پتروشیمی نیز در شهرستان‌های کنگان و عسلویه، افزود: وزارت نفت باید اعتبارات مناسبی را در بخش‌های بهداشتی درمانی، عمرانی و فرهنگی تخصیص دهد.

وی تاکید کرد: شهرستان کنگان میزبان بیش از ۶۰ درصد اراضی پارس جنوبی است که این موضوع می‌طلبد که وزارت نفت به توسعه زیرساخت‌های شهرستان کنگان توجه بیشتری داشته باشد و طرح‌های مناسبی را در این شهرستان اجرا کند.

 

لزوم ایجاد اسکله جدید در کنگان/ اشتغال جوانان کنگان جدی گرفته شود

عباس جمشیدی فرماندار کنگان در نشست بررسی توسعه شهرستان کنگان با استاندار اظهار داشت: شهرستان کنگان در منطقه پارس جنوبی قرار گرفته است و نیاز است که نیازهای این شهرستان با تلاش صنعت نفت رفع شود.

وی یکی از نیازهای مهم شهرستان کنگان را بهبود وضعیت اشتغال دانست و اضافه کرد: مصوبه دولت نهم و دهم در تحقق اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی محقق نشده است که افزایش مهارت کارجویان و دیگر راهکارهای این مهم در حال اجرا است.

فرماندار کنگان با اشاره به تقدیر از دانش‌آموزان پیش دانشگاهی با معدل بالای ۱۷ بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با منطقه پارس جنوبی، ادامه داد: تلاش هایی برای بهبود وضعیت اسکله کنونی کنگان صورت گرفته است ولی نیاز است که اسکله جدید برای شهرستان کنگان ایجاد شود.

وی به تجهیز بیمارستان کنگان و ارائه خدمات مناسب به مردم این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی ۹ ماه اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان، ۱۳۰ هزار نفر از این طرح بهره‌مند شده‌اند و ۱۰ هزار نفر نیز از خدمات بستری استفاده کرده‌اند.

جمشیدی با اشاره به اجرای تاسیسات آب شیرین کن در کنگان با تولید روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب، تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی کنگان به زودی با حضور دو سرمایه‌گذار اجرا می‌شود که برای این طرح‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی یکی از نیازهای شهرستان کنگان را اجرای کمربند ساحلی این شهر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: کمربندی ساحلی کنگان باعث اتصال دو شهر کنگان و دیر به هم می‌شود

 

پارک کوهستانی در کنگان اجرا شود/ لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری

اکبر فاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در نشست مسئولان شهرستان کنگان با استاندار بوشهر اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف است که نیاز است تا زمینه توسعه بیش از پیش شهرستان کنگان فراهم شود.

وی اضافه کرد: دریا نقش بسیار مهمی در زندگی مردم شهرستان کنگان دارد و بسیاری از مردم این شهرستان از طریق دریا ارتزاق می‌کنند و نیاز است تا یک اسکله برای شناورهای صیادی و سفاری در کنگان ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی کنگان در ادامه یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان کنگان را ایجاد اسکله جدید عنوان کرد و افزود: امیدواریم مسئولان استان نیز با نگاه به این خواسته مردم کنگان، برای تحقق آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: کنگان نزدیک‌ترین فاصله با کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد و می‌تواند نقطه مناسبی برای توسعه روابط تجاری با این کشورها باشد و باید اسکله مورد نیاز ساخته شود.

فاریابی با اشاره به تصویب ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای پلاژ بانوان در کنگان، تاکید کرد: تکمیل این پروژه نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال است و امیدواریم شاهد تحقق اعتبارات مورد نیاز این پروژه باشیم.

وی با اشاره به مناظر کوهستانی شهرستان کنگان بر لزوم اجرای پارک کوهستان در این شهر تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های گردشگری در کنگان باید توسعه یابد و طرح‌های مناسبی در این زمینه اجرا شود.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن