بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12632
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 بهمن 93 2:26 ب.ظ

خبرسازترین تندیس استان در برازجان نصب شد + تصاویر

ثلاث: امنیتی ترین تندیس استان بوشهر برای دومین بار در سکوت رسانه ای و بر خلاف قول های داده شده برای تغییر اوضاع نصب شد.

ثلاث: نصب مجسمه غضنفرالسلطنه برازجانی بدون اطلاع رسانی قبلی و حضور مردم و مسئولین صورت گرفت در حالی که پیش تر گفته شده بود تندیس با برگزاری جشنی نصب خواهد شد!
به گزارش ثلاث و به نقل از فکر شهر؛ تندیس میرزا محمدخان غضنفرالسلطنه برازجانی را می توان امنیتی ترین تندیس استان و حتی کشور دانست.

در هنگام ساخت این تندیس، میدانی حدفاصل شهر برازجان و روستای دهقاید جهت این امر اختصاص یافت که به دلیل برخی مخالفت ها، این امر محقق نشد تا اینکه ۱۲ شهریورماه سال ۹۲ در سکوت رسانه ای و تنها با حضور شهردار وقت و برخی عوامل شهرداری جلوی کاروانسرای مشیرالملک برازجان نصب گردید، اقدامی که تنها ۱۲ ساعت به طول انجامید و در روز روشن توسط عوامل وقت فرمانداری و شورای تامین، به زیر کشیده شد و به انبار ماشین آلات شهرداری برازجان منتقل گردید و نصب آن به تایید شورای تامین استان منوط گردید.

پس از روی کار آمد دولت تدبیر و امید، شورای تامین شهرستان نصب این تندیس را برعهده شورای شهر گذاشت تا این شورا در جلسه ۳۱ فروردین ماه سالجاری با ۵ رای موافق، میدان ورودی این شهر از سمت بوشهر را برای نصب تندیس تصویب نماید والبته اعضا قول دادند که این بار نصب تندیس با احترام و اطلاع رسانی و حضور مسئولین انجام شود.

اما برخلاف قول های داده شده، نه به مردم اطلاع رسانی شده و نه مسئولی حضور دارد و تنها دو نفر که یکی عضو شورا و دیگری عضو سابق شورا می باشد، در محل حاضرند و البته برخی از مردم هم که از طریق فضای مجازی در جریان امر قرار گرفته اند، در حال رساندن خود به محل می باشند.

نصب مجسمه ی میرزا محمدخان غضنفرالسلطنه برازجانی در هوایی گرد و خاکی و آلوده و بدون اطلاع رسانی قبلی و حضور مردم و مسئولین مربوطه و غیر مربوطه به جزء مرتضی نیکجو و سید باقر موسوی در حالی صورت گرفت که پیش تر گفته شده بود تندیس با احترام و حضور عموم مردم و با برگزاری جشنی نصب می شود!

میرزا محمدخان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه برازجانی والی برازجان و از تاثیر گذاران قیام جنوب در مقابل هجوم بریتانیا بود. از اقدامات مهم وی اتحاد با مجاهدین و یاری رسانی شیخ حسین خان چاه کوتاهی و زایر خضر خان اهرمی در آخرین حلقه مقاومت مجاهدین در نبرد «سربست چغادک» علیه نیروهای انگلیسی با سیصد نفر تفنگچی بود


منبع: فکرشهر

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن