بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46612
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 29 اسفند 96 0:21 ق.ظ

در گفتگو با ثلاث :

درآمدهای مالیاتی شهرستان کنگان ۶۰۰ میلیارد بوده است / تسلیم سه هزار اظهارنامه مالیاتی در سال ۹۶

رستمی : مالیات نقش عمده ای در سازندگی کشور دارد به اندازه ای که در حال حاضر درآمدهای مالیاتی کشور از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است و در مصوبات تنظیم بودجه کشور نقش درآمدهای مالیاتی بسیار مهم می باشد. مالیات های وضع شده در قانون شامل مالیات مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

موسی رستمی مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث، اظهار داشت: پیشاپیش حلول سال نو را خدمت مردم شریف و ولایتمدارشهرستان کنگان تبریک عرض می نمایم.
وی افزود: مالیات نقش عمده ای در سازندگی کشور دارد به اندازه ای که در حال حاضر درآمدهای مالیاتی کشور از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است و در مصوبات تنظیم بودجه کشور نقش درآمدهای مالیاتی بسیار مهم می باشد. مالیات های وضع شده در قانون شامل مالیات مستقیم و غیر مستقیم می باشد.


مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان عنوان کرد: مالیات های مستقیم شامل دو بخش مالیات بر دارایی و ثروت و مالیات بر درآمد بوده که هر کدام دارای چندین منبع مالیاتی از جمله املاک ، مستغلات ،ارث ،حقوق ، مشاغل و عملکرد اشخاص حقوقی می باشد .
رستمی ادامه داد: سوای جنبه های درآمدی مالیات، هدف اساسی وصول مالیات مهمترین وسیله در تخصیص منابع، حصول اشتغال و درجه معقولی از ثبات قیمتها ، توزیع عقلانی و صحیح درآمدها بین طبقات و گروهها و بخش های مختلف اقتصادی جامعه بهره می جوید.


وی گفت: در سال ۱۳۹۶ وصول درآمدهای مالیاتی مستقیم شهرستان کنگان مجموعا بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است که اعم آن از درآمدهای تکلیفی ماده۱۰۷قانون مالیات های مستقیم (تکلیفی اشخاص حقوقی غیرایرانی ) می باشد.
مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات غیرمستقیم محسوب میشود که بر مصرف وضع می گردد. این نوع مالیات نوعی مالیات چند مرحله ایست که در مراحل مختلف زنجیره واردات/تولید/توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده یا خدمات ارایه شده در هر مرحله اخذ می گردد و نهایتا توسط مصرف کننده نهایی پرداخت می گردد.
رستمی اظهار داشت: بدلیل وضع قانون بر پایه مصرف هیچ گونه افزایش فشار بر فعالان اقتصادی(تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و …)بدنبال نخواهد داشت. تاکنون ۷ مرحله فراخوان ثبت نام مودیان صورت گرفته است.
وی گفت: میزان عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های شهرستان کنگان در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۳۸٫۷۵۵٫۰۹۷٫۱۵۸ ریال (سی وسه میلیاردو هشتصدوهفتاد وپنج میلیون و پانصد و نه هزار وهفتصدتومان ) بوده که این رقم در سال ۹۴ مبلغ۱۷۲٫۶۲۷٫۹۱۷٫۷۱۳ ریال (هفده میلیارد و دویست شصت و دومیلیون وهفتصد و نود ویک هزار و هفتصدوهفتاد ویک تومان )و درسال ۱۳۹۵ مبلغ۲۴۴٫۰۳۱٫۴۵۶٫۲۹۹ ریال (بیست وچهارمیلیارد وچهارصد و سه میلیون ویکصد وچهل وپنج هزار و ششصدوبیست ونه تومان ) بوده است. ضمن اینکه مالیات وعوارض ارزش افزوده وصول شده ۱۱ ماهه سال ۹۶ مبلغ۴۴٫۷۲۴٫۷۱۵٫۰۲۳ ریال ( چهارمیلیارد و چهارصد وهفتاد ودو میلیون وچهارصد وهفتاد ویک هزار وپانصد و دوتومان )بوده است.
موسی رستمی مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان تصریح کرد: قابل ذکر است مطالبی خلاف آمار این مدیریت درخصوص وصولی ارزش افزوده کنگان درفضای مجازی منتشر شده بود که ارائه این آمار، خلاف واقع بودن اظهارات منتشر شده را اثبات می نماید.


رستمی در ادامه گفتگویش با ثلاث، عنوان کرد: مودیان مالیاتی در سال ۹۶ جمعا تعداد۳۶۰۸ فقره اظهارنامه مالیاتی اعم از حقیقی،حقوقی و املاک تسلیم نموده اند.ضمنا” در سال ۹۶ تعداد ۱۱۲۶۶ فقره گواهی مختلف اعم از مواد ۱۸۶و ۱۸۷و سایر گواهی ها صادر گردیده است .طبق ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم توافقات انجام گرفته با مودیان مالیاتی ۱۲۸۷ فقره پرونده مالیاتی می باشد.وی گفت: کل پروندهای مطرح شده در هیات های حل اختلاف مالیاتی که در سال ۱۳۹۶ در این مدیریت مطرح گردیده است ۲۷۶۳ پرونده استکه از این تعداد ۱۶۴۳ پرونده مربوط به کنگان و سایر پرونده ها مربوط به شهرستانهای عسلویه و جم و دیر می باشد. در برگزاری جلسات هیاتهای حل اختلاف مالیاتی ،دادگستری شهرستان کنگان ،اتاق اصناف شهرستان کنگان ،اتاق بازرگانی صنایع و معادن بوشهر و اتحادیه صنف شرکتهای خدماتی بوشهرنهایت همکاری داشته اند که از نمایندگان همراهی کننده کمال تشکر و قدردانی می گردد. کلاسهای آموزشی کارکنان این مدیریت و ادارات شهرستانهای عسلویه و جم و دیر در این شهرستان برگزار می گردد .
وی ابراز داشت: از جناب آقای یوسفی فرماندار سابق و جناب آقای نوروزی فرماندار محترم و معاونین وی ،امام جمعه محترم شهرستان کنگان و اهل سنت و روسای محترم ادارات شهرستان که نهایت همکاری با این مدیریت داشته اند کمال تشکر و قدردانی می گردد.
مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان گفت: از آنجاکه تکریم مودیان مالیاتی (ارباب رجوع)به عنوان یک اصل مهم برای کارکنان این مدیریت می باشد وبا توجه به تعدد پرونده های مالیاتی و مراجعه زیاد افراد در طول روز تمام تلاش بر این است که کار مودیان در کمتریت زمان و به نحو احسن صورت گیرد.
رستمی گفت: در آخر از مردم شریف شهرستان کنگان که در سال ۱۳۹۶ و سنوات قبل با قانونمندی و انجام تکالیف نقش همکاری و تعامل با مدیریت امورمالیاتی داشته اند تقدیر وتشکر می نمایم.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن