بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53384
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 17 اسفند 97 3:57 ب.ظ

امام جمعه کنگان؛

ساده زیستی مسئولان می تواند مرهمی بر زخم مردم باشد / تشریفات سفرها و افتتاحیه ها کم شود

ثلاث – حجت الاسلام و المسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مسئولان و کارگزاران نظام باید بدانند حداقل چیزی که می تواند مرهمی بر زخم مردم باشد ساده زیستی مسئولین است.

 

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مسئولان و کارگزاران نظام باید بدانند حداقل چیزی که می تواند مرهمی بر زخم مردم باشد ساده زیستی مسئولین است.
وی افزود: مسئولان در همایشها ، سفرها ، افتتاحیه پروژه ها و مانند آن ساده زیستی را مدنظر و از تشریفات اجتناب کنند.
خطیب جمعه بیان کرد: بهترین ابزار برای نزدیکی مسئولان و مردم این است که مردم مسئولین را از جنس خود و شریک در مشکلات خویش بدانند.
وی تاکید کرد: گرانی های افسار گسیخته در حوزه های مختلف معیشتی و اقتصادی از جمله قیمت خودرو و گوشت به یک معضل تبدیل شده و همه مسئولان خصوصا دستگاه های نظارتی و اجرایی و حتی خود مردم هم باید به یکدیگر رحم کنند.
محمودی با تبریک میلاد امام محمد باقر علیه السلام گفت: امام علیه السلام توانست با هدایت گری خود با فساد عقیدتی و انحراف در جامعه مبارزه جدی کند و از سوی دیگر با تربیت هزاران شاگرد طلایه دار نهضت علمی در عالم باشد و امروز علم و حوزه های علمیه مدیون و مرهون امام باقر علیه السلام اند.
امام جمعه با تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام گفت: امام هادی علیه السلام الگوی جهاد و مبارزه در سخت ترین شرایط فشار و تهدید برای زمان ما است.
محمودی اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره که در حقیقت یک دائره المعارف امام شناسی است و زیارت غدیریه بعنوان یادگاری بی نظیر در معرفی ولایت دو اقدام مهم امام هادی علیه السلام در معرفی امامان شیعه و جایگاه ولایت است.
وی به حادثه تلخ جان باختن تعدادی از شهروندان کنگانی در حادثه غرق شدن لنج سفاری اشاره و گفت: امیدوارم این حادثه درس عبرتی برای اطلاع رسانی بهنگام از سوی مردم و اقدام به موقع از سوی مسئولان باشد تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
خطیب جمعه با تبریک انتصاب آیت الله رئیسی بعنوان رئیس دستگاه قضائیه از طرف رهبر معظم انقلاب به سوابق درخشان و تجربه کار اجرایی و مدیریتی ایشان اشاره و خاطرنشان ساخت: این انتخاب شایسته نوید تحولی عظیم در سیستم قضایی کشور و حرکتی بزرگ در راستای تحقق گام دوم انقلاب است.
محمودی با گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام (ره) با تقدیر از مدیر و کارکنان این نهاد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی هدف مهم از تشکیل بنیاد شهید است.
وی افزود: اول کسی که یاد شهدا را زنده نگه داشته است و از مقام آنها تجلیل کرد ذات اقدس اله در آیات متعدد از قرآن کریم است.
امام جمعه کنگان با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان نمود: یکی از کارهایی که یاد شهدا را در جامعه زنده نگه می دارد اردوی راهیان نور است.
محمودی با بیان اینکه بازسازی بهتر مناطق عملیاتی و بیان خاطرات توسط فرماندهان ارشد طراح عملیات ها در دوران دفاع مقدس ضروری است گفت: اردوی راهیان نور سبب می شود درس های دفاع مقدس فراموش نشود و این اردوها یک فناوری برای استخراج این ثروت عظیم است.
وی در پایان با تاکید بر لزوم تکریم و تعظیم خانواده های شهدا گفت: تکریم خانواده شهداء نباید ابزاری باشد.

گزارش: ابوذر حسین پور

عکاس: محمدحسن ایزدپناه – محمدرضا جلالیان

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن