بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63526
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 بهمن 99 10:12 ب.ظ

حساب وکتاب مردم کنگان در صندوق پراز” خالی” تعاونی مرزنشینان؟

ثلاث-پرسشگران اجتماعی مخصوصاً طی یکی دوسال اخیر در برخی از نقاط کشور بویژه پایتخت مراحل رسیدگی به مطالبات عمومی پیرامون سرنوشت اموال عمومی و تخلفات مالی بزرگ و کوچک، بوسیله ارجاع مطالبه گری به مخاطبان مرجع ونتیجه ی آن را ازسوی دستگاه‌های مختلف تجربه کرده اند.

تعاونی مرزنشینان


به گزارش ثلاث-مجیداورا_در اینجا لازم به ذکر است : پرسشگران اجتماعی مخصوصاً طی یکی دوسال اخیر در برخی از نقاط کشور بویژه پایتخت مراحل رسیدگی به مطالبات عمومی پیرامون سرنوشت اموال عمومی و تخلفات مالی بزرگ و کوچک، بوسیله ارجاع مطالبه گری به مخاطبان مرجع ونتیجه ی آن را ازسوی دستگاههای مختلف تجربه کرده اند ، بخشهای ارزشمند پاسخ مثبت به این رویه ی عدالتجویی از سوی بزرگان کشور، فضای امیدواری زاید الوصفی را در میان مطالبه گران ، احیاء کرده است ، زیرا ادامه ی آن روند پر نوسان گذشته و ازطرفی توجیه ، سکوت وبی تفاوتی وعدم اعمال قانون مقطعی در برابربی انضباطی های مالی خود می تواند منبعی برای گسترش نابسامانی های اجتماعی و توسعه زمینه ی گسترش فساد مالی افسار گسیخته باشد ، اما دراین گوشه ی کشور، با همه ی این اوصاف ، متأسفانه ، هنوزپس از حدود دودهه زمان، بلاتکلیفی سرنوشت اموال عمومی و سهام سهامداران ، شرکت تعاونی مرز نشینان ، پایانی ندارد؟! و سرانجام ماجرای یکی از اولین قربانیان، عدم نظارت و بازرسی و محاسبه قانونی نه در قالب اساسنامه و اظهارنامه ها و مستندات ترازنامه ی سال مالی تعاونی مرزنشینان کنگان و نه در قالب پیگیری دادخواست محکم قضایی روشن نیست ؟!

عدم پاسخگوئی و طفره رفتن ( لّف ودوّران) و پیچاندن و آویزان شدن درهر بهار انتخاباتی به فرد یا افراد ی و یک شبه اصولگرا شدن ویا یک روزه اصلاح طلب گشتن، با بده بستان وسفره انداختن از جیب مردم، ظاهراً ابزار فرار ازبازگرداندن اموال عمومی و تن ندادن به مقررات معمول حاکم برفضای یک موسسه در چرخه ی کاراست تا اینگونه “میش” ساختن از بعضی پرسشگران در تامین بهانه ی درس خواندن درکیش و زد وبند کردن دوغ وماست تا کره ی” تابلو یاس” در تکمیل پروسه ی نوش تا نیش ؟! و قبضه کردن امور شهرداری وشورا با تکیه بر حساب در اختیار مردم ، ترفندی برای گُرده سواری چنددوره اخیر شورای شهر بوده که برای دوره ششم شورا نیز همین ترتیب در حال ردیف شدن است البته که وارد شدن به جزئیات آن نوشتاری مجزا ومفصل می طلبد ؟! از جمله بگو و مگو های حاشیه ساز شایع شده در شهر پیرامون این پنهان کاری بزرگ است!؟؟

گرچه ورود به این داستان که حدود وثغورش دربادی امر به یک نقطه ویکفرد ختم میشود و یکی از چالش های پرهزینه است و تاملاً باید گفت : پرداخت هزینه اش در مسیر توسعه ی شهر مان و خروج از بن بست فعلی آن در مقابل مشکلات بسیار وحرکت به سوی تغییر بنفع مردم به این پرداخت هزینه می ارزد

. کما اینکه نگرش ” پساپاریاب” در حال رشد است و رویکرد لازم برای از بین بردن همه آسیب هایی که در رهگذر این جریان کهنه به شهر وارد گردیده در ساختن کنگانی نو بر اساس حاکمیت قانون سخت به اتخاذ مواضعی منسجم وابسته است را برمی تابد و به مواضعی نیازمنداست که با نوچه بازی و کوتوله پروری های فرساینده جامعه و فرصت سوزی های گذشته تا بحال موی ومیانی نداشته باشد؟…

اکنون در مرحله ی اول ؛ خواستار پاسخگویی متولیان تعاونی مرزنشینان درقبال اموال مردم هستیم و استفاده از مزایای آن را در مقیاس وسیع برای سیطره برشورای شهر از گذشته تا بحال مذموم دانسته ومصرانه استدعا داریم اگر آقا یان دنبال خدمت به مردم هستند بنحوی شفاف در مقام اول پاسخگوی مردم دراین زمینه باشند مخصوصاً که اکنون بسیاری از همشهریان دراین روزهای تنگنای مالی به ریال، ریال آن نیازمندند ! و بعد ازاین اگر هنری دارند بدون برچسب و برحسب موجودی تعاونی مرزنشینان به میدان رقابت پابگذارند زیرا اهتمام وعمل به این درخواست دریچه اطمینان برای تعامل با نسلی است که به ارزش های مردم داری، صداقت ، حقیقت و عدالت اعتقاد دارند واین فرایند سازنده ارزش های مثبت را در ذهن شان احیا ء می کند.

بنابراین ، خیلی صریح و واضح از دوستان دست اند کار تعاونی می خواهیم که “حداکثر تا پایان این هفته “وضعیت تعاونی مرزنشینان کنگان را در قالب چارچوبی دقیق و آشکار و اقناع کننده به سمع ونظر شهروندان برسانند وروند دسترسی اعضای آن به اموالشان را بشکلی مفید وموثررا تسریع بخشند.
عبدالمجید اورا

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد كنگوني says:

    درود بر رسانه مردمی ثلاث و جناب اقای اورا
    کاش هرچه زودتر تکلیف تعاونی روشن میشد اما چندسال پیش همه خیلی از مردم همین خواسته را فریاد زدند اما گویی اقایان وجوه اجاره دریافتی املاک تعاونی را صرف پوشاندن گناه خود کرده اند که خم به ابرو نیاوردند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن