بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66153
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 آبان 00 9:13 ب.ظ

کدام پرنده برای نگهداری در منزل مناسب است؟

    در شرایط زندگی امروزی که به دلیل کرونا رفت و آمد به خارج منزل تا حد زیادی کاهش یافته است، حضور یک پرنده می‌تواند شادی زیادی به شما هدیه دهد. پرندگان خانگی علاوه بر شکل ظاهری خیره کننده، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد و یک همدم خوب برای اوقات تنهایی شما خواهند […]

 

 

در شرایط زندگی امروزی که به دلیل کرونا رفت و آمد به خارج منزل تا حد زیادی کاهش یافته است، حضور یک پرنده می‌تواند شادی زیادی به شما هدیه دهد. پرندگان خانگی علاوه بر شکل ظاهری خیره کننده، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد و یک همدم خوب برای اوقات تنهایی شما خواهند بود. برخی از نژادهای آن‌ها با کمی تمرین می‌توانند کلماتی تکرار کرده و شروع به صحبت کنند.

با وجود زیبایی تمامی پرندگان، هر کدام از آن‌ها شرایط زندگی مختص به خود را می‌طلبند که به هنگام سرپرستی گرفتن آن‌ها باید شرایط مناسب برای زندگی پرندگان را فراهم سازید. یک پرنده ممکن است سرو صدای زیادی ایجاد کند و پرنده دیگر بسیار آرام باشد، برخی نیاز به توجه و محبت زیادی دارند و برخی می‌توانند برای ساعات طولانی تنها بمانند؛ باید با بررسی این خصوصیات اخلاقی پرنده دلخواه خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید. البته نکته ای که باید بسیار به آن توجه داشت، تهیه لوازم پرنده از پت شاپ معتبر می باشد. در ادامه به معرفی نژادهایی خواهیم پرداخت که بهترین گزینه برای نگهداری در آپارتمان و منزل‌های مسکونی هستند.

 

.

 

  • مرغ عشق: یکی از پرندگان محبوب در سراسر دنیا، مرغ عشق است که به دلیل قیمت مناسب و رنگ بندی جذاب، افراد زیادی علاقه دارند از این پرنده زیبا در منزل خود نگهداری کنند. مرغ عشق‌ها باید به صورت جفت و در کنار هم زندگی کنند و چنانچه یک زوج را از هم جدا کنید، دچار افسردگی خواهند شد. این پرنده توانایی صحبت کردن ندارند اما می‌توانند اوقات بسیار خوشی برای شما رقم زنند.
  • کاسکو: اگر اولویت اول شما برای داشتن یک پرنده، توانایی تکلم او است باید کاسکو را انتخاب کنید. این پرنده بسیار باهوش بوده و در مدت زمان کمی می‌توانند صداهای اطراف خود را تقلید کند. موضوع چالش برانگیز در مورد پرنده کاسکو هزینه بالای خرید خود پرنده و غذای پرنده است و چنانچه مشکلی برای این موضوع ندارید، کاسکو می‌تواند ساعات زیادی شما را سرگرم کند. کاسکو نیاز به توجه زیادی دارد و اگر مورد بی محبتی شما قرار گیرد سرو صدا خواهد کرد؛ پس قبل از خریداری آن حتما به این نکته توجه داشته باشید که این پرنده نیاز به وقت آزاد زیادی دارد.
  • کاکادو: کاکادو را می‌توان یکی از باهوش‌ترین پرندگان خانگی دانست که به دلیل هوش بالای خود می‌تواند کلمات را فرا گرفته و تکرار کند. نکته جالب در مورد کاکادوها ،کاکلی است که بر روی سر آن‌ها وجود دارد. این کاکل در زمان ناراحتی یا خوشحالی پرنده، باز و بسته می‌شود و شما به راحتی می‌توانید متوجه احساسات پرنده خود بشوید. کاکادو پرنده بی‌نظیری‌ است اما قیمت آن به نسبت عروس هلندی یا مرغ عشق بیشتر بوده و نیاز به اسباب بازی و غذای خاصی هم دارد.
  • عروس هلندی: یکی از زیباترین و خوش رفتارترین انواع پرنده، عروس هلندی است که ظاهر دوست داشتنی خود، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پرنده توانایی تکرار کلمات را دارد اما باید وقت زیادی صرف آموزش او کنید. برای آموزش عروس هلندی، باید یه پرنده نر دو الی چهار ماهه را خریداری نمایید و سپس روزی نیم ساعت به تکرار کلمات ساده بپردازید. به مرور زمان عروس هلندی این کلمات را فرا خواهد گرفت و حتی صدای زنگ تلفن یا بوق ماشین را نیز تکرار می‌کند. عروس هلندی با رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند اما خصوصیات اخلاقی تمامی آن‌ها مشابه است.

.

 

  • قناری: اگر به صدای خوش پرنده بیش از هر موضوع دیگری اهمیت می‌دهید، حضور یک قناری در منزل شما را خوشحال خواهد کرد. این پرنده رفتار بسیار خوبی با انسان‌ها دارد و می‌تواند با صدایی دلنشین به آواز خواندن بپردازد. قیمت نگهداری و خرید مرغ عشق نسبت به سایر پرنده‌ها مناسب‌تر است و رنگ پرهای آن‌ها هم تنوع زیادی دارد.
  • مرغ مینا: مرغ مینا توانایی حرف زدن دارد و می‌تواند برخی از کلمات شما را تکرار کند اما قدرت تکلم آن به کاسکو نمی‌رسد. این پرنده اخلاقی خشن‌تر نسبت به سایر نژادها از خود نشان می‌دهد و نباید به هیچ عنوان پرنده دیگری در داخل قفس او قرار دهید. با صرف وقت کافی می‌توانید مرغ مینای خود را اهلی کرده و ساعات زیادی را با او بگذرانید زیرا حالت دفاع او تنها در برابر غریبه‌ها فعال بوده و در صورت وجود یک رابطه دوستانه، رفتار بسیار خوبی از خود بروز می‌دهد.
  • کبوتر: کبوترها باید به صورت جمعی زندگی کنند تا راضی و خوشحال باشند. این پرنده را نمی‌توان در داخل قفس زندانی کرد و لازم است برای بزرگ کردن آن‌ها، حتما در پشت بام یا حیاط منزل خود فضایی مختص این پرنده داشته باشید.
  • فنچ: مقرون‌به صرفه‌ترین نوع پرنده، فنچ است که با قیمت بسیار کمی می‌توانید آن را خریداری نمایید. این پرنده‌ها صدایی گوش خراش ندارند و حتی در صورتی که مداوم سر و صدا کنند، صدای آن‌ها شما را آزار نخواهد داد. فنچ‌ها در برابر سردی و گرمی هوا مقاومت خوبی از خود نشان داده و نباید به صورت تکی آن ها را بزرگ کنید. فنچ‌ها تمایل زیادی به زندگی دسته جمعی دارند و در صورت تهیه آن، جفت پرنده را نیز خریداری کنید تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند.

به طور کلی برای نگهداری از هر پرنده‌ای باید وقت و حوصله کافی به خرج دهید تا بتوانید رابطه خوبی با او بسازید. پرندگان مانند سگ و گربه به محبت و توجه شما نیاز دارند و در صورت عدم دریافت این محبت از سمت شما، با سرو صدا تلاش می‌کنند تا ناراحتی خود را به شما نشان دهند. با توجه به جثه پرنده یک قفس مناسب برای آن انتخاب کنید تا حس بدی از زندگی در آن پیدا نکند. به طور مثال فنچ‌ها تمایل زیادی به حرکت در داخل قفس دارند و لازم است فضای قفس به قدری بزرگ باشد که دو یا چند فنچ شما اجازه حرکت آزادانه را داشته باشند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن