بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49941
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 13 شهریور 97 1:32 ب.ظ

بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری در کنگان کشف شد

ثلاث- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض در شهرستان کنگان استان بوشهر کشف شد.

حسین دلشب گفت: صدا و سیما از کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان خبرداد و اظهار داشت: یک محموله بزرگ پرندگان شکاری به تعداد ۸۳ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین ، بحری و بالابان در حین انتقال از کنگان به خارج از کشور کشف شد.

وی در ادامه گفتگو با صدا و سیمای استان بوشهر، با تقدیر از همکاری یگان حفاظت محیط زیست ، اداره کل اطلاعات بوشهر و شهرستان کنگان و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کنگان در کشف این محموله قاچاق خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق قریب ۵۰ میلیارد ریال است.

دلشب افزود: افزود: تا کنون ۲ متهم دستگیر و بقیه متهمینی نیز شناسایی شده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: قاچاقچیان قصد خارج کردن این گونه های شکاری را از کشور به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود : در حال حاضر وضعیت جسمانی این پرندگان نامساعد است که بزودی اقدامات دامپزشکی برای احتمال بهبود شرایط جسمی و زیستی در تعدادی از آنها ، آغاز خواهد شد.

دلشب تاکید کرد: متاسفانه بدلیل شرایط بد نگهداری از جمله قنداق پیچ بودن ، دوخته شدن چشم ها ، تشنگی و گرسنگی و دیگر آسیب های وارد شده احتمال به مخاطره افتادن حیات برخی از این پرندگان وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: گشت سیار اداره کل محیط زیست استان و شهرستان ها فعال و زمینه همکاری با گمرکات و مبادی ورودی و خروجی استان و دستگاههای امنیتی و قضایی برای مبارزه با قاچاقچیان فراهم شده است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت آموزش جوامع محلی و مشارکت دوستداران محیط زیست برای صیانت از پرندگان در حال انقراض عنوان کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، انتظار می‌رود با همکاری همه دستگاههای امنیتی و قضایی ، مردم و دوستداران محیط زیست شرایط مساعدتری را از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان ارزشمند و مهم زیستی داشته باشیم./ ابوذر حسین پور کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن