بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69931
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 21 دی 02 0:01 ق.ظ

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست؛

پتروشیمی پردیس، به عنوان شرکت برتر در اجرای دو پروژه زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی برگزیده شد

ثلاث- شرکت پتروشیمی پردیس در اولین دوره از همایش رویش « معرفی پروژه های برتر محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس» برای دو پروژه «ردپای آب» و «رد پای کربن» حائز رتبه برتر شد و با دریافت لوح و تندیس از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس، به همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در همایش تجلیل از «پروژه های شاخص محیط زیستی در منطقه ویژه پارس جنوبی» محل هتل ۵ ستاره ساحلی نخل کنگان برگزار شد.
این برنامه، اولین همایش رویش «معرفی پروژه های برتر محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس» است که با هدف ارتقاء تاب آوری زیست بوم و استمرار تولید پاک، در منطقه پارس جنوبی برگزار می شود.
  پتروشیمی پردیس، اولین شرکت در منطقه پارس جنوبی می باشد که دو پروژه­ ی «رد پای آب» و «رد پای کربن» را در این منطقه تهیه  و اجرا کرده است.
در این همایش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مدیر HSE  پتروشیمی پردیس به نمایندگی از شرکت پتروشیمی پردیس برای تهیه دو سندِ «ردپای آب» و «رد پای کربن» با اهداء لوح و تندیس، تجلیل و تقدیر کرد.
پتروشیمی پردیس با در نظر گرفتن قوانین و خط مشی های مرتبط با آب وهوا و در راستای تعهد ات خود در سطح ملی و بین المللی ازجمله توافق نامه پاریس برای کاهش ۴ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش پیامدهای محیط زیستی انتشار کربن، اقدام به محاسبه میزان انتشار کربن مستقیم و غیرمستقیم خود و ایجاد رویکرد CCUS  یا همان فناوری جذب، استفاده و ذخیره کربن کرده است . بررسی میزان مصرف آب با رویکرد چرخه زندگی در طی فرایند تولید اوره و آمونیاک، به منظور شناسایی نقاط داغ مصرف که از لحاظ بررسی کمی میزان مصرف آب میتواند به تصمیم گیران در اتخاذ تصمیمات لازم به جهت کنترل مصرف آب کمک کند نیز هدف اصلی اجرای پروژه ردپای آب به شمار می رود

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن