بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67432
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 28 اسفند 00 4:13 ب.ظ

اجرای طرح پاکسازی سواحل خلیج فارس توسط پتروشیمی جم

ثلاث- به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، طرح پاکسازی سواحل خلیج فارس توسط پتروشیمی جم اجرا شد. 

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، رئیس حفاظت محیط زیست پتروشیمی جم درباره اقدامات این شرکت در راستای حفظ محیط زیست در عسلویه و جنوب استان بوشهر گفت: ما معمولاً در این هفته برنامه درختکاری و کاشت نهال در مناطق هدف را داریم و همچنین با همکاری مدیران ارشد شرکت در راستای نشان دادن اهمیت درختکاری، تعدادی نهال به شکل نمادین در مجتمع کاشته و همچنین یک دوره برای پاکسازی سواحل اقدام می‌شود.
رضا بهرام پور ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و تشکر از همکاران HSE و روابط عمومی عنوان کرد: متاسفانه در سال جاری همکار گرانقدرمان در واحد محیط زیست، “کامران خدیوی”، را از دست دادیم که یاد و خاطره‌ی این همکار پرتلاش را گرامی می داریم. 
وی اظهار کرد: اینکه در حال حاضر سواحل نای بند به این میزان پاکیزه و بدون زباله دیده می‌شود بدون تردید نتیجه زحمات و فعالیت‌های پتروشیمی جم می‌باشد. سایر شرکت‌ها نیز در این منطقه فعالیت دارند اما فعالیت ما منسجم و با برنامه‌ریزی مستمر صورت گرفته است. 
رئیس حفاظت محیط زیست پتروشیمی جم افزود: از چهار سال پیش در بازدید از این منطقه به همراه رئیس امور HSE، متوجه آلودگی شدید این منطقه شدیم که در همه نقاط آن کیسه و بطری‌های پلاستیکی و انواع دیگر زباله‌های تجدیدناپدیر از جمله بسته‌بندی‌های مواد غذایی و یا ظروف یک بار مصرف دیده میشد. با توجه به اینکه چهره و شکل ظاهری منطقه خیلی بد بود به این نتیجه رسیدیم که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان، اقدامی در جهت کمک به پاکسازی سواحل زیبای نای‌بند انجام دهیم؛ لذا با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست نقاطی را به عنوان نقاط هدف انتخاب کرده که این مناطق را به شکل دوره‌ای پاکسازی کنیم. 
بهرام‌پور یادآور شد: اولین نقاط نیز سواحل شنی نای بند از پارکینگ اول تا پنجم و جنگل‌های حرّا بود که برای این مناطق در فصول مختلف سال با همفکری محیط زیست و به تناسب شلوغی و تراکم جمعیتی در بازه‌های زمانی هفتگی یا ماهانه برنامه پاکسازی مشخص شده است. 
وی ادامه داد: در سال‌های بعد این نقاط افزایش یافت و سواحل صخره‌ای دماغه نای‌بند و انجیر معابد هم اضافه شد، در سال سوم نیز بندرگاه بوشهر و سواحل بنود، جزایر نخیلو و اُمّ‌الگُرم در بندر دیّر نیز به طرح پیوست که نتیجه کار بهبود وضعیت ظاهری و پاکسازی کامل این مناطق است که همه از وضعیت رضایت دارند. 
به گفته‌ی رئیس حفاظت محیط زیست پتروشیمی جم خوشبختانه روند پاکسازی این سواحل بسیار خوب پیش رفته و چهره سواحل جنوب استان بوشهر و مناطق هدف بدون آلودگی و زباله و با کیفیت مناسبی پذیرای مردم عزیز استان و همچنین گردشگران از سایر نقاط داخل و خارج از کشور است. 
گفتنی است شرکت پتروشیمی جم جزء مجموعه‌های پیشرو منطقه پارس جنوبی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به محیط زیست است و در این راستا فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را در منطقه پیرامونی دنبال می‌کند. 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن