بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10205
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 15 دی 93 3:33 ب.ظ

پایان خوش برای مالکین

سرانجام اراضی تحت تملک بنیاد مستضعفین شهرستان کنگان تعیین تکلیف شد/مالکین برای دریافت سند ثبتی اقدام کنند

ثلاث- سرانجام اراضی تحت تملک بنیاد مستضعفین شهرستان کنگان تعیین تکلیف شد و مالکین باید هر چه سریع تر جهت اخذ سند ثبتی مراجعه نمایند.

 

سند ثبت

به گزارش ثلاث، بخش عمده ای از اراضی شهر کنگان در سنوات قبل از انقلاب اسلامی در تملک یکی از خوانین منطقه بود که ایشان نیز در مقاطع مختلف بر اساس عرف، شرع و قانون بخشی از این اراضی را به اهالی فروخت و مردم نیز در اراضی خریداری شده اقدام به ساخت و ساز کردند که قدمت برخی از آنها به سال ۱۳۴۱ بر می گردد.

همچنین بخشی از اراضی با قطعات کوچک تر توسط مردم و با سند عادی خرید و فروش شده که به دلیل نبودن اداره ثبت املاک در شهرستان های جنوبی استان بوشهر درآن زمان و فقر و بی سوادی مردم این اراضی ثبت رسمی نشده است.

دادستانی بوشهر در ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۹ و با صدور حکمی همه اموال و املاک که در دفتر اظهارنامه ثبت، سابقه ثبتی به نام حاکم منطقه داشت را مصادره و برای مصرف خاص در اختیار بنیاد مستضعفان قراردارد.

این درشرایطی بود که حاکم وقت کنگان (قبل از انقلاب اسلامی ) هیچ گونه دخل و تصرف و تعهدی در قبال اراضی و املاک نداشته است.

سالها بعد اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان فارس که بعدا نمایندگی آن در استان بوشهر و شهر کنگان راه اندازی شد، بدون توجه به مفاد حکم اقدام به مصادره و ثبت اراضی کنگان به نام بنیاد مستضعفان کرد و از مالکان خواست تا دوباره املاک و اراضی را از بنیاد خریداری کنند، که این اقدام سالها ادامه داشته و باعث نارضایتی اهالی شده است که بخش عمده آنها را افراد مستضعف و مددجو و زیر پوشش نهادهای حمایتی تشکیل می دهند.

پیش از این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، امام جمعه کنگان، فرماندار پیشین کنگان و رییس شورای اسلامی شهر درمکاتبات متعدد با ریاست بنیاد مستضعفان کشور، خواهان پایان بخشیدن به این مشکل چندین ساله اهالی شهر کنگان شده بودند.

پس از کش و قوس و جلسات متعددی که مسئولین شهرستان کنگان به اتفاق نماینده مردم جنوب استان برگزار کردند، سرانجام نتیجه مثبت حاصل شده و مردم به حق خود خواهند رسید.

 

 

 

رییس شورای اسلامی بندر کنگان طی نامه ای به مالکین و صاحبان املاک جهت دریافت سند رسمی( ثبتی) خود، از ان ها تقاضای حضور در محل مقرر کرده است؛

 

متن نامه به شرح زیر است:

به استحضار می رساند، شورای اسلامی شهر کنگان با همکاری و پیگیری های مستمر نماینده محترم مجلس، امام جمعه و فرماندار شهرستان به منظور گره گشایی وضعیت املاک شهروندان، اقدامات ارزنده ای مابین صاحبان املاک و بنیاد مستضعفان و جانبازان انجام داده است. لذا از مالکین املاک تقاضا می شود چنانچه تا کنون موفق به دریافت سند رسمی نشده اند هرچه سریع تر جهت تعین تکلیف وضعیت ملک خود با در دست داشتن اسناد و مدارک به دفتر نماینگی بنیاد مستضعفان و جانبازان واقع در شهر کنگان، بلوار حضرت امام، نرسیده به میدان امام خمینی ره، کوچه شماره ۶۹ مراجعه فرمایند.

 

تلفن تماس نمایندگی بنیاد ۰۷۷۳۷۲۳۷۴۰۳ – ۳۷۲۳۷۴۰۳

نظرات

  1. حقگو says:

    بالاخره پی گیری های دکتر احمدی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم حاج آقای محمودی نتیجه داد خداوند به این دو عزیز جزای خیر دهد

  2. حقگو says:

    احسنت ودرود برنماینده پرتلاش به خاطر پی گیری های مجدانهایشان وامام جمعه محترم کنگان بالاخره این معضل اساسی و بزرگ کنگان حل شد البته جا دارد از زحمات فرماندار سابق نیز تشکر کرد .

  3. عادل says:

    سلام.ممنون از اطلاع رسانیتون.زمانیکه مردم بیچاره این منطقه یه قطعه زمین ۳۰۰متری از مالک وقت منطقه برای ایجاد سرپناه خانوادش خریداری کرده بنیاد کجا تشریف داشت.در زمانیکه بیشتر ملتهای فقیر سر خان جمهوری اسلامی متنعمند دولت چه نیازی به پول این زمینها دارد.

  4. انتظار says:

    باستی در تحقق این مهم ضمن تشکر از همه مسئولان به صورت ویژه از فرماندار کنونی که تسلط کم نظیری نسبت به مسائل حقوقی دارند و در بین مسئولان دستگاه قضایی نیز دارای شان و جایگاه ممتازی می باشد نیز تشکر نمود.این مشکلی بود که سال ها همه در پی حل آن بودند و سراجام راهکار ارایه شده و دید خلاقانه باعث حل آن گردید.

    • علی says:

      ولی مشکل همه حل نشده
      هنوز یه عده هستن که می توان خونشونو بردارن و سندشون رو باطل کردند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن