بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63702
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 بهمن 99 10:34 ق.ظ

ظرفیت‌های کنگان از نگاه رئیس شورای شهر

کنگان پایتخت اقتصادی ایران است

ثلاث-رئیس شورای شهر کنگان گفت: کنگان به عنوان پایتخت اقتصاد و انرژی ایران سهم قابل توجهی در رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی دارد.


طاها دشتی مطلق در گفتگو با خبرنگار ثلاث در خصوص علت نامگذاری هفته کنگان از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه اظهار داشت: برای بهتر دیده شدن کنگان و معرفی بیشتر این شهر بندری با توجه به پیشنهاد دوستان فعال فرهنگی به ویژه پیگیری‌های جناب آقای مجید اورا با هماهنگی‌های صورت گرفته با جناب آقای فرماندار روز شهادت شهید انقلاب سید حسن هاشمی آغاز هفته فرهنگی و در ادامه روز شهرستان شدن کنگان در ۲۸ بهمن ۵۸ برای این امر مناسب دیده شد.

رئیس شورای شهر کنگان با بیان اینکه کنگان به عنوان پایتخت اقتصاد و انرژی ایران سهم قابل توجهی در رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی دارد افزود: به همین دلیل بنا شد که ظرفیت‌های مختلف دیگر در حوزه اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ،ورزشی و… به دیگران در کشور عزیزمان ایران اسلامی و به سراسر دنیا معرفی شود که برخی از این ظرفیت‌ها -مفاخر ،مشاهیر و بزرگان کنگان می‌باشد.

دشتی مطلق به دیگر ظرفیت‌های موجود در شهر کنگان اشاره کرد و گفت:ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی مثل ساحل بکر و چشم نواز،چشمه بی بی حبش همچنین آیین‌ها و مراسمات مختلف بومی سنتی ،بازار و مراکز خرید ،مردم مهربان و مهمان نواز و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و… می‌باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ثلاث که چگونه می‌توان ظرفیت‌های کنگان را به فرصت تبدیل کرد گفت: استفاده از توان و پتانسیل نخبگان شهر ،همدلی ،ورود بخش خصوصی در بحث گردشگری ساحلی ،اتصال خط راه آهن ،ارتباط و هماهنگی مستمر با مسئولین شهرستان، استان و نماینده مردم در مجلس و همچنین ایجاد اتاق فکر برای برنامه ریزی توسعه شهر در حوزه‌های مختلف کنگان می‌توان ظرفیت‌های موجود را به فرصت تبدیل کرد.

دبیر ستاد‌نکوداشت هفته فرهنگی کنگان بیان کرد:کنگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی ،ورزشی ،اجتماعی دارای پتانسیل‌های بالقوه است که با همت مسئولین و همراهی و همدلی مجموعه نخبگان و فعالین اجتماعی این ظرفیت‌ها شکوفا خواهد شد.

صنعت دین خود نسبت به کنگان را ادا کند

دشتی مطلق به استقرار صنعت در کنگان اشاره کرد و گفت:در حوزه صنعت مردم کنگان حق خود را ادا کرده و میزبان خوبی برای آنان بوده‌اند اکنون وظیفه صنعت است که در بخش مسئولیت‌های اجتماعی پاسخ محبت و صبر و متانت مردم مهربان را بدهد وبا سهیم شدن در پروژه‌های مختلف شهری ادای دین کند.

وی همچنین به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر اشاره کرد و افزود:با توجه به بازی‌های جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ ارتباط کنگان با دوحه و یا بندر الرویس از طریق خط دریایی جهت انتقال علاقمندان به فوتبال قابل بررسی هست، باید در این خصوص زیر ساخت‌های بندری پاسخگوی نیازهای مراجعین باشد.

خبرنگار:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن