بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60433
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 22 خرداد 99 9:13 ق.ظ

طرح محله سبز در کنگان اجرا خواهد شد

ثلاث-شهرداربندرکنگان از اجرای طرح محله سبز در این شهرخبر داد.


به گزارش ثلاث-مهندس رحیم جمالی شهردار بندر کنگان در نشست با رییس محیط زیست شهرستان کنگان که بمناسبت هفته محیط زیست و با حضور رئیس شورای اسلامی شهرکنگان برگزار شد گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری و حفاظت از محیط زیست طرح محله سبز با مشارکت شهرداری و محیط زیست شهرستان و شهروندان عزیز و مسئولیت پذیر و حافظ محیط زیست و دوست دار سرسبزی و آبادانی در کنگان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح محله‌ سبز ، طرحی است که هر شهروند نیز می‌تواند با کاشت درخت مقابل خانه‌ خود نقش بسزایی در سرسبزی معابر و کوچه‌ها داشته باشد.

شهردار کنگان بیان کرد: تلاش خواهد شد با مشارکت واحد فضای سبز و محیط زیست آموزش های لازم نیز به شهروندان عزیز در این زمینه داده شود.

جمالی بر ضرورت آموزش توسعه و حفظ فضای سبز به کودکان و نوجوانان تاکید و بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و فضاهای سبز و طبیعت در جامعه تاکید کرد.

وی محله محوری و توسعه پارکهای محله ای شهری را اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان دانست و اظهار داشت در دوسال گذشته ۶ پارک محله ای در سطح شهر کنگان احداث شده و این سیاست تداوم خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی بندر کنگان نیز گفت: فضاهای سبز شهری به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی است.

عیسی کرمی با اشاره به اهتمام شهرداری و شورای اسلامی به مقوله محیط زیست و توسعه فضاهای سبز شهری بیان کرد: توسعه فضای سبز در منجر به کاهش آلودگی هوا ، کاهش آلودگی صوتی ، تعدیل دما ، افزایش رطوبت نسبی و لطافت هوا و جذب گرد و غبار است.

رییس محیط زیست شهرستان کنگان نیز گفت: طبیعت و فضای سبز، قلب تپنده زیستگاه های بشری هستند.

مهندس احمد آذریار با اشاره به طرح محله سبز افزود: اجرای طرح محله سبز می تواند گامی مهم در راستای حفاظت از محیط زیست باشد.

به گزارش ثلاث،در این نشست از طرف شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان از رییس محیط زیست شهرستان کنگان تجلیل شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن