بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65618
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 23 مرداد 00 10:13 ب.ظ

رئییس شورای اسلامی شهر کنگان:

شورای شهر کنگان از کادر درمان و بیمارستان امام خمینی حمایت می کند

ثلاث- رئییس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: با توجه به اهمیت مقوله درمان ، بیمارستان امام خمینی یکی از اولویت های شورای ششم جهت حمایت است و قطعا به عنوان وظیفه کنار این عزیزان خواهیم بود.

به گزارش ثلاث، صبح روز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر کنگان به اتفاق شهردار این شهر ، نشستی را با تیم مدیریتی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار نمودند.

حساسیت و اهمیت سلامت مردم به قدری برای شورای اسلامی و شهرداری این شهر بالا بود که در همین روزهای اول شورای ششم، تصمیم گرفتند برای بررسی مسائل و نیازمندی های حوزه درمان، وارد بیمارستان کنگان شوند.

دکتر صادق مختارپور سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان در حاشیه این جلسه به روابط عمومی این مرکز درمانی گفت: جلسه بسیار خوبی با اعضای محترم شورا و شهردار کنگان برگزار شد. اینکه شورا در روزهای نخست کاری خود در این دوره به سراغ بیمارستان و مشکلات آن آماده اند نشان از نگاه سلامت محور این عزیزان دارد.

وی افزود: در این جلسه پاره ای از نیازمندی هایمان را مطرح کردم. در این میان به یک سری اقلام، به شکل فوری نیاز داریم که ان شالله دوستان همت خواهند کرد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی کنگان عنوان کرد: در این جلسه موضوعات عمرانی و موضوع وسایل مصرفی نیز مطرح شد.

دکتر مختارپور افزود: در خصوص سیستم سرمایشی نیز قول‌هایی از سمت شورا داده شد و قرار شد پس از رایزنی با چندین شرکت، بتوانند بخشی از این معضلات را ان شالله رفع نمایند.

وی اضافه کرد: موضوع بعدی که در این جلسه مطرح شد بحث تعمیر و بهسازی سرویس بهداشتی اوژانس بستری بود.

در ابتدای جلسه توفیق خلیفات مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی با تشریح شرایط مراجعین کرونایی و نیازمندی های کنونی بیمارستان امام خمینی گفت: در این شرایط و برهه حساس انتظار داریم که ان شاءالله شورای شهر کنگان و شهردار محترم که انصافا همواره با ما همکاری خوبی داشته اند، حجم کمک ها و همکاری هایشان را افزایش و تسریع دهند.

 

الیاس محمدی رئیس با تجربه شورای اسلامی شهر کنگان در حاشیه این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان،  امام حسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین عرض خدا قوت و خسته نباشید به کادر زحمت کش و پرتلاش درمان در کل کشور و به ویژه شهرستان کنگان، به خبرنگار ثلاث گفت: شورای ششم به عنوان نماینده مردم کنگان خود را در همه حال، مکلف به پیگیری مسائل و مشکلات مردم در همه حوزه می داند.

وی افزود: یکی از مهمترین و حیاتی ترین حوزه هایی که شورای شهر از روز اول، بنای خود را برای ورود موثر به آن گذاشته، حوزه سلامت است.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: در جلسه ای که به اتفاق همکارانم و شهردار محترم با سرپرست و مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی داشتیم، مشروح نیازمندی های این مرکز درمانی را از زبان این عزیزان شندیم.

محمدی افزود: یکی از مواردی که شورای شهر قول انجام آن را داد ، اصلاح و نوسازی سیستم فاضلاب بخش بستری اورژانس بیمارستان امام خمینی است. برای انجام این مورد قطعا ما اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: در این جلسه متعهد شدیم که تمام کانال های حفاری شده برای پروژه بزرگ گاز کشی در بیمارستان را آسفالت و لکه گیری نماییم.

محمدی اضافه کرد: سعی می کنیم بخشی از اقلام مصرفی مورد نیاز و اولویت دار بیمارستان کنگان را نیز تامین نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان عنوان کرد: مورد بعد این بود که در راستای ایجاد یک سری مشوق ها برای کادر خستگی ناپذیر و ایثارگر درمان در بیمارستان امام خمینی ، هزینه پروانه ساخت را ۷۰ درصد تخفیف دهیم. این تخفیف برای همه افراد شاغل در بیمارستان کنگان است.[ این تخفیف شامل تغییر کاربری نمی باشد].

وی همچنین اضافه کرد: برنامه ریزی می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن جلسه ای را به اتفاق اعضای شورا با رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان پیرامون بیمارستان کنگان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان اظهار کرد: از شواهد و بررسی ها بر می آید که بیمارستان کنگان با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم گرهِ بخشی از این مشکلات را باز کنیم. نیاز است که در این خصوص جلسه ای نیز با نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر برگزار کنیم و در این راستا از ظرفیت بالای ایشان نیز بهره ببریم؛ هرچند خود ایشان نیز به جد پیگیر امور درمان نیز هست.

محمدی در پایان تصریح کرد: نگاه شورای ششم کنگان یک نگاه سلامت محور است. ان شاءالله سعی می کنیم ارتباطمان را با حوزه سلامت و به ویژه بیمارستان حفظ نماییم و به شکل مرتب با مدیران زحمت کش این مجموعه نشست داشته باشیم تا بتوانیم در کنار هم و بر حسب وظیفه، باری را از روی دوش این مرکز درمانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم، برداریم.

لازم به یادآوری است که شهرداری و شورای اسلامی کنگان اصلاح و بازسازی بخشی از ساختمان الحاقی را در زمستان سال ۱۳۹۹ انجام داده است.

پاکسازی محوطه، فضای سبز و همچنین کانال ها و جداول این مرکز درمانی در چندین مرحله توسط شهرداری و شورای شهر کنگان انجام شد.

شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان در یک مقطع تخفیف ۷۰ درصدی پروانه ساخت را برای کادر درمان مصوب نمود.

اهدا اقلام مصرفی و ضد عفونی کردن بیمارستان نیز در چند مقطع توسط شهرداری و شورا انجام شده است.

اصلاح چهار راه خیابان رازی  (خیابان بیمارستان) که قبلا جز محل های پر حادثه بود و مسیر گشایی این خیابان و اتصال آن به بلوار امام حسین نیز یکی از اقدامات قابل تحسین شورا و شهرداری در سال های گذشته بوده است. این اقدام بخشی از ترافیک شهر و گره ترافیکی را باز کرده است و منجر به سهولت دسترسی به بیمارستان کنگان شده است.

خرید فریزر مخصوص نگهداری واکسن ، کپسول اکسیژن و تشک نیز بخش دیگری از کمک های شهرداری و شورای کنگان به بیمارستان کنگان بوده است.

 

دکتر رحیم جمالی شهردار بندر کنگان نیز گفت: در ابتدا از زحمات پرنسل کادر درمان بیمارستان امام خمینی در این ایام سخت کرونایی قدردانی میکنم.  شهرداری کنگان همواره نگاه مثبت و تعاملی به حوزه درمان داشته است و عزیزان در تیم مدیریتی این مرکز درمانی شاهد این گفته ما هستند.

وی افزود: تا جایی که در توان ما باشد ، در کنار دوستان در بیمارستان خواهیم بود و کمک خواهیم کرد.

 

در این جلسه محمدرضا اسماعیلی، ابوذر حسین پور، اصغر پاریابی، خلیل غلامی، اسماعیل ایدانی و فاطمه دیانی  به عنوان عضو شورای شهر کنگان در کنار الیاس محمدی رئیس شورا حضور داشتند.

 

 

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن