بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69372
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 8 مهر 02 12:34 ب.ظ

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب:

به این دلایل پیشنهاد می شود در جانمایی زمین برای احداث بیمارستان جدید کنگان تجدید نظر شود

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت: برای احداث بیمارستان جدید باید چند نکته مهم که کارشناسان HSE ، حوزه درمان و عمرانی برای احداث این پروژه بزرگ بر آن تاکید دارند ، را در نظر گرفت.

ابوذر حسین پور رییس شورای شهر کنگان و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان کنگان ،  در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان به خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: درمان همواره برای بنده و همه همکاران شوراییم جزء اولویت ها بوده و هست و در این راستا از همان روز اول که وارد شورای اسلامی شهر کنگان و همچنین شورای شهرستان شدم، یکی از از اصلی ترین اهدافم را پیگیری این مطالبه به حق برای مردم گذاشته ام.

در این خصوص در سفر اول و دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، درخواست خود را هم راستا با مقامات محلی، احداث بیمارستان تخصصی-فوق تخصصی جدید و تقویت بیمارستان کنونی گذاشتیم. در این باره مکاتبات رسمی نیز با وزیر محترم بهداشت داشته ایم و پاسخ لازم را نیز از این وزارت اخذ نمودیم.

اخیرا که جناب اقای استاندار که خود نیز برای تحقق این خواسته به حق مردم شهرستان کنگان در سفر رئیس جمهور تلاش های زیادی نمودند ( که به سهم خود از ایشان ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه معزز و فرماندار گرانقدر کنگان قدردانی می نماییم) ، مکانی را برای احداث بیمارستان جدید مشخص کرده اند.

پیشنهاد بنده و سایر همکارانم در شورای شهر کنگان این است که شهرستان کنگانی که سومین شهرستان پر جمعیت استان و قطب درمان جنوب و میزبان بخش عمده میدان بزرگ پارس جنوبی است ، برای احداث بیمارستان جدید باید چند نکته مهم که کارشناسان HSE ، حوزه درمان و عمرانی برای احداث این پروژه بزرگ بر آن تاکید دارند ، را در نظر گرفت:

  1. پدافند غیر عامل ۲. دسترسی آسان و سریع ۳. خاک شناسی ۴. توجه به مسئله شرجی و رطوبت ۵. طرح توسعه اسکله کنگان که فاز اول آن احتمالا تا قبل از دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و خط ساحلی کنگان به سمت جاده وفاق را به شدت درگیر بحث ترافیکی خواهد کرد ۶. بحث گردشگری در محدوده جاده وفاق که احتمالا بخشی از اراضی آن محدوده درگیر کاربری درمانی خواهد شد و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد  ۷. بالا بودن سطح آب زیر زمینی (زه آب) در نقطه معرفی شده ، مشکلات زیادی را در بحث زیر سازی بیمارستان  ایجاد خواهد کرد و قطعا پیمانکار پروژه برای رفع این معضلات باید از روش های پر هزینه استفاده کند  ۸. احداث فاضلاب بیمارستانی در کنار ساحل یک دغدغه بزرگ است ۹.  لزوم کارشناسی فنی و دقیق تر ۱۰.  عمده جمعیت شهرستان که با بیمارستان امام خمینی فاصله زیادی دارند ، در سمت جنوب شهرستان ساکن هستند و لذا بیمارستان جدید باید در نقطه ای احداث شود که مسیر غالب جمعیت به آن مرکز کوتاه تر و آسان تر باشد  ۱۱. بزرگ ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در سمت جنوب شهرستان کنگان مستقر شده اند. با در نظر گرفتن حوادث احتمالی و اجتناب ناپذیر در صنعت ، و جمعیت چند ده هزار نفری به همراه خانواده آنان، ضروری است که بیمارستان جدید در نقطه ای احداث شود که به راحتی و با سرعت به آن دسترسی داشته باشند.

برای احداث بیمارستان جدید، اراضی ملی مناسبی در بالا دست کنگان به سمت جنوب شهرستان وجود دارد.

ضمنا ذکر این نکته ضروری است که مردمان شهرها و شهرستان های همجوار همگی برای ما عزیز ، محترم و دارای عزت و احترام اند و بیان مطالب فوق خدایی ناکرده به منزله کوچکترین بی احترامی به آنان نیست و همه آنها نیز از برکات این بیمارستان در هر نقطه ای که جانمایی شود متنعم خواهند شد.  در پایان بار دیگر همت بلند همه کسانی که در تصویب بیمارستان تخصصی کنگان نقش داشته اند می ستایم ، از دولت مردمی ایران قوی نیز به پاس احترام به مردم شریف این خطه سپاسگزاری می نمایم.

امیدوارم با تکیه بر تجارب ارزشمند و خرد جمعی و کار کارشناسی آن چیزی که مصلحت مردم شریف این خطه است تحقق یابد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن