بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69382
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 8 مهر 02 2:31 ب.ظ

نایب رئیس شورای شهرستان کنگان:

 اول شهر کنگان، دوم شیرینو و سیراف، بهترین مکان برای احداث بیمارستان است

ثلاث-  نایب رئیس شورای شهرستان کنگان در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان گفت: اولویت با شهر کنگان است اما در صورت مخالفت سیراف و شیرینو بهترین جانمایی برای بیمارستان کنگان خواهد بود.

 نایب رئیس شورای شهرستان کنگان در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان گفت: اولویت با شهر کنگان است اما در صورت مخالفت سیراف و شیرینو بهترین جانمایی برای بیمارستان کنگان خواهد بود.

ثلاث:  ابراهیم بهمنی نایب رئیس شورای شهرستان کنگان در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان گفت: شهر کنگان در اولویت اول است و در صورت مخالفت مسئولین، سیراف و شیرینو بهترین جانمایی برای بیمارستان کنگان خواهد بود.

 خوردگی در سازه های نزدیک به دریا: در مکان پیشنهادی کنونی (خط ساحلی( مسیر جاده وفاق: اگر بیمارستان جدید کارشناسی و اصولی جانمایی نشود مثل خط ساحلی وفاق باید منتظر پیشرفت خوردگی در ساختمان باشیم، نهایتاً فرو ریختگی ناشی از آن اتفاق خواهد افتد، همچنین باید آمادگی نابود شدن دستگاه های سرمایشی و سیستم تهویه بود زیرا در مقابل خوردگی مناطق با ریسک اکسیداسیون بالا (همانند مناطق ساحلی) عمر کمپرسورها و سیستم تهویه را به شدت کاهش می دهند.

 بهمنی افزود: شهرستان گنگان و عسلویه میزبان بخش عمده تاسیسات و صنایع پارس جنوبی است و انتظار می‌رود که استاندار و سایر مسئولین در بحث جانمایی بیمارستان جدید این دو شهرستان نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

 وی افزود: از مجموع محدوده ۴۶ هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۱۶ هزار هکتار در شهرستان کنگان، ۱۴ هزار هکتار در شهرستان عسلویه قرار گرفته به همین دلیل لازم است که برخی از شرایط را بسنجیم و سپس توقع مردم را در نظر داشته باشیم.

 بهمنی با اشاره به وضعیت اسفناک درمانی در بخش سیراف گفت: تا کنون بخش سیراف شهرستان کنگان هیچگونه بیمارستانی نداشته و این بیمارستان می تواند یک بیمارستان مرکزی برای چهار شهرستان باشد.

 بهمنی گفت: احداث بیمارستان جدید کنگان، نیاز اساسی جنوب استان بوشهر با توجه به محرومیت جنوب استان و الزامات پدافند غیر عامل و با نگاه کارشناسی و مخصوصا رویکرد و اهتمام دولت انقلابی جناب آقای رئیسی و برنامه ریزی و تخصیص بودجه لازم از سوی صنعت و دانشگاه علوم پزشکی موجبات رضایت و تقدیر از سوی آحاد مردم شریف جنوب استان بوشهر می باشد.

 وی افزود: لذا بهتر است که ضمن پرهیز از احداث این بیمارستان در خط ساحلی باید این مرکز در بالادست شهر کنگان “در محدوده کمربندی” و یا سیراف یا بندر شیرینو بنا گردد تا مراجعین و بیماران سایر شهرهای عسلویه،کنگان،جم و دیر در کوتاه ترین زمان ممکن به بیمارستان دسترسی پیدا کنند.

 نایب رئیس شورای شهرستان کنگان گفت: نگرانی استاندار در خصوص دسترسی شهرستان دیر به بیمارستان کاملا بجا است، اما نمی توان شهرستان عسلویه و جم را نادیده گرفت، پیشنهاد می گردد “بیمارستان امام هادی بندر دیر” که بیمارستانی تازه تاسیس می باشد، تجهیز و چارت درمانی آن را تکمیل کنند.

 بهمنی در پایان گفت: مسئولان محترم تصمیم گیر در خصوص بیمارستان، لازم است با عنایت به نکات مذکور مبتنی بر مطالعات جامع کارشناسی و تاکید حداکثری بر حقوق و نیازهای مردم جنوب استان، اقدام نمایند و از همه موثرین استان به ویژه نماینده معزز ولی فقیه، استاندار محترم، شورای شهر و روستا، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با هم افزایی و همدلی، شرایطی پدید آورند که بهترین تصمیم در راستای تامین منافع مردم اخذ شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن