بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69409
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 14 مهر 02 2:04 ب.ظ

فرماندار سابق کنگان در گفتگو با ثلاث:

جانمایی زمین بیمارستان جدید کنگان در محدوده شهرک صنعتی قطعا اشتباه است

اختصاصی ثلاث- پس از انتشار کلیپ استاندار بوشهر و پیشنهاد وی برای محل احداث بیمارستان جدید کنگان، موجی از اعتراضات، گلایه ها و واکنش های مردمی، کارشناسان و مسئولین محلی ایجاد شد. در تازه ترین واکنش، فرماندار سابق کنگان ،محل مورد نظر استاندار را بنا به دلایلی که در ادامه می خوانید، مناسب احداث بیمارستان نمی داند.

 

 

 فرماندار سابق شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث  اظهار داشت: درمان از مقوله های مهم و حیاتی برای مردم منطقه می باشد.

سید علی پاکنژاد عنوان کرد: مصوبه احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی کنگان خبر خوبی است که بابت آن باید از نماینده محترم مردم جنوب استان، استاندار محترم بوشهر، مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرماندار محترم شهرستان کنگان قدردانی کرد.

وی افزود: در بحث جانمایی زمین بیمارستان جدید مسایل فراوانی مطرح شده است که همه آن ها قابل احترام است. 

فرماندار سابق کنگان اظهار داشت: نظر بنده به عنوان فردی که فرماندار شهرستان کنگان بوده ام و نسبت به این شهرستان و نقاط مختلف آن در بُعدِ کارشناسانه، اطلاعات کامل و دقیق دارم، این است که بهترین نقطه ( به عنوان پیشنهاد اول) برای احداث بیمارستان جدید کنگان، داخل محوطه بیمارستان کنونی امام خمینی است. 

فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: همه زیر ساخت ها در داخل بیمارستان کنونی موجود است. این مهم، باعث صرفه جویی  در هزینه کردها می شود‌. از محل این صرفه جویی میتوان برای  بیمارستان جدید، پانسیون پزشکان و دیگر موارد مرتبط و البته تعیین کننده برای جذب، ماندگاری و رضایتمندی پزشکان و دیگر موارد هم راستا احداث و تامین کرد. موضوع پانسیون، از معضلات بزرگ بیمارستانی است که هم در بحث جذب پزشکان تاثیر دارد و هم در کاهش هزینه های بیمارستان در بحث اجاره و رهن، بسیار راهگشا است. 

 

پاکنژاد خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته حدودا ۹۰ هکتار از قسمت شمالی شهرک صنعتی ( شهرستان کنگان) برای شهرک سازی و منطقه مسکونی در اختیار مسکن و شهرسازی و شهرداری بنک  قرار گرفته است که با جانمایی بیمارستان جدید در آن محدوده، چندین هکتار( حدودا ۲۰ هکتار)، از آن کسر می شود.

وی افزود:  شهرک صنعتی شهرستان کنگان موضوع مهمی است که به لحاظ کاربری، با جانمایی فعلی بیمارستان جدید تداخل مشهود و تاثیرگذاری دارد.

وی اذعان داشت: زمینی که هم اکنون در محدوده شهرک صنعتی شهرستان کنگان برای بیمارستان جدید مورد بحث است، قطعا مناسب احداث بیمارستان نیست که از جمله دلایل متعدد آن می توان به: خاک آنجا، نزدیکی به دریا،  نبود زیر ساخت های اصلی نظیر: برق، آب، گاز، مخابرات در آن محل و…، اشاره کرد.

فرماندار سابق شهرستان کنگان گفت: هزینه های زیر سازی این پروژه در منطقه پیشنهاد شده کنونی(  در محدوده شهرک صنعتی) بسیار بالا خواهد بود و قطعا بخش قابل توجهی از بودجه ( ۶۰۰ میلیارد تومانی ) مشخص شده، برای این مسئله و مواردی که اشاره شد، هدر خواهد رفت.

قرار است واحدهای آلاینده در سطح شهر کنگان در این شهرک و شهرکهای همجوار جانمایی شود. بیماران ( چنانچه بیمارستان در آن محدوده ساخته شود) از لحاظ آلایندگی خصوصا آلاینده های صوتی در امان نیستند.

وی در جمع بندی نهایی سخنان خود گفت: باید با استفاده از تجارب ارزشمند کارشناسان، بهترین تصمیم را گرفت؛ تصمیمی که نهایتا منجر به هدر رفت بخشی از این بودجه و تجربه ای شبیه به بیمارستان اول شهرستان دیر ( که اکنون متروکه شده است) نشود. واقعیت این است که وقتی یک پروژه زمان بَر و طولانی شود، تامین اعتبار آن نیز به مشکل می خورد و از طرفی دیگر، بحث تورم را نیز باید به عنوان یک فاکتور تشدید کننده در مشکلات احداث بیمارستان، مد نظر قرار داد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن