بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69135
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 17 تیر 02 11:22 ب.ظ

آلودگی برای عسلویه و کنگان؛ احداث بیمارستان برای جای دیگر!؟

ثلاث- خبر ساخت بیمارستان نفت در شیراز میزبانان پارس جنوبی را شوکه کرد. ساکنین منطقه پارس جنوبی معتقدند که مردم این منطقه برای صنعت نفت میزبانان شایسته ای بوده اند و همه تهدیدات صنایع را به جان خریده اند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد اما خبر احداث بیمارستان نفت در شیراز به هیچ وجه برای مردم عسلویه و کنگان و جنوب استان بوشهر، قابل هضم نیست.

 

ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: در دیداری که با مهندس اوجی وزیر نفت در تهران داشتیم، جهت ساخت یک بیمارستان ویژه کارکنان وزارت نفت توافق شد.
نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر قریب الوقوع وزیر نفت به شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: مهندس اوجی در این سفر کلنگ احداث این بیمارستان را به زمین خواهد زد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ساخت بیمارستان ویژه کارکنان وزارت نفت را در شیراز با توجه به وجود پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی در جنوب کشور یکی از کارهای خوب و هوشمندانه وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کارکنان این وزارتخانه به همراه خانواده‌های شان جمعیت زیادی را در جنوب کشور تشکیل می‌دهند که نیاز به امکانات بیمارستانی برای این عزیزان کاملا محسوس بود.
عزیزی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات خوبی که وزارت نفت دارد پیش بینی می‌شود کار ساخت و تجهیز این بیمارستان به سرعت انجام شود.
در این میان هیچگونه اعتراضی نه از سوی چهار نماینده استان و حتی از مجموعه استانداری به این تبعیض آشکار وزارت نفت صورت نپذیرفته است!!
با این اقدام وزارت نفت و سکوت نمایندگان استان گویا سهم استان بوشهر از نفت فقط آلودگی ها و یک نام دهان پر کن «پایتخت انرژی» می باشد!!!/ منبع: ایلنا

 

*** 

 

اختصاصی ثلاث جنوب:   دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای بیش از ۱۰ دانشکده می باشد، از قبیل : ۱- دانشکده بهداشت  ۲- دانشکده توانبخشی  ۳- دانشکده تغذیه و علوم غذایی  ۴- دانشکده پزشکی ۵- دانشکده پیراپزشکی  ۶- دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)  ۷- دانشکده داروسازی  ۸- دانشکده دندانپزشکی  ۹- دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی  ۱۰- دانشکده علوم و تحقیقات و فناوری های نوین پزشکی  ۱۱- دانشکده پرستاری حضرت ام البنین لامرد  ۱۲- دانشکده پرستاری حضرت زهرا (س) آباده  ۱۳- دانشکده پیراپزشکی ممسنی  ۱۴- دانشکده پیراپزشکی استهبان.

مراکز درمانی شیراز عبارتند از :   ۱. مرکز آموزشی درمانی نمازی ۲. مرکز آموزشی درمانی شهید فقیهی   ۳. مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب (س(  ۴. مرکز آموزشی درمانی حافظ  ۵. مرکز آموزشی درمانی خلیلی  ۶. مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر  ۷.  مرکز آموزشی ، پژوهشی،درمانی پیوند اعضا بوعلی سینا ۸.  مرکز آموزشی درمانی ابن سینا ۹.  مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیر المومنین (ع(  ۱۰.  مرکز آموزشی درمانی شهید دستغیب  ۱۱.  مرکز آموزشی درمانی چشم پزشکی پوستچی  ۱۲. بیمارستان خیریه قلب الزهرا   ۱۳ .  مرکز آموزشی درمانی شهید چمران ۱۴. بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری  ۱۵.  بیمارستان مادر و کودک شوشتری  ۱۶.  بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی  ۱۷.  بیمارستان حضرت علی اصغر (ع(  ۱۸. درمانگاه شهید مطهری  ۱۹ .  درمانگاه امام رضا (ع(  ۲۰ .  درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بانو پروین دالکی (قطب الدین)  ۲۱.  سلامتکده طب سنتی حکیم عمادالدین شیرازی  ۲۲.  کلینیک های ویژه تخصصی دندانپزشکی ۲۳ . مجتمع تخصصی و فوق تخصصی نادرکاظمی.  این بیمارستان ها زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی فارس در شهر شیراز هستند.

اکنون می توان راحت تر تحلیل کرد که جناب اقای ابراهیم عزیزی نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که اهل استان فارس است دقیقا با چه نگاه علمی و حتی غیر علمی اما منصفانه ای به این نتیجه رسیده است که توسعه متوازن یعنی همانی که در ابتدای خبر خواندیم؟

در حالی که ۷۰ درصد گاز کشور از منطقه پارس جنوبی( شهرستان های عسلویه و کنگان ) به شبکه کشور تزریق می شود و این دو شهرستان میزبان کل پروژه پارس جنوبی هستند.  جناب اقای عزیزی؛ مردم شهرستان های کنگان و عسلویه محروم نیستند اما ظاهرا مظلوم هستند و این ظلم زمانی دردناک خواهد شد که درد دلمان را خدمت شما عارض نشویم.  عسلویه دو بیمارستان دارد که هر دو بیمارستان بیشتر شبیه یک درمانگاه بزرگ است و مردم همواره از کمبودهای درمانی این شهرستان گلایه مند هستند و در موارد بسیار، مجبورند که بیمارشان را اعزام کنند یا کلا به مراکز درمانی دورتر مانند: کنگان، بوشهر، شیراز و تهران مراجعه کنند.

شهرستان کنگان یک بیمارستان ۱۹۰ تخت خوابی دارد که باید ۴ شهرستان را به همراه پرسنل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به همراه خانواده این عزیزان ( که ساکن منطقه هستند) را پوشش دهد. این بیمارستان با همین بضاعت و وسع و منابعی که برای یک جمعیت ۲۵ هزار نفری تعریف شده بود، در حال حاضر یک منطقه جغرافیایی بسیار بزرگ را با جمعیت چند صد هزار نفری پوشش می دهد. آیا می دانید که مشکلات و نیازمندی های این بیمارستان، اقلامی بسیار ساده و اولیه است؟ این بیمارستان در اقلام مصرفی و حتی غذایی خود با چالش روبه رو شده است زیرا حجم خداماتی که ارائه می دهد بسیار عظیم است و از آن طرف ، نرخ ها و تعرفه ها نیز کاملا دولتی است و از همین رو، نقدینگی آن، با هزینه ها، همخوانی ندارد و اصطلاحا تراز مالی آن همواره منفی است.

شهر شیراز قطب درمان جنوب کشور است. در شهر شیراز، هر طرف که سر بجنبانیم، یک بیمارستان جلوی پایمان می بینیم؛  اما در منطقه جنوب و به ویژه مناطقی که میزبان پارس جنوبی هستند( شهرستان کنگان و عسلویه) وضعیت چیز دیگری است و فاصله ما تا مرکز استان ۳، ۴ ساعت می باشد. لطفا نگاهتان طوری باشد که توسعه متوازن را در منطقه و کشور رقم بزنید. از وزیر محترم نفت تقاضا می شود ثروت و درآمد متعلق به این وزارت را منطق و انصافی که ازشان سراغ داریم و بر اساس اولویت یعنی میزبانان صنعت نفت توزیع نمایند. پارس جنوبی بزرگ ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور میباشد. مردم این مناطق با سختی و البته مهربانی مثال زدنی از صنعت نفت میزبانی کرده اند و داشتن بیمارستان خوب حق مسلم ان ها است. بیمارستان های کنونی به شکلی بسیار سخت و عجیب اداره می شوند و نیازمندی های فروانی دارند که امکان تامین ان تقریبا و در حال حاضر توسط وزارت یا سازمان ممربوطه غیر ممکن است. در این شرایط سخت، تنها نفت است که می تواند در این منطقه بیمارستان بسازد و هزینه های ان را تقبل کند و این خواست عموم مردم شهرستان های میزبان صنایع پارس جنوبی می باشد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن