بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69377
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 8 مهر 02 1:29 ب.ظ

بیمارستان جدید کنگان باید با انجام کارشناسی های متعدد از جمله پدافند غیر عامل احداث شود/ انتظار می رود نظر نمایندگان مردم در شورای شهر کنگان لحاظ شود

ثلاث- نایب رئیس شورای شهر کنگان در گفتگو با ثلاث جنوب اظهار داشت: از مسئولین تصمیم گیر در سطح استان و شهرستان انتظار می رود برای جانمایی بیمارستان جدید کنگان، نظر نمایندگان مردم در شورای شهر کنگان نیز لحاظ شود.

 

اصغر پاریابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب عنوان کرد:  پیرو مباحث، مذاکرات و پیگیریی‌های همه جانبه مسئولین محترم شهرستان و استان در دور دوم سفر هیئت محترم دولت به استان بوشهر و متعاقبا برنامه‌ریزی و تدوین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف برای تصویب در سفر دوم، خوشبختانه با پیگیریی‌های فشرده در راستای تعریف و تدوین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بر اساس سند توسعه شهرستان به صورت خاص  احداث یک بیمارستان تحت عنوان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جنوب استان بوشهر با مرکزیت کنگان، (قطب درمانی جنوب استان) با اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان بر اساس پیشنهاد و طرح موضوع به وزیر محترم بهداشت در حاشیه بازدید به عمل آمده از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و با اعلام مسائل و مشکلاتی مرتبط با آن نهایتاً با درک صحیح وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بیان موضوع و تشریح جزئیات در هیئت محترم دولت مصوب و جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

احداث یک بیمارستان تخصصی ، فوق تخصصی با ظرفیت ۲۰۰ تخت خواب قطعاً به عنوان یک بیمارستان مستقل از بیمارستان امام خمینی (ره) مد نظر مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری بوده و هست که در همین راستا چند گزینه از اراضی بلامعارض توسط دستگاه‌های اجرایی متولی آن معرفی و جهت مکان‌یابی دقیق آن قرار بر این شد که یک کارگروه فنی از طرف وزارت بهداشت و وزارت نفت به منطقه اعزام و پس از بررسی کارشناسان، نسبت به مکان‌یابی و تعیین دقیق محل احداث آن اقدام لازم به عمل آید.
متاسفانه در چند روز اخیر از طریق فضای مجازی، نظری غیر از نظر کارشناسی کارگروه فنی که هنوز به منطقه نیامده‌اند، بر افکار عمومی تحمیل و نسبت به معرفی محل احداث آن اقدام شده که این موضوع خود جای تامل و تاسف دارد که هنوز کارگروه تصمیم‌گیر، جهت بررسی و تعیین دقیق محل احداث[بیمارستان] به منطقه سفر نکرده ولی مسائلی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در سطح وسیع پخش می‌گردد که این موضوع قابل قبول و محکمه پسند نیست؛ چراکه شورای اسلامی شهر کنگان به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بوده و طرح موضوع آن نیز به لحاظ بار سنگین مسائل و مشکلات ناشی از حوادث و سوانح و مراجعین حداقل از چهار شهرستان به مرکز درمانی یاد شده می‌باشد و در روز بازدید و سفر وزیر محترم بهداشت و درمان به شهرستان از سوی اینجانب به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر طرح موضوع شد.
با این وجود، شورای اسلامی به عنوان ارکان یا عناصر پیگیر موضوع بوده و هست و در خصوص کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی و تعیین محل احداث بیمارستان در نقطه حدفاصل شهر بنک و دیر در جوار بلوار وفاق، بنا بر بررسی‌های متعدد انجام شده و بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه افراد ذی‌صلاح بنا به دلایل متعدد فنی، زیست محیطی، تراکمی، ترددی، حمل و نقل، زیر ساخت‌ها، دسترسی به مناطق عملیات شهری و روستایی، قابل قبول نیست و توجیه ندارد و همچنان باید منتظر حضور کارگروه فنی بازدید از محل و اعلام نظر نهایی، منطقی و کارشناسی شده توسط کارگروه باشیم.

 

دلایل عدم توجیه فنی و غیر کارشناسی محل احداث معرفی شده (حدفاصل شهر تنبک و شهرستان دیر ):

۱. اولا احداث بیمارستان و زیرساخت بسیار مهم حوزه بهداشت و درمان باید در مرکز شهرستان به عنوان قطب درمانی جنوب استان باشد؛ نه خارج از مرکز شهرستان و حتی خارج از محدوده حریم  حتی شهر بنک که خود جای تأمل و سوال فراوان دارد.

۲. بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی، آموزشی درمانی و سایر مراکز مهم زیرساختی خود باید به عنوان «پدافند غیر عامل» طراحی و اجرا گردند، زیرا در صورتی که چنین نقطه‌ای به فرض اینکه مد نظر بعضی از مسئولین محترم باشد، از نظر کارشناسی در پایش سطح ارتفاعی نسبت به تاسیسات و مراکز آلاینده بوده و مواد آلاینده به لحاظ سنگین بودن در هنگام پخش در هوا در پست‌ترین و پایین‌ترین نقطه ارتفاعی نشست خواهند کرد و آن‌ها محیط را آلوده می‌نماید.

۳. کنار دریا، بالا بودن سطح آب زیر زمینی (زه آب) و رطوبت و شرجی بسیار بالا که باعث خوردگی، شوره زدگی، کاهش عمر سازه، تاثیرپذیری آن بر تاسیسات، تجهیزات باعث کاهش شدید عمر مفید تاسیسات و تجهیزات به کار رفته در آن خواد شد، ضمن اینکه بحث فاضلاب و دفع آن و نیز احیانا رها‌سازی آن دریا و آلودگی محیط انسانی و دریایی

۴. به لحاظ شوره‌زار و باتلاقی بودن محل، هزینه خاکبرداری، نقل و انتقال آن به مراکز دور دست و مجددا بلوکاژ نمودن آن هزینه بسیار گزافی در بر خواهد داشت‌.

۵. عدم دسترسی به زیرساخت‌های اساسی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و راه دسترسی سریع و روان به سایر مراکز از موضوعات و معضلات بسیار فراوان آن می‌باشد.

۶. از دیگر معایب و نقص اساسی مکان احتمالی تعیین شده برای احداث بیمارستان، عدم دسترسی آسان و روان به دیگر مراکز درمانی شهرستان به خصوص بیمارستان امام خمینی (ره) می‌باشد.

۷. از آنجایی که بیشترین سوانح و حوادث مربوط به حوزه صنعت می‌باشد، جهت دسترسی سهل و آسان و به موقع موارد اورژانسی به مراکز درمانی، احداث بیمارستان مورد نظر در مکانی که همجوار با آزاد راه خلیج فارس (اتوبان عسلویه -بوشهر) باشد توجیه پذیرتر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن