بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69924
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 دی 02 10:34 ق.ظ

تصویر قدیمی از خرید و فروش ماهی در کنگان

ثلاث-  در گذشته که هنوز حوضچه و اسکله تمام نشده بود و مورد بهربرداری عموم مردم قرار نگرفته بود، برخی از  صیادان زحمتکش به صورت سنتی که در تصویر مشاهده می کنید، ماهی خود را به مشتریان عرضه می کردند.

اختصاصی هفته نامه ثلاث جنوب- عبدالرحمن اسماعیلی: این  تصویر مربوط به دهه ۵۰  و خرید و‌ فروش ماهی در ساحل کنگان است.

 در گذشته که هنوز حوضچه و اسکله تمام نشده بود و مورد بهربرداری عموم مردم قرار نگرفته بود، برخی از  صیادان زحمتکش به صورت سنتی که در تصویر مشاهده می کنید ماهی خود را به مشتریان عرضه می کردند.

 این امر باعث می‌شد، افرادی  که توانایی رفتن تا کمر در آب را نداشته‌اند به ناچار از دیگران که توانایی رفتن داخل آب داشتند، کمک بگیرند.

بعضی اوقات نیز، در همین مسیر، پول خرید ماهی که باید به صیادان می پرداختند و ماهی خرید می کردند، به دریا می‌افتاد و خریدار دست خالی باز میگشت.

تا اینکه شهرداری آن زمان، راه حل پیش روی مردم و‌صیادان قرار داد. در بخشی از نوار ساحلی و نزدیک به اسکله، «بازار ماهی فروشی موقت» احداث کرد. بدینوسیله، صیاد موظف بود که ماهی خود را به ساحل و در دست مردم قرار دهد.

***

 

به گزارش ثلاث جنوب، ناگفته نماند که به خاطر فرم و وزن قایق های قدیمی ، امکان نزدیک شدن به ساحل را نداشتند و در صورتی که در آب کم عمق می آمدند، امکان واژگون شدن قایق وجود داشت و لذا صیادان ناچار بودند قایق شان را در فاصله چند متری از ساحل و در یک عمق مناسب، متوقف کرده و ماهی خود را به مشتریان بفروشند.

در گذشته، عرضه ماهی به اشکال مختلف و سنتی انجام می شد.

 

عکس: عبدالحمن اسماعیلی

 

.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن