بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68712
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 اسفند 01 10:24 ق.ظ

قول وزیر بهداشت برای احداث یک بیمارستان جدید در شهرستان کنگان/ وزیر بهداشت: برای تقویت بیمارستان امام خمینی باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم

ثلاث- هیات دولت جهت ارتقا سطح خدمات درمانی در شهرستان کنگان، ضمن تقویت بیمارستان امام خمینی، یک بیمارستان دیگر را احداث نماید.

به گزارش ثلاث،  قبل از ظهر  روز گذشته ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در جریان سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و افتتاح طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی واقع در شهرستان کنگان، وزیر بهداشت و درمان نیز از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بازدید نمود.  در این بازدید که جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند و استقبال بسیار پر شوری از وزیر بهداشت شد،  دکتر بهرام عین الهی از ساختمان الحاقی بازدید نمود.

در این بازدید وزیر بهداشت ضمن عرض خدا قوت به رئیس و پرسنل بیمارستان کنگان، از طریق دکتر سجادی زاده رییس بیمارستان کنگان در جریان حجم بسیار گسترده خدمات این مرکز درمانی به جنوب استان بوشهر و صنایع مستقر در منطقه قرار گرفت.

وی همچنین در جریان آخرین وضعیت برنامه های توسعه ی زیرساخت های این مرکز درمانی قرار گرفت.

وزیر بهداشت گفت: در راستای توسعه و تقویت خدمات دهی به مردم در بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی کنگان، از همه ظرفیت ها باید استفاده شود و نظر ما نیز قطعا تقویت این بیمارستان[ به عنوان قطب درمان و سنترال جنوب استان بوشهر] است.

مشروح درخواست ها و نیازمندی های اساسی بیمارستان کنگان که توسط رئیس این مرکز درمانی آماده شده بود، در ۸ فصل به شکل مکتوب به وزیر بهداشت و درمان تحویل داده شد تا ان شاءالله نسبت به رفع آن توسط وزارت بهداشت تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

 

در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان کنگان، اصغر پاریابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ضمن قدردانی از وزیر بهداشت برای حضور در بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان، به دکتر عین الهی گفت: کنگان پر جمعیت ترین شهرستان جنوب استان بوشهر است. ضمن اینکه درخواست مجموعه شورای اسلامی شهر کنگان تقویت تمام زیر ساخت های بیمارستان امام خمینی کنگان است ، تقاضا می شود با احداث یک بیمارستان جدید در کنگان( توسط هیات دولت) موافقت نمایید. حجم مراجعین بالاست و خدمات دهی با این شرایط خیلی سخت و پر مشقت است.

وزیر بهداشت ضمن تایید این درخواست خطاب به نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: طرح مطالعاتی احداث بیمارستان دوم در کنگان انجام شده است و ان شاءالله در سفر رئیس محترم جمهور، این درخواست مردمی مصوب می شود.

 

اصغر پاریابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: حوزه درمان همواره از اولویت های شورای اسلامی شهر کنگان بوده و هست.

وی ادامه داد:  از آنجایی که کنگان قطب درمان چهار شهرستان جنوبی استان است، با هماهنگی دکتر احمدی نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر، تصمیم گرفته شد که جناب آقای دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت از بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بازدید نماید تا ان شالله مشکلات و نیازمندی های اساسی این مرکز با دستور ویژه جناب وزیر و رییس محترم جمهور مرتفع شود.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که به اتفاق همکارانم در شورای اسلامی شهر کنگان هم به شکل شفایی و هم مکتوب از وزیر محترم بهداشت درخواست کرده ایم، بحث احداث بیمارستان دوم کنگان است که خوشبختانه ایشان با نظر مساعد فرمایش کردند « طرح مطالعاتی بیمارستان دوم کنگان انجام شده و ان شاءالله در مصوبات سفر رئیس محترم جمهور دیده خواهد شد»

نایب رییس شورای شهر کنگان گفت:  در لحظه سوار شدن جناب وزیر بهداشت به خودرو، یک نسخه از هفته نامه استانی ثلاث جنوب که به شکل بسیار مفصل به بحث سفر رئیس محترم جمهور و گلایه های مردم جنوب استان بوشهر از سفر اول ایشان پرداخته بود، تقدیم کردم. خوشبختانه یک نسخه از هفته نامه ثلاث جنوب نیز از طریقی دیگر قرار است به دست شخص رئیس جمهور برسد تا ایشان نیز در جریان خواسته های مردم این منطقه قرار گیرند‌.

نکته انتقادی: ازدحام جمعیت در این بازدید بسیار بالا بود و تشریفات منطقی که باید منجر به استفاده بهینه از زمان وزیر می شد، رعایت نگردید. جایی که باید رئیس آن نهاد شرایط مطلوبی برای مطرح کردن حجم خدمات این مرکز درمانی به بالاترین مقام مسئول آن نهاد و ارائه درخواست باشد، به درستی مقدور نشد. به راستی چه کسی مشکلات بیمارستان را بهتر و دقیق تر و کارشناسانه تر از رئیس یک بیمارستان می داند؟ این موضوع برای سایر ادارات نیز صدق می کند.

اما شواهد و قرائن سفر حکایت از عزم دولت برای تقویت و ارتقا سطح حوزه سلامت و به ویژه درمان در شهرستان کنگان دارد که در این مهم نماینده مردم جنوب استان بوشهر، فرماندار شهرستان کنگان، امامان جمعه شیعه، اهل سنت و سیراف و شوراهای اسلامی و رسانه ها و فعالین اجتماعی نقش آفرینی کرده اند و این نتیجه یک درخواست عمومی می باشد. باید منتظر مصوبات و ابلاغیه آن بود تا بتوان دقیق تر از جزئیات مطلع شد.

باید منتظر مصوبات و ابلاغیه آن بود تا بتوان دقیق تر از جزئیات آن مطلع شد؛ همه موارد مطرح شده به شکل شفاهی عنوان شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    متاسفم برای نماینده مجلس که رئیس جمهور و وزیر بهداشت تو منطقه بوده ، حضرتعالی خواب بود

    اینم از نماینده مجلس چهار شهرستان

    ثلاث: این رسانه در مقام قضاوت این نظر را نمیدهد؛ اما حضور وزیر نفت و وزیر بهداشت در بیمارستان کنگان با درخواست مستقیم نماینده محترم مجلس و فرمانداری کنگان انجام شد. البته تا زمانی که قول های داده شده به مصوبه و ابلاغیه در نیاد هیچ امتیازی محسوب نمی شود. باید منتظر مصوبات سفر رئیس جمهور ماند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن