بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69486
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 20 مهر 02 0:20 ق.ظ

یادداشتی از احمد آذرگون :

جانمایی و اجرای بیمارستان جدید کنگان در پایین دست شهر و منطقه ساحلی و شوره زار اشتباه است

ثلاث- احمد آذرگون گفت: محدود شدن و دور بودن راه های مواصلاتی جهت دسترسی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان و همچنین خاک نامناسب در نقطه پیش بینی شده کنونی در ساحل برای احداث بیمارستان جدید کنگان علمی و منطقی نیست.

یادداشت: احمد آذرگون :    مسیر اول در کنار ساحل دریا و مسیر جاده وفاق : قرار است در آینده کنار این جاده فضای سبز و پارکهای ساحلی و تفریحگاهای احداث گردد که مردم و همچنین مهمان هایی از استان ها و شهرستان های همجوار به مدت هفت- هشت ماه ازسال   جهت تفریح و استراحت خود انتخاب کنند . مسئله پارک نمودن وسیله نقلیه در این مسیر گاها باعث مسدود یا ترافیک سنگین می شود. این معضل یکی از مشکلاتی خواهد بود که در آینده چنانچه بیمارستان جدید در محل پیشنهاد شده فعلی ( کنار جاده وفاق) احداث شود، ایجاد خواهد شد.

شرایط خاص ساخت و ساز در ساحل-   ساخت و ساز در ساحل دارای شرایط خاصی می باشد از قبیل گودبرداری تا رسیدن به زمین سفت و سخت و سپس پرکردن از سنگ و… در چند لایه و کوبیدن آن تا شعاع مطلوب و ایجاد سازه ای از آهن در کف ، که بابت اجرای این پروژه باید هزینه هنگفتی پرداخت شود.

خاک نا مناسب –  همچنین جهت احداث فضای سبز محوطه نیز خاکهای موجود در ساحل که لم یزرع می باشد باید برداشته شود و خاک مناسب جایگزین شود چون خاک سمت ساحل، شوره زار و غیر قابل کشت می باشد.

بوی گاز در مناطق ساحلی و پایین دست-  با تجربه چندین ساله مردم ساکن در ساحل دریا، بیشترین استشمام گاز حاصل از پالایشگاه‌های مستقر در کنگان که باعث متصاعد شدن بوی بد وناراحتی تنفسی آنها گردیده است، در پایین دست و مناطق ساحلی بسیار محسوس تر از نقاط مرتفع می باشد.

محدود شدن و دور بودن راه های مواصلاتی جهت دسترسی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان و محلات جنوبی شهر  (درنظر داشته باشید که هم اکنون نیز درچهارشنبه، پنج شنبه و جمعه شب ها، رقت و آمدها در خط ساحلی کنگان بسیار سخت و مشکل است. ادامه خط ساحلی کنگان، جاده وفاق است که به مکان پیش بینی شده برای بیمارستان جدید می باشد) .

سطح آب زیر زمینی و فاضلاب بیمارستانی-   بالا آمدن و یا نشست فاضلاب به دریا دور از تصور نمی باشد (تجربه بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر مربوط به آب فاضلاب)  و در آینده رفت و آمد کامیون ها و تریلرهای  ترانزیتی جهت صادرات و واردات و استفاده از دو اسکله بزرگ تجاری دیر و کنگان باعث مشکلات عمده ی ترافیکی و احتمالا در ساعاتی از روز، مسدود شدن مسیر بیمارستان میگردد.

رطوبت و شرجی-  رطوبت حاصل از دریا که روی قدمت و عمر این پروژه تاثیر گذار می باشد (نمونه بارز آن پارک مرجان کنگان بخاطر شرجی و رطوبت بالا تمام تاسیسات آن در حال تخریب می باشد ( . نگهداری این سازی و تجهیزات آن، ۱۰ سال پس از بهره برداری از این سازه، با خود بیمارستان و درآمدهای ناچیز آن است .

مکان دوم پیشنهاد شده در جوارچشمه بی بی حبش و بالای بنک و پارک خلیج فارس در مسیر جاده کمربندی میباشد که بخاطر جاده کمربندی برای تمام شهر و روستاهای جنوبی و شمالی آسان ترین راه برای دسترسی بدون ترافیک می باشد و چون هزینه این پروژه از نفت می‌باشد منطقی هست که فاصله کمتری با شرکت های جنوبی و نفتی داشته باشد .

ببخش سیراف میزبان خوبی برای نفت بوده و فاقد بیمارستان می باشد و باید دسترسی آسانتر و نزدیک تری به بیمارستان داشته باشد در ضمن بیمارستان بردستان که فاصله ای با جاده وفاق و جانمایی بیمارستان جدید در شمال کنگان و ساحل و نزدیک بردستان ندارد را می توان تجهیز کرد تا مشکلات مردم دیر و شهر و روستاهای اطراف هم مرتفع گردد و با شروع فاز های شمالی باید بیمارستان جدیدی در شمال دیر که در شآن و حق مردم عزیز و شهرستان دیر است احداث گردد.

سمت بالای کنگان یا بنک و اطراف کمربندی از نظر ساخت به خاک برداری و پرکردن نیاز ندارد و از نظر فاضلاب و استشمام گاز ها و رطوبت تاثیر گذار  بر عمر و قدمت ساختمان با توجه به ارتفاع و فاصله از دریا مناسب تر و منطقی تر می باشد. این مکان ها مناسب ترین گزینه در شهرستان کنگان می باشد.

در پایان به این نتیجه می رسیم که ساحل دریا محل تفریح و پروژه هایی از قبیل: اورژانس دریایی و کلوپ های غواصی و سایت های آموزشی و حوضچه های پرورش ماهی و میگو و بازارچه و پایانه های اقتصادی و تفریحگاه جهت آسایش و آرامش مردم می باشد.

از نماینده محترم مردم در مجلس و فرماندار لایق و دلسوز و انقلابی شهرستان و رئیس و نائب رئیس شورای شهر کنگان هم کمال تشکر و قدردانی دارم .

 

با تقدیم احترام آذرگون عضو هیئت مدیره تعاونی مرز نشینان کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن