بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69563
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 9 آبان 02 8:36 ق.ظ

اختصاصی/

اولین عمل تعویض مفصل آرنج در جنوب استان بوشهر انجام شد/ بیمارستان کنگان، قطب جراحی منطقه

ثلاث- عمل جراحی تعویض مفصل آرنج و ترمیم رباط خارجی آرنج به همت دکتر سعید نیکنام جراح ارتوپد بیمارستان کنگان در اتاق عمل بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد.

 

دکتر سیده انسیه سجادی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص به خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: عمل جراحی تعویض مفصل آرنج و ترمیم رباط خارجی آرنج به لطف خداوند و زحمات دکتر نیکنام جراح ارتوپد این مرکز درمانی و با همکاری همکاران اتاق عمل بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد.

وی یادآور شد: در حوزه ارتوپدی، عمل‌های جراحی مانند: تعویض مفصل زانو، لگن و عمل‌های جراحی آسیب‌های ورزشی از جمله ترمیم رباط صلیبی و منیسک زانو در اتاق عمل بیمارستان کنگان در حال انجام است.

رئیس بیمارستان کنگان اظهار داشت: اتاق های عمل بیمارستان امام خمینی کنگان در زمینه جراحی مغز، ستون فقرات، کلیه و مجاری ادراری، چشم، زنان، عمومی، گوش و حلق و بینی و ارتوپدی به صورت روزانه فعال است و در بالاترین شکل و اندازه و ظرفیت، خدمت رسانی می کند.

دکتر سجادی زاده تصریح کرد: این موضوع باعث شده که بخش عمده ای از افراد بیمار و نیازمند به جراحی، در همین منطقه مورد عمل جراحی قرار گیرند و خدمات درمانی خود را به شکل کامل در کنگان دریافت نمایند. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه کردها و همچنین مرتفع شدن نیاز مراجعه به مراکز درمانی دور دست خواهد شد.

وی گفت: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ ، یک هزار و ۷۵۵ عمل جراحی در اتاق عمل های بیمارستان کنگان انجام شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان تاکید کرد: این آمار شامل بحث های شکسته بندی، خال برداری، انواع بخیه و در کل عمل هایی که بیهوشی آن زیر یک ساعت باشد، نیست و نمی باشد و عموما این نوع خدمات را در بخش های دیگر این بیمارستان به جز اتاق های عمل انجام می گردد؛ به عبارتی دیگر، اتاق های عمل بیمارستان کنگان عموما برای انجام عمل های جراحی سنگین و نیمه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

***

دکتر سعید نیکنام متخصص جراح ارتوپدی بیمارستان کنگان که برای اولین بار عمل تعویض مفصل آرنج را در این مرکز درمانی انجام داده است به خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: بیمار خانم میانسالی که به دنبال شکستگی و دررفتگی آرنج مراجعه کردند. پس از معاینه و انجام سی‌تی‌اسکن، جراحی تعویض مفصل آرنج برای ایشان در نظر گرفته شد.

وی گفت: عمل جراحی تعویض مفصل آرنج و ترمیم رباط خارجی آرنج به عنایت پروردگار و زحمات همکاران اتاق عمل بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد.

دکتر نیکنام عنوان کرد: جا دارد در خصوص این عمل از متخصص بیهوشی خانم دکتر خسرویان، همکاران اتاق عمل خانم پولادی و خانم هدایتی، کارشناس بیهوشی خانم رحمانی و سایر همکاران تشکر و قدردانی نمایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عمل‌های جراحی تعویض مفصل زانو، لگن و عمل‌های جراحی آسیب‌های ورزشی از جمله ترمیم رباط صلیبی و منیسک زانو در اتاق عمل بیمارستان کنگان در حال انجام است .

***

«تامین امنیت درمانی در منطقه» با سرمایه گذاری و حمایت صنایع، تقویت می شود

ثلاث جنوب:  با توجه به حجم بسیار بالای عمل های جراحی انجام شده در بیمارستان کنگان که در چند رشته تخصصی در حال انجام است، این مرکز درمانی یکی از قطب های مسلم جراحی در استان بوشهر و بی نظیر در سطح جنوب استان می باشد. شایسته است که صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی، نگاه ویژه و حمایتی به بیمارستان امام خمینی کنگان داشته باشند. از این رهگذر، پرسنل صنایع نیز می توانند خدمات متنوع و با کیفیت تری را دریافت کنند؛ ضمن اینکه مردم چهار شهرستان کنگان، دیر، جم، عسلویه و خانواده پرسنل شاغل در تک تک شرکت های منطقه نیز می توانند از این ظرفیت بزرگ بهره مند شوند. یادمان باشد که مساعدت به بیمارستان ها، به ویژه بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر، مساوی با « تامین امنیت درمانی در منطقه » است که خود نیز شامل مقوله پدافند غیر عامل می باشد./ خبرنگار: مصطفی صفایی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن