بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69764
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 آذر 02 7:32 ب.ظ

یک اتفاق خوب در راه است؛

اولین دوره نکوداشت « روز فرهنگی بَنَک» در زمستان امسال برگزار می شود

ثلاث- با تصمیم اعضای شورای اسلامی و شهردار بنک، در زمستان امسال اولین دوره بزرگداشت روز بنک برگزار می گردد.

 

 

به گزارش هفته نامه استانی ثلاث جنوب، نخستین جلسه هماهنگی برای برگزاری اولین دوره روز فرهنگی بنک  در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.

در این نشست که اعضای شورای شهر بنک، شهردار، فرمانده کلانتری بنک و تعدادی از شهروندان و رسانه ها حضور داشتند، ایده ی اولیه «روز فرهنگی بنک» مطرح شد و پس از آن مورد بررسی نظرخواهی حاضرین در جلسه قرار گرفت.

علی هوشیار رئیس شورای شهر بنک در این نشست گفت: بنک دارای پیشینه فرهنگی، هنری و تاریخی است و لذا لازم است برای نکوداشت و معرفی این شهر، یک روز را به این مناسبت اختصاص دهیم.

وی افزود: در جلسات بعد، قطعا از سایر شهروندان عزیز برای بهتر برگزار کردن این رویداد فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

هوشیار تصریح کرد: این روز متعلق به همه شهروندان است و لذا از همه افرادی که در این زمینه پیشنهاد یا ایده ای دارند دعوت می نماییم تا ما را برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه یاری دهند.

حجت ریحانی نیا شهردار شهر بنک نیزدر این جلسه گفت: هدف نهایی ما برای برگزاری « روز فرهنگی بنک، معرفی و شناساندن شهر بنک در سطح کشور و ان شاءالله فراتر از مرزها است.

وی افزود: با معرفی شهر بنک در سطح کشور، می توانیم حوزه گردشگری بنک را فعال کنیم و به شهر بنک رونق بیشتری در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری دهیم.

شهردار بنک گفت: شهر بنک دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری و همچنین فرهنگی و هنری است که «روز بنک» می تواند آن را شکوفاتر کند.

مصطفی صفایی مدیر مسئول هفته نامه ثلاث جنوب نیز در این جلسه گفت: تصمیم گیری مسئولین شهر بنک برای برگزاری این روز را باید به فال نیک گرفت و قطعا این رویداد فرهنگی-اجتماعی، نقطه عطفی در تاریخ بنک خواهد بود.

صفایی عنوان کرد: روز بنک باعث خواهد شد، ایده های مختلفی برای شناساندن این شهر در سطح ملی و بین المللی روانه دبیرخانه این رویداد شود و این موضوع باعث برند شدن این شهر در فراتر از مرزهای استان خواهد شد. این مسئله در انتخاب مقصد تفریحی برای گردشگران بسیار تاثیرگذار است.

مدیر مسئول هفته نامه ثلاث جنوب پیشنهادات مکتوب خود را برای روز فرهنگی بنک، به دبیرخانه این رویداد فرهنگی تقدیم کرد و گفت:  استفاده از ظرفیت موسیقی، ظرفیت رسانه های مختلف[ رسانه های استان، کشور و صدا و سیمای ملی]، رشته های ورزشی، برنامه های هنری مانند: مسابقه شعر با موضوع «بنک»، مسابقه عکس با موضوع «بنک» و برپایی نمایشگاه های مردم شناسی و نمایشگاه های عرضه محصولات، دعوت از مشاهیر ، استفاده تعامل گونه از ظرفیت عظیم و همیشه همراهِ مدیران نفت و صنایع پتروشیمی منطقه پارس، می تواند به انتشار نام بنک در سطح کشور کمک کند. [ جزئیات این پیشنهاد به همراه موارد متعدد دیگر در طرح پیشنهادی ذکر شده است].

***

در این نشست همه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

قرار بر این شد این جلسات به شکل پیوسته و فشرده تر در روز های آینده با دعوت از سایر افراد با تجربه، علاقه مند ادامه یابد تا بتوان از نظرات افراد بیشتری برای این رویداد فرهنگی-اجتماعی استفاده کرد و نهایتا برنامه را با کیفیت مطلوبی اجرا نمود.

پیشنهاد یک روز در بهمن ماه و یا اسفند ماه امسال برای برگزاری روز فرهنگی بنک مطرح شد که تقریبا مورد موافقت اکثریت واقع شد اما با این وجود مقرر گردید در این خصوص از نظر افراد بیشتری استفاده شود و پس از جمع بندی، تاریخ روز فرهنگی بنک تعیین و اعلام عمومی گردد.

خبرنگار: مصطفی صفایی

عکاس: قاسم احمدی

 

.

.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن