بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15077
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 اردیبهشت 94 10:28 ب.ظ

دهیاری های شهرستان امیدوار شدند

نشست مسئولین شهرستان کنگان با معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور برگزار شد

ثلاث- بمنظور بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات دهیاری ها شهرستان کنگان، جلسه ای به ریاست عباس جمشیدی فرماندار، عباس بشی بخشدار مرکزی و با حضور دکتر کوشش تبار معاون سازمان شهرداری¬ها و دهیاریهای کل کشور در فرمانداری کنگان تشکیل شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری شهرستان کنگان، بمنظور بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات دهیاری ها شهرستان کنگان، جلسه ای به ریاست عباس جمشیدی فرماندار، عباس بشی بخشدار مرکزی و با حضور دکتر کوشش تبار معاون سازمان شهرداری­ها و دهیاریهای کل کشور در فرمانداری کنگان تشکیل شد.

فرماندار کنگان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای ۱۲ روستا و ۹ دهیاری ثبت شده در تقسیمات کشوری است که همگی در بخش مرکزی قرار دارند و دارای شورا ودهیاری می باشند.
روستاهای شهرستان کنگان فاقد امکانات هستند
فرماندار کنگان روستاهای شهرستان را محروم و فاقد امکانات معرفی کرد و خواستار توجه بیشتری به این روستاها شد.
اجرای طرح­های هادی روستاها و افزایش سرانه دهیاری ها انجام شود
بخشدار مرکزی کنگان خطاب به دکتر کوشش تبار گفت: به لحاظ اینکه دهیاریها فاقد درآمد بوده و بودجه قابل توجه ای در اختیار ندارند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و چشم امید به شما دارند.
عباس بشی راهکار حل مشکلات روستاهای بخش را اجرای طرح های هادی روستایی عنوان کرد و افزایش سرانه دهیاری را از مطالبات دهیاران این شهرستان دانست.

لزوم تصویب لایحه جامع دهیاری­ها در مجلس و حل امنیت شغلی دهیاران
بخشدار مرکزی کنگان افزود: کمبود نیروی انسانی و ایستگاه آتش نشانی در روستاها، یکی از معضلات دهیاران است که امیدواریم با حضور حضرتعالی مشکلات دهیاران مرتفع شود.
وی تصویب لایحه جامع دهیاری­ها در مجلس و حل امنیت شغلی دهیاران را لازم دانستند.
لایحه جامع دهیاری ها در دست بررسی است
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور گفت: لایحه جامع دهیاری ها برای تقویت جایگاه این نهاد ارزشمند در دولت در دست بررسی است.
دکتر کوشش تبار در نشست دهیاران شهرستان کنگان با بیان این مطلب گفت: در لایحه قانون جامع دهیاری ها که به دولت ارائه شده در صورت تصویب، بسیاری از مشکلات حوزه دهیاری ها از جمله ساماندهی مدیریت اراضی نحوه بکارگیری دهیاران با نقش پذیری دهیاران، تعیین حریم روستاها و سایر مشکلات این حوزه توجه بیشتری خواهد شد.

دهیاران از اعتبارات دهیاری ها صیانت کنند
وی افزود: دهیاران باید از اعتبارات دهیاری ها صیانت کنند و هرگونه دخل و تصرف غیر از استفاده در امور و خدمات روستایی غیر قانونی است.
لزوم شفاف سازی مالی توسط دهیاران
دکتر کوشش تبار همچنین بر شفاف سازی مالی توسط دهیاران- اهتمام در حفظ و نگهداری اموال و حرکت در چارچوب قانون تاکید کرد.
وی تاکید بر حساس بودن وظایف دهیاران به عنوان نماد مردم سالاری- استفاده درست از امکانات موجود اشراف به قوانین- اولویت بندی پروژه های عمرانی براساس نیاز مردم را از مهمترین نیازهای این حوزه برشمرد.
کوشش تبار تصریح کرد: دهیاران باید برای حل مشکلات روستای خود برنامه محور عمل کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان دهیاران- رئیس شورای بخش مرکزی کنگان به بیان دغدغه ها و مسائل حوزه کاری خود پرداخته و کمبود اعتبارات- اخذ عوارض- کمبود زمین- تسهیلات مسکن-تخصیص اعتبارات جهت خرید ماشین آلات و احداث ساختمان دهیاری را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی خود برشمردند.

 

 

۳۲۳۲۳۲۳۲۳۲۳

نظرات

  1. کنگانی معترض says:

    یه زره کار کنید و عمل کنید. چقد جلسه چقد حرف. هرچی پول بیت المال بود دادین خرج جلسه هاتون کردین. ثلاث سانسور

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن