بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30135
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 29 تیر 95 0:40 ق.ظ

مشکلات مطرح شده دهیاران شهرستان کنگان در نشست با استاندار چه بود؟

ثلاث- اولین همایش تجلیل ازدهیاران سراسراستان با حضوراستاندار، معاونین فرمانداران، بخشداران، مدیران کل درسالن نه دی بوشهر برگزار شد

به گزارش ثلاث، اولین همایش تجلیل ازدهیاران سراسراستان با حضوراستاندار، معاونین فرمانداران، بخشداران، مدیران کل درسالن نه دی بوشهر برگزار شد

 

بخشی از سخنان دهایاران شهرستان کنگان توسط مسلم رضایی نماینده دهیاران شهرستان کنگان به شرح زیر است بیان شد:

شهرستان کنگان بامردمانی نجیب پاکدست ،مهمان نواز، انقلابی، فهیم، همیشه درعرصه های مختلف پیشتاز بوده وهست. کنگان با ۹ روستا یعنی روستاهای تمبک، نخل غانم، برکه چوپان، قلعه میان، چاه مجنون، پرک، شیرینو، لاورده ولاورگل باجمعیتی بالغ بر ۱۰۶۸۷ نفر با ۲۰۷۹ خانوار در کنار صنعت عظیم گازی، جز همسایگان مهربان محسوب می شود

ازآنجاییکه حضور گسترده شرکت های گازی و صنعت پتروشیمی ها درمنطقه طی دو دهه  اخیرچشمگیربوده و رشد جمعیتی ۶۰درصدی این شهرستان و روستاهای بخش مرکزی کنگان مستلزم این می باشد که دولت نگاهی فراتربه این مناطق پیرامونی داشته باشد، مشکل کم آبی گاهی بی آبی موجب نارضایتی روستاییان شده که امیدشان به سفره های زیرزمینی است که آن هم کفاف کشاورزی این مردمان را نمی دهد.

توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی در روستاهای بخش مرکزی کنگان از مطالبات دیگر این مردم میباشد. ضمن سپاس ازابتکار و تدبیراستاندارمحترم در خصوص احداث زمین های چمن مصنوعی برای روستاهای بالای ۵۰۰ نفر، متاسفانه تاکنون به روستاهای پرک و شیرینو که جمعیتی بالغ بر۳۰۰۰نفردارند اقدامی صورت نپذیرفته است.

عدم  پایبندی منطقه ویژه انرژی پارس به تعهدات خود درخصوص احداث دبستان در روستای قلعه میان که اکنون نزدیک به یک دهه میباشد که این منطقه با محصور نمودن روستا موجبات ترک تحصیل دانش آموزان وعدم ورود به مدرسه گردیده که تقاضا میشود نگاهی ویژه جناب استاندار محترم دراین خصوص داشته باشند.

عدم پایبند ی منطقه ویژه درخصوص احداث اسکله تجاری صیادی در روستای تمبک که براساس جابجایی صورت گرفته این روستا درسال ۸۵بوده که انتظارداریم این مشکل با تدبیر دولت رفع گردد.

باتوجه به همجواری این روستاها با صنایع عظیم گازی انتظار آن است حق آلایندگی که ازخواسته های بجا وحق مسلم مردمان روستا نشین به شهرستان تخصیص داده شود تاشاهد شکوفایی و رونق و ابادانی روستاها بیش ازپیش باشیم. نکته ای دیگرساخت و سازهای غیرمجاز نفت و گاز و شرکت های خصوصی درمحدوده طرح های هادی روستا است که بدون پرداخت عوارض و سیرمراحل قانونی و اخذ مجوزات انجام میشود که جا دارد درمورد این مهم نیزتدبیری اندیشیده شود. معضل بیکاری جوانان روستایی از بزرگترین دغدغه هایی است که دراین سالهای اخیرگریبان گیر انها و خانواده هایشان شده که اگردراین مورد کوتاهی صورت گیرد معضلات اجتماعی دامن گیرجوانان روستایی شده و شرمساری ان برای مسئولان نفتی و گازی است که امید داریم معضل بیکاری دردولت تدبیروامید ریشه کن گردد.

ایستگاه آتش نشانی در روستاهای پرک و شیرینو و اصلاح ورودی های روستاهای بخش مرکزی ازدیگر خواسته های به حق مردمان این دیاراست .

درپایان ازتلاش جناب مهندس یوسفی فرماندار محترم وجناب آقای بشی بخشدارمحترم مرکزی به پاس زحماتشان تقدیرمینمایم

   دراین همایش آقای سیدعباس رضایی دهیارروستای شیرینو به عنوان دهیارنمونه شهرستان مورد تجلیل قرارگرفت.

 

 

 

 

 

IMG-20160718-WA0020 IMG-20160718-WA0021

 

//

 

برچسب ها: ,

نظرات

  1. امید says:

    معلومه که عکاس،عکس پایینی رو سفارشی گرفته.چون از بقیه فقط از نمای پشت گرفته.

  2. دانشجو says:

    درودبراقای رضایی فردی خوش فکر دلسوزومخلص ومدیری تواناامیداست در پستهای بالاتر ایشان را ببینیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن