بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63603
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 12 بهمن 99 11:27 ب.ظ

ساختار سازمانی دهیاری ها ابلاغ شد

ثلاث-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌های استان بوشهر متناسب با درجه هر دهیاری ابلاغ شد. 


به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای ماده (۲) اصلاحیه آئین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، مصوبه شهریور ماه ۱۳۹۸ هیأت وزیران، مبنی بر تهیه و ابلاغ ساختار سازمانی دهیاری‌های کشور متناسب با درجه هر دهیاری و با توجه به ضرورت تثبیت جایگاه دهیاری‌ها بعنوان مدیران ارشد روستایی و در راستای نیاز دهیاری‌ها به نیروی انسانی متخصص این ساختار متناسب با درجه هر دهیاری از سوی وزارت کشور تهیه و ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: دهیاری‌های استان بر اساس شاخص‌هایی همچون درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان و یا بخش و همچنین دارا بودن ظرفیت گردشگری به درجات یک تا شش، درجه بندی می‌شوند که ساختار ابلاغی نیز متناسب با درجه هر دهیاری تهیه و تدوین شده است.

وی یادآور شد: بر این اساس به دهیاری‌های درجه ۱ و ۲، حداکثر ۶ پست مشترک، به دهیاری‌های درجه ۳ و ۴، حداکثر ۹ پست مشترک و به دهیاری‌های درجه ۵ و ۶، حداکثر ۱۱ پست مشترک یا مستقل تخصیص خواهد یافت؛ همچنین در صورتی که دهیاری دارای پایگاه آتش‌نشانی باشد، حداکثر ۴ پست دیگر برای پایگاه مربوطه تخصیص خواهد یافت.

دهقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان بوشهر دارای ۳۶۷ روستای دارای دهیاری است که از این تعداد ۱۴ دهیاری درجه ۱، ۹۰دهیاری درجه ۲، ۱۱۰دهیاری درجه ۳، ۷۳ دهیاری درجه ۴، ۵۰ دهیاری درجه ۵ و۳۰ دهیاری درجه ۶ هستند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن