بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24359
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 10 دی 94 12:15 ب.ظ

اجرای طرح‌های امید اجتماعی در ۸۱ نقطه استان بوشهر؛

تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی و توانمندسازی جوانان در استان بوشهر

اختصاصی ثلاث- مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی و توانمندسازی جوانان در استان بوشهر از جمله اهداف اجرای طرح‌های امید اجتماعی است.

طرح امید اجتماعی

 

 

فاطمه دهقانی در گفتگو با خبرنگار  ثلاث با اشاره به اجرایطرح‌های امید اجتماعی در استان بوشهر، اظهار داشت: برای نخستین بار است که طرحی با عنوان امید اجتماعی در استان بوشهر پیاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید اجتماعی، طرحی است با نگاهی آمایشی و رویکردی آموزش محور که به صورت مشارکتی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در این طرح، شش دوره آموزشی با عناوین سلامت اجتماعی، شادکامی اجتماعی، مهارت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، هوشیار سازی زیست محیطی یا به عبارتی همان شهروند سبز و توان افزایی سازمان های مردم نهاد و تسهیل گری اجتماعی تدوین شده است.

دهقانی عنوان کرد: هدف اصلی که ما در این طرح به دنبال آن هستیم، توان افزایی و مهارت افزایی نیروی انسانی است که به دنبال آن افزایش سرمایه‌های اجتماعی را خواهیم داشت.

ارتقای سطح کمی و کیفی دانش و آگاهی نسل جوان

وی اضافه کرد: مولفه‌هایی که در چارچوب افزایش سرمایه‌های اجتماعی به دنبال آن هستیم، شامل اعتماد اجتماعی، انسجام اجتماعی و به ویژه مسئولیت پذیری اجتماعی است.

مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: از اهداف این طرح می‌توان به ارتقای سطح کمی و کیفی دانش و آگاهی نسل جوان برای مسئولیت پذیری، ارتقای دانایی، خواسته‌ها، توانمندی شهروندان در راستای زندگی سالم و حیات اجتماعی مطلوب اشاره کرد.

دهقانی خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت روانی- اجتماعی به ویژه برای ساکنان مناطق روستایی، تقویت هویت فرهنگی و سنتی مردم ساکن مناطق روستایی در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی- فرهنگی و افزایش مهارت‌های اجتماعی با تقویت توانایی های فردی و اجتماعی از دیگر اهداف طرح است.

ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری در بین جوانان

وی ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری در بین جوانان، ایجاد هم افزایی بین سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مختلف اجتماعی و ایجاد مشارکت در تصمیم گیری، تصمیم سازی، آگاه سازی و تشویق به پذیرش مسئولیت اجتماعی را از جمله مهترین اهداف طرح امید اجتماعی عنوان کرد.

دهقانی گفت: بحث مسئولیت پذیری اجتماعی یا همان پرسش گری و مطالبه گری اجتماعی از جمله مهمترین اهدافی است که ما در حال دنبال آن هستیم.

وی ادامه داد: حفظ و ارتقای سرمایه های اجتماعی با گسترش مشارکت های مدنی، ایجاد شادابی و نشاط در میان جوانان و مردم مناطق روستایی و ارتقای سازگاری فرد با محیط که آن را مهارت‌های اجتماعی می‌نامیم، جزو اهداف این طرح است.

اجرای طرح در ۸۱ نقطه استان بوشهر

مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: این طرح در ۸۱ نقطه در سطح استان پیاده می شود که شامل ۳۷ نقطه شهری و ۴۴ نقطه روستایی است.

دهقانی گفت: دستگاه هایی که در اجرای این طرح به ما کمک می کنند و همکار ما محسوب می شوند، شامل اداره کل ورزش و جوانان استان، ادره کل بهزیستی، اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان هستند.

 توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

وی افزود: در روند اجرای این طرح دو گروه همیار و تسهیل گر داریم. گروه همیاران ما شهرداران، بخشداران و دهیاران هستند و تسهیل گران در این طرح، مشاورین امور جوانان، مشاورین امور بانوان و سازمان های مردم نهاد هستند.

مدیر کل دفترامور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تاکید کرد: مهمترین خواسته ما در کنار تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد این است که بتوانیم با اجرای بیشتر این دوره ها و کارگاه های آموزشی که به صورت کاملا تخصصی طراحی شده است را به توان افزایی یا همان توانمندسازی سازمان های مردم نهاد برسیم.

وی گفت: ضمن اجرای طرح از سازمان های مردم نهاد استفاده خواهیم کرد و هم اینکه دوره های خاص توان افزایی سازمان های مردم نهاد را تحت عنوان تسهیل گری اجتماعی پیش بینی کرده ایم

نظرات

  1. مریم says:

    سلام ودرود بر شما سایت پر طرفدار کنگان..

    ضمن عرض خسته نباشی

    می خواستم پیشنهاد نمایم که همگام وهمراه با اکثر شهرهای کشورمان با برپایی دیوار مهربانی که چندان هزینه ای هم ندارد در برآورده شدن نیازهای افراد محروم سهیم شویم و با سخاوت تمام به نیازمندان کمک نماییم…

    البته برای این کار به همکاری شهرداری محترم نیاز است و چنانچه قبول زحمت نمایند می توانیم با رنگ زدن دیوار و نصب چوب لباسی ؛ کنگان را هم به شهرهایی که موفق به ایجاد دیوار مهربانی شده اند ملحق کنیم..

    خواهش مندم پیشنهاد مرا در سایت خود بگذارید..

    با تشکر..

    • امین says:

      باسلام
      این کار چندهفته ایه که در جاهای مختلف شهر ازجمله محله ی حسین آباد به صورت خودجوش انجام شده .و عکسهای مربوطه هم در فضای مجازی منتشر شده.
      چطور تاالان متوجه نشدید؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن