بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59965
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 8:45 ب.ظ

نحوه برگزاری امتحانات پایه دوازدهم تشریح شد

ثلاث-رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم را تشریح کرد.


محمد زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع و ۱۵ تیرماه خاتمه می‌یابد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، نتایج امتحانات تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

 رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان، امتحانات نهایی در دو گروه برگزار می‌شود،  بیان کرد: گروه نخست شامل دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که تعداد شرکت کنندگان این گروه در استان چهار هزار و ۲۰۰ نفر است که  امتحانات این گروه از دانش‌آموزان از ۱۷ خرداد شروع و تا ۱۴ ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: گروه دوم شامل دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی و هم چنین دانش‌آموزان پایه سوم دوره متوسطه (نظری و فنی‌وحرفه‌ای ) و دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی پیشین می‌باشد که شرکت‌کنندگان این گروه در  استان سه هزار و ۳۰۰ نفر است و امتحانات نهایی این گروه از دانش‌آموزان از ۱۸ خرداد شروع و ۱۸ تیر خاتمه می‌یابد.

زنگنه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش به دو روش حضوری و غیرحضوری (مجازی) انجام شده، تصریح کرد: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده ۸۰ درصد از محتوای آموزشی به‌روش حضوری تدریس شده و فقط ۲۰ درصد محتوای کتب درسی به‌صورت مجازی و با استفاده از پیام رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام شده است.

وی اضافه کرد: به‌همین دلیل ۱۶ نمره از سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۸۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

 رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر افزود: برای چهار نمره باقی‌مانده نیز دو نوع سوال یعنی چهار نمره از ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی که به‌صورت غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره هم از ۸۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده به‌صورت حضوری در نظر گرفته می‌شود. دانش‌آموزان مجاز هستند تا از بین این دو نوع سوالات چهار نمره‌ای دست به انتخاب بزنند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: در این راستا تدابیر بهداشتی مانند چینش صندلی‌ها به فاصله بین ۸/۱ تا ۲ متر، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی به‌صورت روازنه، استفاده از مراقبین بهداشت مدارس و هم‌چنین کارشناسان شبکه‌های بهداشت جهت رصد سلامتی دانش‌آموزان و الزام آن‌ها به استفاده از ماسک و دستکش در نظر گرفته شده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن