بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60197
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 3 خرداد 99 1:21 ق.ظ

چگونه وسیله آب دیده خود را از آسیب و یا مرگ نجات دهیم؟

ثلاث-روش‌های مختلف برای نجات وسیله الکترونیکی آب دیده را در این مطلب بخوانید.


مهندس حسین کرمی در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهارداشت: شاید برای شما اتفاق افتاده که وسایل الکترونیکی و برقی شما دچار آبگرفتگی شده باشد، یا گاها دستتان خورده به لیوان چای یا قهوه کنار لپ تاپتان و تمام محتویات لیوان روی کیبورد و لپ تاپ ریخته شده است و یا گوشی موبایلتان در آب افتاده و خیس شده است. افتادن گوشی موبایل در آب یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای شما بیفتد؛ اما اگر به موقع واکنش نشان دهید ممکن است بتواند از خراب شدن گوشی جلوگیری کنید.

در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر گوشی‌ و یا هر وسیله دیگر شما در توالت یا استخر بیفتد یا روی آن آب بریزد چگونه می‌توانید نجاتش دهید، یا حداقل تلاش کنید، تا کمتر صدمه ببیند. در این مواقع اولین اقدام قطع کردن جریان انرژی از وسیله آب گرفته است.

وسایل برقی و الکترونیکی دو منبع تغذیه دارند، عمدتا یا بوسیله برق شهر و یا باطری تغذیه می شوند. بسته به نوع وسایل باید از ورود انرژی به وسایل خود جلوگیری کنیم، پس اگر وسیله شما به برق متصل است آن را از برق جدا کنید و اگر وسیله شما باطری دارد باطری آن را خارج کنید. سپس حوله ای را روی آن قرار دهید تا آب داخل را بکشد. اگر حوله در دسترس نبود از کاغذ، پارچه، دستمال کاغذی و یا لباستان استفاده کنید.

حوله را روی وسایل نکشید چون باعث پخش شدن مایع داخل وسیله می شود. استفاده از سشوار برخلاف تصور رایج باعث ورود بیشتر آب به وسیله شما خواهد شد. چرا که سشوار همانند فوت کردن باعث نفوذ بیشتر آب به درون وسیله آب گرفته می گردد. بجای این کار می توان از جارو برقی جهت کشیدن آب استفاده کرد.

در گام بعد سعی کنید از حبابهای نم گیر و یا مقدار زیادی برنج جهت کشیدن رطوبت از وسیله آب دیده استفاده کنید، بدین صورت که اگر وسیله آب گرفته کوچک بود در درون کیسه برنج در بسته قرار دهید. و اگر بزرگ بود درون کیسه ای گذاشته و اطراف آن را برنج بریزید. سپس به مدت ۳۶ الی ۷۲ ساعت از روشن کردن آن خودداری نمایید.

پس از گذشت مدت زمان لازم جهت خشک شدن کامل رطوبت اقدام به روشن کردن آن نمایید.در صورتی که وسیله شما عملکرد غیر طبیعی داشت مجددا آن را خاموش نموده و به تعمیرگاه ببرید. *نکته قابل توجه این است که تمامی وسایل برقی و الکترونیک دارای اتصالات و بردهای الکترونیکی هستند.

بسیاری از قطعات با رسیدن رطوبت اکسیده می شوند، به اصطلاح عامیانه دچار زنگ زدگی و یا شوره می شوند. بهترین اقدام جهت جلوگیری از این مسئله بردن وسایل آب دیده به تعمیرگاه جهت شستشوی قطعات با استفاده از مواد مخصوص این کار می باشد.

**شرکت عرشه فراز جنوب (گروه عرشه) با یک دهه تجربه در زمینه ماشین های اداری و الکترونیک با اتکا به دانش، مهارت، آموزش و تجارب ارزشمند خود از این پس علاوه بر تعمیر، سرویس و نگهداری ماشین آلات اداری، الکترونیک و کامپیوتر اقدام به تعمیر و سرویس کلیه لوازم الکترونیکی و برقی اداری و خانگی می نماید. آدرس شرکت : بندر کنگان ، بلوار امام خمینی(ره) روبروی فرماندهی منطقه انتظامی ، ساختمان عرشه. تلفن شرکت : ۰۷۷۳۷۲۳۹۲۳۴ – تلفن همراه : ۰۹۱۷۳۷۴۱۷۹۳ – ۰۹۱۷۱۷۸۷۸۰۷

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن