بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8693
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 17 آذر 93 11:03 ق.ظ

در جلسه جهاد کشاورزی با کشاورزان مطرح شد

تولید محصول سالم و عدم استفاده از کودهای غیربهداشتی در کنگان/تشویق به کشت های گلخانه ای

اختصاصی ثلاث- رئیس جهد کشاورزی شهرستان کنگان گفت: تولید محصول سالم و عدم استفاده از کودهای غیر بهداشتی در کنگان را با جدیت دنبال می‌کنیم و برنامه‌های مختلفی در این زمینه داریم.

سید محمد جعفر هاشمی در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: در پی دعوتی که از مالکان و کشاورزان شهرستان گرفتیم، نشستی با این عزیزان در خصوص تولید محصول سالم و تاکید مجدد بر عدم استفاده از کودهای مرغی غیر مجاز برگزار کردیم.

وی افزود: در این نشست در خصوص عدم استفاده از کودهای غیر بهداشتی، کاهش سموم

.۰دفع آفات و کودهای شیمیایی در مزارع با رویکرد کشت محصول سالم، توصیه هایی به کشاورزان و مالکان زمین ها شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان گفت: توصیه و تشویق به روی آوردن به کشت های گلخانه ای با رویکرد حفظ آب و خاک از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان از جمله محصولاتی است که در حال حاضر در تعداد کمی از زمین های زراعی شهرستان به صورت گلخانه ای کشت می شود.

هاشمی عنوان کرد: استفاده از آبیاری نوین تحت فشار با توجه به محدودیت منابع آبی نیز از دیگر موارد مطرح شده برای استفاده کشاورزان در این جلسه بود. با توجه به اینکه در حال حاضر دولت برای تقریبا ۸۰ درصد از اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار تسهیلات بلا عوض ارائه می دهد، لذا کشاورزان را به این سمت تشویق کرده تا علاوه بر استفاده کشاورزان از این تسهیلات از هدر رفت آب نیز جلوگیری شود.

وی گفت: در خصوص تجمیع خرید محصولات کشاورزان نیز باید بگوییم از طرف تعاونی روستایی اتحادیه اصناف شان تشکیل شده است و لذا کشاورزان ابتدا باید عضو صنف شوند تا بدینوسیله، صنف، محصولاتشان را تحویل گیرد و به بازار عرضه کند.

رئیس جهاد کشورزی شهرستان کنگان ادامه داد: با توجه به اینکه از کارشناس بهداشت و درمان نیز در این نشست دعوت کرده بودیم، توصیه های مثمر ثمری از جانب ایشان ارائه شد.

هاشمی ابراز داشت: در قسمتی از این نشست نیز کارشناسان ما پاسخگوی سوالات کشاورزان و مالکان زمین های کشاورزی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این نشست فرمی را به مالکان زمین و کشاورزان داده شد تا چنانچه صاحب زمین قصد اجاره زمین خود از سال آینده را داشت، هر دو متعهد به رعایت موارد مطرح شده باشند.

۳۰ تن از مالکان زمین های کشاورزی شهرستان کنگان در این جلسه حضور داشتند.

نظرات

  1. علي says:

    باسلام اقای هاشمی خواهشمند است رسیدی کنید مردم بتونن زمین های خود ثبت بکنند نه شما زمین بدون مدرک میگویید فلفل دلمه ای بکارید مردم اول باید مالکیت داشته باشند بعد کشاورزی در شهرستان رونق بگیرد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن