بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58431
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 28 دی 98 8:47 ب.ظ

نصب دستگاه »داده بردار« هواشناسی کشاورزی در شهرستان کنگان

ثلاث- به منظور دستیابی به اطلاعات جامع و دقیق از شرایط محیط مانند دمای هوا، میزان بارندگی و سایر پارامترهای مورد نیاز بخش کشاورزی با هدف امنیت غذایی و تولید محصول سالم و ارتقاء سطح سلامت عمومی یک دستگاه دیتا لاگر( داده بردار) در شهرستان کنگان نصب شد.

به گزارش ثلاث، به منظور دستیابی به اطلاعات جامع و دقیق از شرایط محیط  مانند دمای هوا، میزان بارندگی و سایر پارامترهای مورد نیاز بخش کشاورزی با هدف امنیت غذایی و تولید محصول سالم و ارتقاء سطح سلامت عمومی یک دستگاه دیتا لاگر در شهرستان کنگان نصب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگان با اشاره به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین جهت پایش عوامل محیطی و عوامل خسارتزا گفت: دیتالاگر  وسیله ای است که در فواصل زمانی معین توسط سنسورها  اطلاعات محیطی مورد نیاز را اندازه گیری، ذخیره و در صورت نیاز برای کاربر ارسال می کند.

مصطفی فرامرزی افزود: امروزه برای بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و پیش آگاهی از زمان و نحوه مدیریت کنترل آفات و تغذیه گیاه نیا ز است که روزانه تغییرات دما، میزان بارندگی و سایرموارد محاسبه و نمودارهایی از آن نیز تهیه شود.

 

با توجه به اینکه در شهرستان کنگان ابزار نوین و دقیق برای ثبت دما و میزان بارندگی و… وجود نداشت، بالاخره پس از مدتها پیگیری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان، یک دستگاه داده بردار جهت ثبت این داده ها در محل مدیریت جهاد کشاورزی کنگان نصب شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن