بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15394
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 15 اردیبهشت 94 5:08 ب.ظ

دستاورد سفر مسئولین ارشد گمرکات کشور به شهرستان کنگان

گمرک کنگان به مدیریت ارتقا میابد/ ورود قطعات رایانه ای به گمرک کنگان/دفتر گمرک سیراف پس از ۳۵ سال در مسیر بازگشایی قرار میگیرد

اختصاصی ثلاث- فرماندار کنگان گفت: گمرک کشور با احیای گمرک سیراف، ارتقاء گمرک کنگان از ریاست به مدیریت و مجوز ورود قطعات رایانه به گمرک کنگان موافقت کرده است.

به گزارش ثلاث، پس از سفر کاری مسئولین بلند پایه گمرکات کشور به شهرستان کنگان، با فرماندار کنگان جهت جمع بندی این بازدید تماس گرفتیم.

عباس جمشیدی در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در این بازدید در خصوص سه مبحث احیای گمرک سیراف، ارتقاء گمرک کنگان از ریاست به مدیریت و مجوز ورود برخی کلاها که یکی از آن ها قطعات رایانه است، موافقت ها و قول های خوبی گرفته شد.

ارتقا گمرک کنگان از رئیسی به مدیریت

وی تشریح کرد: هرچند درخواست قبلی ما ارتقا گمرک کنگان به اداره کل بوده ولی بنا به شرایطی که مسئولین مربوطه ذکر کردند باید سلسله مراتب از ریاست به مدیریت و سپس به اداره کل ارتقا یابد. با ارتقا گمرک کنگان به مدیریت، یک معاون به تشکیلات گمرک کنگان اضافه خواهد شد.

ورود قطعات رایانه ای به گمرک کنگان

فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع ورود قطعات رایانه، خوشبختانه به تصویب گمرکات کشور رسید و در صورت تایید گمرک استان، منعی برای ورود این نوع از کالا به گمرک کنگان نخواهد بود.

تخفیف ۲۰ درصدی برای ترخیص کالا از گمرک کنگان

جمشیدی در ادامه عنوان کرد: موضوع دیگر، بحث تخفیف ۲۰ درصدی برای ترخیص کالا از گمرک کنگان بود که باید از ستاد تدابیر ویژه آن را پیگیری کنیم. گمرک کشور یکی از اعضای ستاد تدابیر ویژه است که خوشبختانه روی این موضوع نظر مبثت گذاشته است.

بازگشایی دفتر گمرک سیراف پس از ۳۵ سال

وی اظهار داشت: در خصوص بازگشایی و احیای دفتر گمرک سیراف نیز گمرک کشور به عنوان یکی از اعضای کارگروه وزارت کشور( موضوع تبصره زیل ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی سال ۹۰) نظر مثبت دارد و این منوط به درخواست ما از این کارگروه و فراهم کردن زیرساخت های لازم است. منظور از زیر ساخت ها، ساختمان، پس کرانه و مواردی که می تواند در تعهدات شهرستان باشد که ما در این خصوص نیز اعلام امادگی کرده ایم.

امکان ورد کالاهای حجیم از اسکله ال ان جی کنگان

فرماندار کنگان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مورد دیگر در خصوص اسکله ال ان جی کنگان است که بتوانیم کالاهای حجیم و کانتینری را از طریق کشتی­های بزرگ در این اسکله انجام دهیم.

جمشیدی افزود: مقدمات امکان استفاده از اسکله ال ان جی کنگان برای پهلوگیری کشتی­های با تناژ بالا و تخلیه و بارگیری کالاهای حجیم و کانتینری فراهم شده و خوشبختانه مجموعه نفت در این خصوص نظر مثبت دارد. در این خصوص گمرک کشور نیز باید پس از بررسی­های خود، نحوه بهره برداری از این اسکله را اعلام کند تا ما نیز بر اساس آن و از طریق نفتی ها پیگیری کنیم.

فرماندار کنگان گفت: در این خصوص نیاز به بررسی جامع تری هست.

وی در پایان از همه کسانی که در این امر همکاری و تلاش کردند تقدیر نمود.

 

شایان ذکر است هیئتی از گمرکات کشور شامل مشاور رئیس و سرپرست هماهنگی امور استان­های گمرکات ایران و مدیر کل واردات و مناطق ویژه و آزاد تجاری گمرکی کشور به همراه مدیریت گمرکات استان و نماینده مردم جنوب استان برای بررسی شرایط گمرک شهرستان کنگان از منطقه بازدید نمودند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن