بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47745
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 25 اردیبهشت 97 0:23 ق.ظ

مجوز فعالیت گمرک سیراف پس از ۴۰ سال مجددا صادر شد

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: مجوز فعالیت گمرک سیراف پس از ۴۰ سال مجددا صادر شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کنگان، فرماندار کنگان با اشاره به بد عهدی رییس جمهور آمریکا در قبال برجام گفت: برجام با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش ریاست جمهوری اسلامی ایران است خروج آمریکا از برجام نشانه ضعف این کشور در برابر ایران اسلامی است و رفتار ترامپ به برجام آن بود که به تعهدات خودش پای بند نبود و هرگز قابل اعتماد نیست.
وی افزود: برجام یک توافق بین المللی و مورد تایید سازمان ملل بوده است و به اذهان آژانس اتمی، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و آمریکا از نفوذ ایران در منطقه بیمناک و از استقلال ایران هراسان است .

نوروزی همچنین از مجوز گمرک سیراف خبر داد و گفت: مجوز گمرک بندر تاریخی سیراف صادر شده و انشاء الله در آینده شاهد مبادلات صادرات و واردات  در این بندر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اداره کل امور مرزی مجوز گمرک سیراف را رسما اعلا کرده است.

نوروزی گفت: آغاز عملیات اجرایی توسعه اسکله سیراف با هم همکاری پالایشگاه فجر جم و با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در هفته دولت استارت می خورد؛ این اتفاق قطعا در بحث گمرک و تجارت این منطقه تاثیر مستقیم و کلانی خواهد داشت.

رییس شورای اداری شهرستان کنگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرایی شدن سیاست های دولت گفت: مسئولین دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان باید سیاست های کلی دولت تدبیر و امید را برنامه ریزی و اجرائی نمایند.
فتح اله نوروزی بیان داشت: سطح خدمات رسانی به مردم و تکریم آنان یکی از امورات اساسی هر دستگاه اجرایی است که باید به این مقوله توجه جدی شود.
وی در ادامه افزود: برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری کارگروه شهرستانی بصورت فعال برای تسهیلات در رسته های مختلف برنامه ریزی لازم انجام دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان گفت: استاندار محترم ومعاون عمرانی استانداری در چند روز اخیر از پروژه های مهم این شهرستان بازدید نموده و دستورات لازم برای تسریع در انجام پروژه و  تامین منابع مالی آن صادر نمودند ، که قابل تقدیر است.
 وی در ادامه افزود: دستگاههای اجرایی موظفند در جهت ارتقاء از ظرفیت های بانوان شاغل در ادارات خود در پست های مدیریتی برنامه ریزی نمایند.
فتح اله نوروزی از دستگاههای اجرایی خواستند تعامل خود را با رسانه ها بیشتر کنند و بطور مستمر عملکرد حوزه مدیریتی خود را برای اذهان عمومی تشریح نمایند که این می تواند کمک بزرگی به مسئولیت شما کند.
فرماندار کنگان در ادامه بیان داشت: دستگاههای اجرایی مکلف به راه اندازی میز خدمت در ادارات خود شوند و این یکی از ضروریات تلقی می شود.
رییس شورای اداری شهرستان در ادامه افزود: زمین اورژانس هوایی در شهر کنگان در حال واگذاری به اداره کل اورژانس و فوریت های پزشکی استان می باشد و عنقریب عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
نوروزی فرماندار کنگان گفت: اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت اسکله بندر تاریخی سیراف توسط پالایشگاه فجر جم نهای شده است و در هفته دولت اجرائی می شود.
نماینده عالی دولت بر همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی شهرستان بخصوص امامان جمعه اهل سنت و شیعه تقدیر نمودند و خواستار خرد جمعی در پیشبرد توسعه شهرستان شدند.
فتح اله نوروزی در پایان گفت: بعد از ماه مبارک رمضان و با برنامه ریزی مدون دبیرخانه روز ملی خلیج فارس فعال خواهد شد و از تمامی دستگاههای اجرایی ، سمن ها و اصحاب رسانه خواستند در این خصوص از هیچ کوششی برای اعتلای نام کنگان دریغ نکنند.
در آغاز این جلسه حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان ، شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان ، مدیران دستگاه اجرایی آموزش و پرورش ، جمعیت هلال احمر، اداره ورزش و جوانان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مطالبی را پیرامون مسائل روز و حوزه کاری خود ارائه نمودند.
 

 

—-

ثلاث: گفتنی است که حدود ۴۰ سال قبل گمرک سیراف بنا به دلایلی نا مشخص تعطیل شد و تا به امروز مردم و مسئولین آن، دنبال از سر گیری فعالیت این گمرک بوده اند.

این اتفاق بزرگ و تاریخی که ماحصل مطالبه مردم و مسئولین سیرافی می باشد با پیگیری شهردار، شورای اسلامی و امام جمعه سیراف در مرحله نخست و در مراحل کلان، توسط فرماندار و نماینده مردم جنوب استان بوشهر به نتیجه رسیده است و به طور قطع  آیندگان از آنان به نیکی یاد خواهند کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن