بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56966
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 31 شهریور 98 7:33 ب.ظ

جابجایی برق آسای فرمانداران در استان بوشهر!

« کنگان کانون توجه و تعجب! » / حضور پنج فرماندار فقط درمدت شش سال!

ثلاث – محمود منصوری : معارفه سید علی پاک نژاد به عنوان سرپرست فرمانداری بندر کنگان و تکریم فتح الله نوروزی فرماندار سابق کنگان و سرپرست فعلی فرمانداری دشتستان در حالی انجام شد که پرسش های متعددی در ذهن افکار عمومی شهرستان کنگان و فعالین سیاسی، اجتماعی استان بوشهر مطرح میشود، و از روند “سریع و برق آسای” تغییرات در حوزه ی فرمانداری های استان بوشهر و جابجایی ها،در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، متعجب شده اند!

ثلاث  : معارفه سید علی پاک نژاد به عنوان سرپرست فرمانداری بندر کنگان و تکریم فتح الله نوروزی فرماندار سابق کنگان و سرپرست فعلی فرمانداری دشتستان در حالی انجام شد که پرسش های متعددی در ذهن افکار عمومی شهرستان کنگان و فعالین سیاسی، اجتماعی استان بوشهر مطرح میشود، و از روند “سریع و برق آسای” تغییرات در حوزه ی فرمانداری های استان بوشهر و جابجایی ها،در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، متعجب شده اند!

از ابتدای دولت دکتر حسن روحانی، در ۱۲ مردادماه سال ۹۲، موسوم به «دولت اعتدال و امید» تا کنون تغییرات بسیار زیادی در حوزه ده فرمانداری استان بوشهر صورت گرفته، این تغییرات بیشتر به شکل جابجایی فرمانداران از این شهرستان به شهرستان دیگر صورت پذیرفته است.!

این جابجایی ها اینقدر غیر معمول بوده، و نقدهایی که به دولت محمود احمدی نژاد در روند سریع عزل و نصب ها و جابجایی ها در آن زمان میشد را دوباره در ذهن افکار عمومی نشات گرفته است.
این در حالی ست، چندین نفر توانسته اند در مدت نزدیک به شش سالی که از عمر دولت میگذرد به عنوان فرماندار در سه شهرستان استان بوشهر معارفه بشوند! و حتی در موردی جالب فتح الله نوروزی، سرپرست فرمانداری دشتستان، یک بار معاون سیاسی، دو بار فرماندار و یک بار سرپرست فرمانداری انتصاب شده و پیش بینی میشود به زودی حکم فرماندار شدنش در شهرستان دشتستان را از سوی وزیر محترم کشور دریافت کند.

 به برخی از جابجایی ها، به طور مثال می توان به این موارد اشاره کرد. و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که در حوزه انتصاب فرمانداران در استان بوشهر، ۳۰ مورد انتصاب از بین حدود ۱۴ فرماندار تکراری در فرمانداری های مختلف انجام گرفته است! انگار استان بوشهر ۳۰ شهرستان دارد و با ۱۰ فرماندار اداره میشود!

✅ فتح الله نوروزی، معاون سیاسی گناوه، فرماندارجم، فرماندار کنگان و سرپرست فرمانداری دشتستان
✅ عبدالله نادری، فرماندارجم، فرماندار عسلویه، فرماندار دشتی
✅ عبدالنبی یوسفی، فرماندار گناوه، فرماندارکنگان، فرماندار عسلویه
✅ سید علی پاک نژاد، معاون سیاسی دیر، فرماندار گناوه، سرپرست فرمانداری کنگان

 گفتنی است به مواردی هم می توان اشاره کرد، که چندین نفر دیگر به عنوان فرماندار در دو شهرستان، جابجا و مشغول به خدمت شده اند.
و از نکات جالب این انتصابات غیر معمول می توان به این موضوع اشاره کرد که شهرستان کنگان از ابتدای دولت دکتر حسن روحانی تا کنون پنج نفر را در مدت فقط شش سال! در قامت فرماندار به خود دیده است!
به ترتیب تبرکی، جمشیدی، عبدالنبی یوسفی، فتح الله نوروزی و سید علی پاک نژاد به این عنوان رسیده اند.

✅ اعتدال : میانه روی، برگزیدن راهی میان افراط و تفریط

استاندار محترم بوشهر جناب اقای گراوند باید به این پرسش ها و دغدغه ها پاسخ بدهند، « دولت اعتدال و امید » یعنی چه؟ و بیشتر از همیشه به واژه اعتدال و بار معنایی آن توجه کنند .
جای بسی تعجب است که استاندار محترم بوشهر خود را وزارت کشوری، میدادند که پله های ترقی و مدیریتی را گام به گام پیموده و در وزارت کشور رشد کرده است،و رفتارهای سیاسی اش دست کم در انتصابات و جابجایی زود هنگام فرمانداران، و لحن بیان ش کاملا مغایر با اعتدال و امید است .

 به بخشی از صحبت های جناب آقای گراوند در مراسم معارفه سید علی پاک نژاد سرپرست فرمانداری کنگان در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۸ توجه کنید!
« من سه دقیقه بیشتر وقت ندارم! رشته ی کلام دستم نیست؟! باید بروم، به پروازم برسم! دنیا خیلی بی اعتبار است، من ناچار هستم فرمانداران را جابجا کنم! پشیمانم برای تغییر یک فرماندار!، الماسی مخالف تغییر نوروزی بود،
این پایان تغییرات در استان بوشهر بود، آقای پاک نژاد خیلی وقت ما نگیرید!، من باید بروم!!!!»

شهرستان کنگان یکی دیگر از قطب های اقتصادی ایران در کنار عسلویه و سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر در حالی میزبان یک شبه ی فرمانداران است و شناخت ظرفیت ها و مشکلات این شهرستان، همچنین شناخت نیروهای انسانی توانمند در دستگاه هایی اجرایی و بکارگیری نیروهای متخصص نیاز به زمان بیشتری دارد تا فرماندار بتواند بهترین استفاده و بیشترین تعامل در دستگاه های اجرایی این شهرستان استراتیژیک پیدا کنند .

 استاندار محترم استان بوشهر، دکتر گراوند باید به این چند اصل در پرورش نیروهای انسانی توانمند در استان توجه کنند و شرایط ی را به وجود آورند تا وقتی یک پست در استان به هر دلیلی خالی شد، دست به جابجایی های گسترده نزنند و کسانی را با حفظ سمت در پست های دیگر منصوب نکنند.

اول؛ ایجاد شکاف در پست های مدیریتی مهم استان و کمبود نیروی توانمند و پرورش یافته باعث ضعف سیستم مدیریت و ناکارامدی سیستم سیاسی میشود، و در طولانی مدت نظام سیاسی را تهی از نیروهای کارامد می کند.

دوم؛ استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان باید بسترهایی برای کارامدی سیستم سیاسی فراهم کنند و از همه ی نیروهای توانمند دعوت به همکاری شود، و دایره ی مدیریتی استان را بزرگتر ببینند، و از همه ی طیف های نزدیک به دولت در پست های مدیریتی استفاده کنند.

سوم؛ نگاه ویژه استاندار محترم به نیروهای جوان و توانمند استان باعث میشود سیستم سیاسی از نخبگان بیشتری در دایره مدیریتی در دراز مدت برخوردار باشد ، انزوای جوانان و عدم دعوت به همکاری باعث شده ، استان در موقع ضروری خالی از نیروهای توانمند باشد.

✅ سخن پایانی با جناب فرماندار

استاد گرانسنگ و گرانمایه جناب آقای سید علی پاک نژاد مردی از جنس صداقت، با ایمان، پاک و مخلص از اصلاح طلبان توانمند، انسان مردم دار و از جنس مردم جنوب استان با دغدغه های همیشگی عمران و آبادی استان بوشهر، کسی که در مدت زمان خدمت در شهرستان گناوه و عملکرد مثبت ش باعث خیرات و برکات فراوانی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شده اند، مردم گناوه از مدیریت این انسان با اصالت راضی بوده و از رفتنش ناراحت؛ امید است روند بسیار مثبت مدیریتی آقای پاک نژاد را با کمک نیروهای توانمند شهرستان کنگان، با وفاق و همدلی جوانان دلسوز پیش بگیرند، و در راستای توسعه ی این شهرستان مهم استان بوشهر گام های ارزشمندی بردارند.

محمود منصوری

خبرنگار و کارشناس علوم سیاسی 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن