بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56331
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 9 شهریور 98 7:38 ق.ظ

پر رنگ کردن نقش مدیریتی بانوان یا بی تدبیری فرمانداران

ثلاث- عدم آگاهی در سیستم مدیریت، باعث کمرنگ شدن نقش نخبگان سیاسی در تصمیم گیری های خرد و کلان کشور میشود .و این مهم باعث ایجاد شکاف در نظام سیاسی شده و در طولانی مدت کارآمدی سیستم مدیریت را زیر سوال میبرد .

 

✅ در حالی که دولت درگیر شرایط نابسامان اقتصادی ، خروج آمریکا از برجام ، تحریم های فلج کننده روبرو شده ، نرخ بیکاری به بالاترین رشد منفی خود رسیده و شعارهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید ، مخصوصا در حوزه سیاسی به بن بست کامل رسیده است .

✅ خبرهایی میرسد که در حوزه جنوب استان بوشهر « دیر ، کنگان ، جم و عسلویه » با نظر موافق استاندار محترم بوشهر ، نماینده عالی دولت در استان و فرمانداران قصد دارند از برخی از  بانوان ، در پست های سیاسی از جمله بخشداری های کنگان (مرکزی) ، دیر (مرکزی)، جم (مرکزی) و بخشداری سیراف ، با موافقت  ، وزیر کشور ، انتصاب شده و در روزهای آتی معارفه شوند .

 

✅ برای خروج ازناکارآمدی سیستم سیاسی در استان،استاندار و فرمانداران محترم باید ضمن ایجاد شرایط مناسب  برای رشد نخبگان علمی، دیدگاه روشنتری نسبت به نخبگان سیاسی داشته باشند .

 

✅ عدم آگاهی در سیستم مدیریت، باعث کمرنگ شدن نقش نخبگان سیاسی در تصمیم گیری های خرد و کلان کشور میشود و این مهم باعث ایجاد شکاف در نظام سیاسی شده و در طولانی مدت کارآمدی سیستم مدیریت را زیر سوال میبرد .

 

✅ استانداران و فرماندارن محترم به عنوان قلب تپنده دولت در استفاده از نیرو های متخصص باید کوشا بوده و ضمن حفظ جایگاه بانوان برای ایجاد یک نظم درون سیستمی،از نیرو های توانمند و مرتبط با منصب های دولتی استفاده کنند.

 

✅ خبر انتصاب طاهره عبدالهی که دانش آموخته دکترای شیمی و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران بوده و در سال گذشته به عنوان چهره برتر علمی شهرستان جم برگزیده شده است  به سمت بخشداری بخش مرکزی جم رسیده ، نه تنها اعتماد و استفاده ازظرفیت های بانوان را در خود جای نداده، بلکه نشان از سو استفاده از زنان و حقوق تحریف شده آنان دارد .

 

✅ برابری در حقوق زن و مرد یعنی مسئولی برای حیاط سیاسی خود از نام زن استفاده نکند و اجازه دهد زنان و مردان در کنار هم با توجه به تخصص هایی که دارند به فعالیت بپردازند و با کنش های غیر اصولی باعث به حاشیه رفتن زن در جامعه نشود .

 

✅ در شرایط کنونی عدم توجه به کارآمدی سیستم سیاسی در دراز مدت باعث حذف نیرو های متخصص شده و استان را به انزوای سیاسی میبرد .

 

✅ برای خروج ازناکارآمدی سیستم سیاسی در استان،استاندار و فرمانداران محترم باید ضمن ایجاد شرایط مناسب  برای رشد نخبگان علمی، دیدگاه روشنتری نسبت به نخبگان سیاسی داشته باشند

 

✅ می بایست به استاندار محترم و فرمانداران حوزه جنوب بوشهر یاد آوری کنم ، این بانوان چه کنش سیاسی داشته اند ، عضو کدام حزب بوده اند ، آیا جریان های سیاسی کشور را به خوبی میشناسند ، ایا اولویت های دولت در بخش های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و عمرانی را میدانند ؟

✅ بخشداری هایی که مدت هاست از داشتن بخشدار محرم بوده اند و صندلی خالی بخشدار زار می زند !

نداشتن بخشدار در بخش های نامبرده ، مشکلات زیر مجموعه این نهاد را دو دوچندان کرده ،

بخشداری هایی که  دهیاری های زیادی زیر مجموعه خود دارند و با تعدد شوراهای اسلامی روستا که دنبال بهبود وضع نابسامان روستای خود هستند ، عموما با بدهی های زیادی مواجه اند و با مشکلات زیادی دست پنجه نرم می کنند .

 آیا رودر و کردن انبوه مشکلات شوراهای روستا ، نماینده های مردم و دهیاران با بخشداران بی تجربه زن که احتمالا نمیدانند در کجای زمان ایستاده اند کار پسندیده است ؟

✅ چه کسی  پاسخ گویی عدم موفقیت این بانوان با توجه به عدم شناخت و نداشتن کارایی   در بخشداری ها خواهد بود .

در حالی که دولت در سال های پایانی خود قرار دارد .

و در صورت روی کار امدن دولتی با دیدگاه ی متفاوت از این دولت ، آیا همین بانوان حتی اجازه ورود به شغل قبلی خود خواهند داشت ؟

چه کسی مقصر سوخته شدن و احیانا حذف این بانوان است؟

یادداش: محمود منصوری. خبرنگار و فعال سیاسی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن