بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56152
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 مرداد 98 10:09 ب.ظ

به همت پتروشیمی زاگرس؛

به زودی، بزرگترین و مجهزترین مجتمع ورزشی ویژه بانوان شهرستان کنگان در سیراف بهره برداری می شود

ثلاث- به همت پتروشیمی زاگرس، به زودی، بزرگترین و مجهزترین مجتمع ورزشی ویژه بانوان شهرستان کنگان در سیراف بهره برداری می شود.

مهندس عباس بشی، سرپرست بخشداری سیراف در خصوص آخرین وضعیت احداث مجتمع ورزشی بانوان بندر سیراف به هفته نامه ثلاث جنوب گفت:

عملیات اجرایی پروژه سالن ورزشی چند منظوره بانوان سیراف در سال ۹۷ آغاز شد. محل تأمین اعتبار این پروژه از پتروشیمی زاگرس است. مساحت این پروژه ۲۷۴۰ متر مربع و به شکل یک طبقه است. در حال حاضر این پروژه ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالن پینگ پنگ، والیبال، فوتسال، هندبال، سالن رزمی، رخت کن، اتاق شیردهی، اتاق نگهداری کودک و … بخشی از این سالن چند منظوره را تشکیل می دهد. استحکام بنا و سازه در این پروژه جزء مواردی بوده که پتروشیمی زاگرس بر آن تأکید فراوان داشته است که جا دارد بابت این حسن توجه از مدیران این شرکت پتروشیمی قدردانی کرد.

این مجتمع ورزشی با توجه به همجواری با دریا و ابنیه های تاریخی و باستانی شهر سیراف و استاندارد بودن سازه ها و سالن های مختلف آن، می توان به راحتی از بازی های کشوری و ملی نیز میزبانی کرد. ضمن اینکه این مجتمع ورزشی، نخستین مجتمع ورزشی مخصوص بانوان در شهرستان کنگان است؛ لذا می توان در سطح کلان روی میزبانی این سالن و مردم خوب سیراف از مسابقات بزرگ، برنامه ریزی کرد.

به نوبه خود از مدیران محترم پتروشیمی زاگرس برای تأمین اعتبار این پروژه بزرگ و ارزشمند و همچنین عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، قدردانی می نمایم. جا دارد از مجموعه فرمانداری و در راس آن جناب مهندس نوروزی فرماندار شهرستان، مجموعه پر تلاش و زحمت کش شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف و جناب مهندس حیدری، شهردار سابق سیراف نیز که در بحث رایزنی با پتروشیمی زاگرس پیگیری فراوانی انجام دادند، نیز تشکر کنم.

 

مجتمع ورزشی چند منظوره سیراف مطابق استانداردهای ملی احداث شده است

مهندس ناصر باسیره، سرپرست شهرداری سیراف در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت: تفاهمنامه میان شهرداری سیراف و پتروشیمی زاگرس در خصوص مجتمع ورزشی بانوان در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ منعقد شد.  عملیات اجرایی این پروژه با حضور جناب آقای گراوند، استاندار بوشهر در تیرماه همان سال شروع شد. این پروژه در ابتدا برای ۲۰۰۰ متر مربع مساحت تفاهم شده بود اما در همان مراسم کلنگ زنی با پیشنهاداتی که ارائه گردید، ۷۴۰ متر مربع به مساحت این پروژه اضافه شد که خوشبختانه مورد موافقت مدیران پتروشیمی زاگرس نیز قرار گرفت. توجیه این کار نیز این بود، حال که قرار است یک مجتمع ورزشی در این شهر احداث شود، همه استاندارهای ملی و بین المللی را داشته باشد که بتواند در آینده میزبان مسابقات رسمی ملی و بین المللی نیز باشد. نقشه این پروژه طبق زیربنای ۲۷۴۰ متر مربع اصلاح شد و پیمانکار طبق نقشه جدید کار خود را آغاز کرد. این پروژه شامل دو بخش است؛ سالن اصلی این مجتمع که شکل سوله ای و دارای اسکلت فلزی است؛ دارای ۱۵۰۰ متر مربع مساحت می باشد. این سالن دارای سکوی تماشاگر به تعداد حدود ۳۰۰ نفر است؛ اتاق داوران، مربیان، هیات های ورزشی، موتورخانه، هفت چشمه سرویس بهداشتی، سه چشمه حمام، نیز در زیر سکوها تعبیه شده است. در این سالن، با تعبیه ۱۴ عدد کولر، به خوبی پیش بینی سیستم سرمایشی شده  است. بخش دیگر از این مجتمع ورزشی چند منظوره شامل اتاق مدیریت، اتاق کودک و مادر، سرایداری، ورزش های رزمی، سالن پینگ پنگ، ایروبیک، رختکن، سونای خشک، سونای بخار، سرویس بهداشتی و غیره است. مشارکت شهرداری سیراف برای این پروژه در بخش تجهیز اتاق مدیریت، کودک و مادر، تجهیز سالن ایروبیک، کف سازی( محوطه سازی) بیرون از سالن و نحوه برق رسانی به سالن بوده است. از ۳۲ کولر، برای خنک کردن کل این مجتمع ورزشی استفاد شده است. ۲۴ عدد چراغ ۴۰۰ وات در سالن اصلی نصب شده است.

از همه عوامل مجموعه پتروشمی زاگرس و به خصوص مدیران شرکت نامبرده برای حمایت مالی در تامن اعتبار این پروژه بی نظیر در شهرستان کنگان، به شکل ویژه تشکر می شود. غلامحسین حیدری، شهردار سابق، شورای اسلامی شهر ، فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار ، عباس بشی، معاون عمرانی فرماندار شهرستان، ناصر باسیره، سرپرست کنونی شهرداری سیراف، مجموعه پرسنل شهرداری این شهر، سطحانیان، رئیس اداره برق شهرستان کنگان که ان شاءالله همراهی لازم را به عمل خواهد آورد و این پروژه به هفته دولت خواهد رسید و غلامی، مدیر بهره برداری آب و فاضلاب سیراف، افرادی بودند که در احداث مجتمع ورزشی چند منظوره ویژه بانوان در سیراف، ایفای نقش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

 

 

عکس: جواد زارعی

 

عکس: رضا زیارتی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن