بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31184
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 مرداد 95 7:24 ب.ظ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در دیر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در شهرستان دیر در هفته دولت بهره‌برداری می‌رسد.

متانول

به گزارش ثلاث به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدحسین حسینی‌محمدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه تقویت و فعال سازی واحدهای تولیدی در استان بوشهر بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۵۱ طرح تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲۸ واحد تولیدی استان بوشهر در سازمان بهین یاب برای فعال سازی ثبت نام کرده‌اند افزود: تاکنون ۱۸۴ واحد آن برای دریافت ۲۲۸ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و تعیین تکلیف شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رشد ۳۳ درصدی اشتغال در چهارماهه نخست امسال خبرداد و خاطر نشان کرد: بهبود اشتغال یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در حمایت از واحدهای صنعتی است به گونه‌ای که در چهار ماه نخست امسال اشتغال با رشد ۳۳ درصدی مواجه بوده است.

حسینی محمدی ازپیش بینی سرمایه‌گذاری برای اشتغال ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان بوشهر خبرداد و افزود: با سرمایه‌گذاری انجام شده تا پایان امسال زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در حوزه صنعت و معدن استان بوشهر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به فعال سازی واحدهای صنایع دریایی در بوشهر تاکید کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال بوشهر در حوزه صنایع دریایی است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲ واحد بزرگ صنعتی و تولیدی در استان بوشهر افتتاح می‌شود خاطر نشان کرد: از ۳۴ کارخانه بزرگ صنعتی و تولیدی  کشور ۲ کارخانه آن در استان بوشهر تا دو هفته آینده افتتاح و وارد چرخه تولید می‌شود.

حسینی محمدی از افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در شهرستان دیر خبرداد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده بزرگ‌ترین کارخانه تولید متانول جهان در شهرستان دیر در هفته دولت بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه افتتاح این کارخانه نقش مهمی در جذب نیروی متخصص و اشتغال جوانان منطقه دارد گفت: کارخانه متانول کاوه دیر دارای ظرفیت ۷ هزار تن در روز است که به عنوان یک منبع انرژی پاک برای توربین‌ها، اتومبیل‌ها، سوخت پیل‌های الکتریکی و غیره مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی در متانول دیر افزود: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار اجرا و  در کنار این پروژه ۴ طرح پایین دستی دیگر صنایع پتروشیمی طراحی شده که راه‌اندازی آن تحول مهمی در اقتصاد و عمران و آبادانی منطقه دیر ایجاد می‌کند.

حسینی محمدی با اشاره به راه‌اندازی شرکت پرشن شیمی در بوشهر بیان کرد: این کارخانه که در شهرک صنعتی بوشهر قرار دارد تولید کننده کود شیمیایی است که تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان دشتی افزود: این کارخانه با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی ظرفیت ۴ میلیون تن سیمان دارد که پیش بینی می‌شود فاز تولید سیمان آن سال آینده وارد مدار شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن