بروز شده در : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 0:00 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57025
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 2 مهر 98 6:05 ب.ظ

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با ثلاث:

شرکت کنگانی درینه سیاه آریا، مجوز دو راکتور ابداعی خود را گرفت

اختصاصی ثلاث- مدیر کل محیط زیست استان بوشهر از اخذ مجوز شرکت درینه سیاه اریا در کنگان برای راه اندازی دو رآکتور آزمایشی جهت اجرای طرح خود خبر داد.

دکتر فرهاد قلی­ نژاد، مدیر کل محیط زیست استان بوشهر درگفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب درخصوص  ” یک شرکت کنگانی، طرح تولید گازوئیل و بنزین از زباله ­های صنعتی و شهری جنوب استان بوشهر را، با هدف به صفر رساندن دفن زباله، برای اولین بار در دنیا اجرایی خواهد کرد” گفت: شرکت درینه سیاه آریا در مرحله دریافت مجوز اجرای این طرح از سازمان محیط زیست می­باشد. این شرکت در کل به دنبال کار بازیافت می­باشد؛ بازیافت پسماند خانگی و بازیافت هیدروکربن که قصد دارند از آن سوخت تولید نمایند. چنانچه این اتفاق رخ دهد، چیزی به نام زباله به جا نمی­ ماند. این طرح، ادعای شرکت درینه سیاه است و هم اکنون درمرحله صدورمجوز زیست محیطی می­باشد. مطالعات زیست محیطی و ارزیابی این طرح درسازمان انجام شده وهم اکنون درمرحله صدور مجوز سازمان می­باشد.

سازمان محیط زیست درحال حاضرمجوز راه­اندازی دو واحد ( راکتور) به شکل آزمایشی به این شرکت داده­ است؛ تا مشخص شود دراین مرحله تا چه اندازه کار را ( طبق استاندارد سازمان محیط زیست) جلو می­برند.

این طرح چنانچه با موفقیت انجام شود، قطعاً بسیاری از مشکلات زیست محیطی زباله­های کنگان وعسلویه را رفع خواهدکرد.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر یکی از حامیان این طرح می­باشد؛ به این دلیل که شرکت درینه سیاه قصد بازیافت پسماند و کم کردن مشکلات زیست محیطی درمحدوده جنوب استان بوشهر را دارد. هم اکنون روش بازیافت، بهترین و مدرن­ترین روش مدیریت پسماند می­ باشد؛ زیرا دفن پسماند درخاک، موجب آلودگی خاک و زمین می­شود، ولی بازیافت می­تواند چرخه تولید را احیا کند.

دستگاهی که به گفته شرکت درینه سیاه برای این­کار در اختیار دارند و آن­ را اختراع کرده ­اند، برای نخستین باردیده شده­است. سازمان محیط زیست درحال حاضر به شکل آزمایشی به شرکت درینه سیاه، مجوز داده ­است که ببیند خروجی دستگاه اختراعی شرکت مذکور، مطابق استانداردهای­ زیست محیطی خواهدبود یا خیر و چنانچه نتیجه کارمطابق استانداردهای سازمان باشد، مجوز را به شکل قطعی وکامل صادرخواهدکرد؛ هرچندشرکت درینه سیاه ازاختراع وخروجی کارخود پس ازمرحله آزمایشی اطمینان دارد.

سازمان محیط زیست، مکان مدنظر برای راه ­اندازی این طرح و فاصله آن تا مناطق مسکونی را مورد تأیید قرارداده­است (فاصله اجرای این طرح ازمناطق مسکونی طبق جدول ضوابط کشوری، استاندارد می­باشد) و فقط مجوز روش اجرا را به شکل آزمایشی صادرنموده­اند.

طرح مربوط به شرکت درینه سیاه، ۲ سال است که درسازمان مورد بررسی و ارزیابی قراردارد.

ما خوش­بینیم که این طرح بتواند بخشی از مشکلات مربوط به پسماند وزباله­های شهرستان کنگان و عسلویه را حل نماید./ خبرنگار: مصطفی صفایی

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد says:

    روی مردم سیراف آزمایش میکنید سازمان محیط زیست برود جلوی آلایندگی بگیرد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن