بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58920
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 6 اسفند 98 1:37 ب.ظ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

طول عمر مردان کوتاه‌تر از زنان است

ثلاث- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردان هم به دلایل مشابه و هم مشکلات، مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعدد، طول عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان دارند.

 

ثلاث: به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان به مناسبت هفته اول اسفندماه که به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران(سما) نامگذاری شده افزود: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به‌عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشورهای مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار داده‌اند.
با بیان اینکه مردان از خدمات بهداشتی درمانی کمتری بهره‌مند می‌شوند افزود: ایران یکی از ۴ کشوری است که بیش از یک دهه برنامه سلامت مردان را دنبال کرده است.
وی شعار امسال هفته ملی سلامت مردان را “محیط کار سالم، کارکنان سالم” عنوان کرده و بیان داشت : برگزاری مناسبت هفته ملی” سلامت مردان ایران(سما)” نیز فرصت مغتنمی است که باید از آن به بهترین وجه برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به گروه‌های مختلف در خانواده و جامعه استفاده کرد.
دکتر خواجه ئیان در خصوص اقدامات این معاونت در این هفته اظهار داشت: تاکید بر آموزش پیشگیرانه در خصوص بیماری‌های مردان از قبیل سرطان‌های مردان، ترومای ناشی از حوادث، ناباروری مردان و … به‌عنوان موضوع اصلی هفته مذکور انتخاب‌شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: باید سلامت جمعیت زیاد مردان شاغل کشور اعم از کارمندان، کارگران، صنوف و … در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در سازمان‌های دولتی و غیردولتی را که ممکن است فرصت‌‌های کافی برای دسترسی به خدمات سلامت نداشته باشند مدنظر قرار داده و مشارکت آنان را با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف برای ارتقای سلامت جلب کرد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن