بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63377
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 دی 99 7:13 ب.ظ

۴۲۶ میلیارد ریال اعتبار در ۵ سال گذشته جذب حوزه سلامت شهرستان عسلویه شده است

ثلاث-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۴۲۶ میلیارد ریال اعتبار جذب حوزه سلامت شهرستان عسلویه شده است. 


جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: با حمایت دولت، مسئولین استان و شهرستان و خیرین سلامت اعتباراتی بالغ بر ۴۲۶ میلیارد ریال جذب و پروژه‌های بهداشتی درمانی خوبی در شهرستان عسلویه احداث و تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: احداث، تجهیز و بهره‌برداری از مرکز خدمات جامع سلامت بیدخون به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، احداث، تجهیز و راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت نخل تقی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال، احداث، تجهیز و بهره‌برداری از ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ارزش ۴۵ میلیارد ریال بخشی از مهمترین پروژه‌هایی حوزه سلامت شهرستان عسلویه از سال ۱۳۹۵ تاکنون است.

زارعی اضافه کرد: احداث، تجهیز و بهره‌برداری از مرکز خدمات سلامت دهان و دندان و کلینیک سیار دندان‌پزشکی به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، تجهیز و بهره‌برداری از خانه بهداشت کنار خیمه به ارزش ۵ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از مهمترین پروژه‌هایی حوزه سلامت شهرستان عسلویه از سال ۱۳۹۵ تاکنون است.

وی بیان کرد: تجهیز و بهره‌برداری از خانه بهداشت دهنو به ارزش ۳ میلیارد ریال، تعمیر خانه‌های بهداشت مراکز به ارزش ۳ میلیارد ریال، سکوبندی و افتتاح آزمایشگاه، راه‌اندازی مرکز مشاوره ازدواج از سال ۱۳۹۷ به ارزش ۲ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از مهمترین پروژه‌هایی حوزه سلامت شهرستان عسلویه از سال ۱۳۹۵ تاکنون است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: از دیگر پروژه‌های مهم حوزه سلامت شهرستان عسلویه از سال ۱۳۹۵ تاکنون تجهیز و بهره‌برداری از مرکز آمادگی زایمان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ ریال تجهیزات دندان‌پزشکی؛ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تجهیزات آزمایشگاهی، ۵ میلیارد ریال تجهیزات اورژانس شهری و جاده‌ای است.

زارعی افزود: بیش از ۵ میلیارد ریال تجهیزات اورژانس مراکز، تنها بخشی از پروژه‌ها و تجهیزات تأمین‌شده حوزه سلامت توسط اعتبارات ملی، نفت، استانی و شهرستانی به ارزش ۱۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هست.

وی اضافه کرد: به دلیل نوپا بودن شهرستان و به‌تبع آن شبکه بهداشت و درمان، همیشه کمبودهایی در این حوزه به چشم آمده و نیاز به کمک‌های بین بخشی و خیرین سلامت احساس می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: با جلب مشارکت خیرین اعم از شرکت‌های خصوصی پتروشیمی ازجمله زاگرس، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، با اهداء تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و فوریت‌های پزشکی، ساخت مرکز خدمات جامع سلامت زبار و مشارکت بعضی از شوراهای اسلامی و دهیاران در اهدای زمین ویژه احداث پروژه‌ها بالغ بر ۲۷۹ میلیارد ریال جذب حوزه سلامت شهرستان گردیده است.

احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی رازی به تأیید هیئت‌وزیران رسید

زارعی بیمارستان تخصصی و یک مرکز پژوهشی درمانی را نیاز شهرستان عسلویه عنوان و خاطرنشان کرد: احداث این پروژه‌ها مشکلات درمانی شهروندان را به حداقل و هزینه سفر به شهرها و استان‌های هم‌جوار را کاهش خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: پس از اخذ مجوز اخیراً با تأیید هیئت دولت و ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی، نفت و استانداری، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان رازی عسلویه در دهه فجر در برنامه قرارگرفته است./دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن