بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24122
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 دی 94 8:29 ق.ظ

با پایان مهلت نام‌نویسی از داوطلبان؛

شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی استان بوشهر به ۱۱۰ نفر رسید

ثلاث-جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در پایان مهلت نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شمار ثبت‌نام‌کنندگان به ۱۱۰ نفر در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر رسید.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سید اسماعیل موسوی اظهار داشت: در پایان نام‌نویسی از داوطلبان، در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۸ نفر شامل ۸ زن و ۴۰ مرد، حوزه انتخابیه دشتستان ۲۴ نفر شامل ۳ زن و ۲۱ مرد، حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۲۳ نفر شامل یک زن و ۲۲ مرد و حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۱۵ نفر که هر ۱۵ نفر مرد هستند نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: شمار داوطلبان نمایندگی دوره نهم در مجموع ۴۵ نفر بود که در این دوره به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر خاطر نشان کرد: روز پایانی ثبت نام از داوطلبان، چهار فرمانداری مراکز حوزه‌های انتخابیه استان بوشهر از نظر شمار مراجعه کنندگان داوطلب نمایندگی پرترافیک بود.

وی افزود: همچنین در پایان نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز در مجموع پنج نفر نام‌نویسی کردند.

موسوی با اشاره به اینکه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری رقابت بین دو داوطلب بود اضافه کرد: سه نفر از این افراد در فرمانداری بوشهر، یک نفر در قم و یک نفر نیز در وزارت کشور نام‌نویسی کرده‌اند.

وی گفت: بین داوطلبان یاد شده دو نفر غیر روحانی و فقط یک نفر سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارد.

بر اساس این گزارش، استان بوشهر دارای یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه بوشهر ، گناوه و دیلم

در این حوزه شکرالله عطارزاده ترجیح داد وزارت کشور را برای نام نویسی انتخاب کند تا ورود خود به داوطلبی این حوزه اعلام دارد. وی نماینده این حوزه در مجلس هفتم بود که برای مجالس بعدی نتوانست صلاحیت خود را از مراجع قانونی احراز کند .

عبدالکریم جمیری نماینده کنونی این حوزه ، مبین کرباسی، عباس برزگرزاده، حجت الاسلام عبدالحمید خدری، خلیل عبداللهی، رامین غلامعلی شاهی، زهرا عرفان، مجمد دادفر ، علی آل بویه، امان‌الله شجاعی، صدرالله محمدی، زهره کللی، حمید شاه بندرزاده، سید کریم موسوی، حسین رضایی، ضرغام حیدریه، حسین خضری، علی حقیقی، ناصر غلامی، صدر اله محمدی باغملایی، محمدعلی شکیبانیا، عیسی حبیبی، عبدالکریم پهلوانی، زیبا هوشیار، فاطمه باصولی، ابراهیم مومنی، حسن لاوری، محمد حسین بکمی، زینب اسماعیلی، شکراله عطارزاده، بهرام فرهمند صابر، اسد حصیری، فرهاد سرخوش پور، ابراهیم میگلی نژاد، مرضیه عباسیان پور، حسن فرهادی، سید حبیب نمازی زاده، اسداله تاج الدین، محمد کاظم محمدی باغملایی، جمشید شکوهی، پگاه بختیاری پور و ابراهیم عادلیان نیز اقدام به نام نویسی از این حوزه کرده اند .

حوزه دشتستان

در این حوزه نیز شمار فراوانی از کاندیداها حضور دارند که بخش عمده از آنها با مراجعه به فرمانداری دشتستان و عده کمی نیز در وزارت کشور اقدام به نام نویسی کرده اند .

حمیده عدالت ، سهیلا محمدخانی و عادل دهدشتی در آخرین روز از مهلت مقرر برای نام نویسی به فرمانداری دشتستان مراجعه کردند.

دکتر محمدرضا دهقان فرد ، غلامرضا مختاری ، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده کنونی این حوزه ، علی احمد زاده، محمد باقر سعادت، سردار بصیری ،علی کرم علی پور، سید محمود شجاعی، امید رستمی، اسماعیل ضیاء، اسماء زارع، عین اله علی پور ، مصطفی مقیدی، حشمت الله جعفری، علی دریمی ، سید محمدرضا مزارعی، بهرام ناصری فرد، روح الله احمدزاده ،علی اکبرکیانی، محمود رضایی و ملک مرادی نیز پیش از این ثبت نام ثبت نام کرده اند .

کدخداپور و اسکندری نیز به ترتیب برای حوزه های فارس و تهران نام نویسی کرده اند که بر اساس قانون می توانند تا یک زمان مشخص حوزه انخابیه دیگری نیز انتخاب کنند .

دشتی و تنگستان

در این حوزه با نام نویسی یونس جعفری مدیرمسئول هفته نامه بیرمی و حجت الاسلام پورفاطمی در آخرین مهلت باقی مانده مواجه بودیم .

احسان شکوه، صمد سلامی، نعمت الله سبحانی، یدالله شیخیانی، مهدی کمالی، صدرالله محتشم، یونس جعفری، برزگری، بازیار، پاکدل، منصوری، فقیه و اسماعیلی دیگر داوطلبنی هستند که از این حوزه ثبت نام کرده اند.

بیشترین اقبال ورود به مجلس برای آقای دکتر شهریاری و حجت الاسلام پورفاطمی است که هواداران این دو نفر به شکل وسیعی در حال یک دیپلماسی فعال برای جذب آراء مردم هستند .به نظر می رسد که دکتر شهریاری بخش عمده ای از آراء سنتی و جوان این حوزه را در دست دارد.

حوزه دیر ، کنگان، جم و عسلویه

در این حوزه تاکنون حجت الاسلام دکتر موسی احمدی نماینده کنونی این حوزه ، قاسم ابراهیمی، مال‌لله محمدی، حسن شفیق فرد، محمد انبارکی مطلق، مصطفی مهرآیین، عابدین عابدی زاده، سکینه الماسی، حمزه زبیری، سیداسدالله علمداری، حسین بردستانی، یعقوب کوچکی، فرهاد اسدی، سید علیرضا افرندی، قیصر صالحی، مجیدحسینی کنگانی ،علی ایاز، مسعود تنگستانی، اکبر طهماسبی، حسین فولادی، سلمان دهقانی، شهاب یادگاری و حمزه علیشاهی ثبت نام کرده اند .

با پایان مهلت قانونی تا امروز ، اسامی افرادی که برای نام نویسی به وزارت کشور و فرمانداری های سراسر استان بوشهر مراجعه کرده اند مشخص می شود .

پایگاه خبری تحلیلی ثلاث از آن دسته داوطلبین نمایندگی مجلس در استان بوشهر که اقدام به نام نویسی کرده و نام آنها در این گزارش نشر نشده بود پوزش می طلبد و در صورت مشخص شدن وضعیت نام نویسی این افراد در یادداشت های بعدی از آنها نام می برد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. جنوب استان says:

    همه با هم برای هم

    فــــــــــقـــــط مـــــال الله محــــــــــمدی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن