بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25891
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 10 اسفند 94 11:29 ق.ظ

ترکیب جناحی نمایندگان استان بوشهر/یک زن برای اولین بار نماینده جنوب استان می شود

ثلاث- در حوزه جنوب استان، ۱۴۷هزار و ۴۰۵ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۱۶۹ شعبه رای‌گیری برپا شد که حدود ۱۱۷ هزار نفر در این حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رای رفتند و ۱۱۰ هزار و ۶۷۸ رای صحیح از صندوق‌ها بیرون آمد.

به گزارش ثلاث، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بوشهر در روز هفتم اسفند برای تعیین یک نماینده استان در مجلس خبرگان و چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مردم استان بوشهر همواره در دوره‌های مختلف انتخابات حضوری گسترده و مشارکتی بالا داشته‌اند و این دوره نیز شاهد حضور گسترده و پرشور مردم این استان در انتخابات بودیم.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۴۶۷ هزار و ۹۴۵ نفر شرکت کردند که ۴۰۷ رای صحیح بود که این موضوع بیانگر مشارکت حدود ۶۸ درصدی مردم استان بوشهر در این انتخابات است.

فتح‌الله حقیقی رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: ۶۹۱ هزار و ۴۰۶ نفر در استان بوشهر واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۷۰ هزار و ۷۹۴ نفر در انتخابات شرکت کردند و این موضوع بیانگر حضور ۶۸ درصدی مردم این استان در انتخابات است.

ترکیب جناحی نمایندگان استان بوشهر

استان بوشهر دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است، انتخابات استان نیز در چهار حوزه انتخابیه برگزار شد تا چهره چهار نماینده استان در مجلس مشخص شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر همواره دارای حساسیت‌های بالایی بوده است و به عنوان یکی از مهمترین انتخابات‌ محسوب می‌شود و امسال نیز شاهد این حساسیت‌ها در همه حوزه‌ها بودیم.

در حوزه‌های انتخابیه چهارگانه استان بوشهر محمدباقر سعادت، عبدالحمید خدری، سکینه الماسی و سیدکمال‌الدین شهریاری به عنوان نمایندگان استان انتخاب شدند.

هر چند در مجلس کنونی سه نماینده استان بوشهر اصولگرا و یک نماینده اصلاح‌طلب است؛ ولی در مجلس آینده، یک نماینده اصولگرا، دو نماینده معتدل و یک نماینده اصلاح‌طلب حضور خواهند داشت.

سید کمال‌الدین شهریاری در حوزه دشتی و تنگستان تنها نماینده اصولگرای استان بوشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود. سکینه الماسی و عبدالحمید خدری دو نماینده معتدل و محمدباقر سعادت هم نماینده اصلاح‌طلب استان بوشهر است.

خبری از نمایندگان کنونی بوشهر در بین منتخبین نیست

با انتخاب خدری، سعادت، الماسی و شهریاری به عنوان نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، هیچ‌یک از نمایندگان کنونی استان بوشهر در مجلس نتوانستند راهی به مجلس شورای اسلامی پیدا کنند.

در حوزه انتخابیه دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده فعلی مجلس  احراز صلاحیت نشد و نتوانست در این انتخابات حاضر شود.

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان، حجت‌الاسلام سید مهدی پورفاطمی که در چهار دوره گذشته نماینده این حوزه در مجلس بود، احراز صلاحیت نشد تا پس از چهار دوره جای خود را به سیدکمال‌الدین شهریاری بدهد. سید کمال‌الدین شهریاری سابقه یک دوره نماینده این حوزه را در کارنامه خود دارد.

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نیز عبدالکریم جمیری نماینده کنونی مجلس رقابت سختی با عبدالحمید خدری داشت ولی در جایگاه دوم قرار گرفت. در این حوزه انتخابیه، محمد دادفر و شکرالله عطارزاده نمایندگان اسبق مجلس نیز ثبت‌نام کردند ولی صلاحیت آنها احراز نشد.

در حوزه انتخابیه جنوب استان نیز حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده فعلی مجلس نیز جایگاه خود را با سکینه الماسی عوض کرد و دوم شد و نتوانست برای دومین دوره در مجلس حضور یابد.

 

آرا حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر

انتخاب یک خانم برای اولین‌بار به عنوان نماینده جنوب استان بوشهر

در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم، عسلویه ۱۴۷هزار و ۴۰۵ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۱۶۹ شعبه رای‌گیری برپا شد که حدود ۱۱۷ هزار نفر در این حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رای رفتند و ۱۱۰ هزار و ۶۷۸ رای صحیح از صندوق‌ها بیرون آمد.

در این حوزه انتخابیه حسین بردستانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفته بود و حزب اعتدال و توسعه نیز از سکینه الماسی حمایت کرد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده کنونی حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر به عنوان کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان استان بوشهر رقابت سخت و نزدیکی را با الماسی بر سر کسب کرسی این حوزه انتخابیه داشت.

در این حوزه انتخابیه سیکنه الماسی با کسب بیش از ۴۱ هزار رای نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی شد تا اولین خانمی باشد که به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام موسی احمدی با کسب ۳۵ هزار و ۴۵۲ رای در جایگاه دوم قرار گرفت و حسین بردستانی با کسب ۲۶ هزار و ۶۸۹ رای سوم شد.

عابدین عابدی زاده با دو هزار و ۹۳۲ رای، اکبر آسیایی زاده با یک هزار و ۲۲۳ رای، قاسم ابراهیمی با کسب یک هزار و ۵۷ رای، محمد مطلق با کسب یک هزار و سه رای و فرهاد اسدی با کسب ۵۱۸ رای در رده‌های بعدی قرار گرفتند.// سعید رضایی- مهر

 

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. سجاد رحیمی زاده says:

    فکر نکنم هنوز شورای نگهبان تایید کرده باشه

  2. محسن says:

    چرا نگیم حوزه انتخاباتی کنگان، دیر، جم، عسلویه؟
    چرا توی تیتر بنویسم جنوب استان؟
    مراقب باشیم که این مهم را حداقل نگه داریم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن