بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34405
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 17 مهر 95 10:05 ق.ظ

تهران از سرمایه گذاری مالزیایی‌ها در صنعت نفت ایران استقبال می‌کند

رئیس جمهوری گفت: ایران از سرمایه گذاری شرکت‌های مالزیایی در بخش‌های نفت، گاز و پتروش حمایت می‌کند.


 

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (جمعه، ١۶ مهرماه) در نشست مشترک مطبوعاتی با محمد نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی در کوالالامپور، گفت: ما تصمیم داریم سال ٢٠١۶ میلادی را به سال تحرک در توسعه و تقویت روابط مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بدل کنیم.
وی با ابراز قدردانی از میهمان نوازی ملت و دولت مالزی، افزود: روابط با آسیا و از جمله کشور دوست و برادر مالزی، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد.
 روحانی با بیان این که ایران و مالزی دارای روابط بسیار خوب و برادرانه‌ای بوده‌اند، اما در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، روابط اقتصادی ٢ کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: امروز تصمیم گرفتیم سطح روابط را در مرحله نخست به دوره پیش از تحریم‌ها بازگردانیم و در مرحله بعد نیز به‌سرعت آن را به ٢ برابر افزایش دهیم.
رئیس جمهوری عنوان کرد: ما علاقه‌مند هستیم در شرایط پسابرجام و پساتحریم که سرمایه گذاری‌های فراوانی به‌سمت ایران سرازیر شده، مالزی هم در بخش‌های مختلف حضور داشته باشد.
وی گفت: فضای بسیار خوبی برای فعالیت و سرمایه گذاری ایرانیان در مالزی و مالزیایی‌ها در ایران وجود دارد که ٢ دولت از این مسیر حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
 روحانی با بیان این که در ٢ نشستی که با نخست وزیر مالزی داشتیم درباره راه‌های حرکت سریع در روند همکاری‌ها گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردیم، افزود: مهم‌ترین مسئله تسریع در تحرک بخشیدن به روابط بانکی ٢ کشور است، ما همچنین باید بخش‌های خصوصی ٢ کشور را از ظرفیت‌های مشترک به طور کامل مطلع کنیم.
 رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران از سرمایه گذاری شرکت‌های مالزیایی در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی حمایت می‌کند، ٢ کشور همچنین می‌توانند در زمینه صنایع غذایی حلال با هم مشارکت و همکاری کنند.
 وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران و مالزی در فناوری‌های پیشرفته، عنوان کرد: ٢ کشور توافق کردند که همکاری‌های خود را در بخش‌های دانشگاهی و فناوری توسعه دهند.

 

منبع:دولت

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن