بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61569
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 شهریور 99 3:56 ب.ظ

افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان/برداشت گامی بلند در راستای جهش تولید

ثلاث-مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد.


علی بازدار در حاشیه افتتاح طرح طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: این طرح شامل چهار قفس ۱۲۵ تنی است که سالانه ۵۰۰ تن ماهی را تولید خواهد کرد.

بازدار بیان کرد: با توجه به جهش تولید ۴۰۰ هکتار زمین در بحث پرورش میگو در شهرستان کنگان پیش بینی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: میزان میگو استحصال از دریا تا پایان ۱۷ شهریور ۹۹ قریب یک هزار و ۸۰۰ تن بوده که نسبت به سال‌های قبل افزایش ۶۵ درصدی صید را داشتیم.

وی افزود: پیش بینی ما برای امسال هزار و ۴۰۰ تن بوده که تا کنون ۴۰۰ تن بیشتر صید شده و پیش بینی می‌شود صید امسال از مرز دو هزار تن عبور کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت: رعایت مسائل زیست محیطی در دریا و در آینده در خشکی در این پروژه پیش بینی شده است.

غلامحسین زیبا افزود: این پروژه تاثیری روی حریم ۶۰ متری نخواهد داشت و در حریم ۶۰ متری هیچ گونه زمینی واگذار نخواهد شد.

وی بیان کرد: انتقال دانش به نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی در حوزه پرورش ماهی در قفس و میگو از برنامه‌های دولت در این شهرستان است.

معاون فرماندار کنگان عنوان کرد: واگذاری اراضی به متقاضیان در بحث پرورش میگو با هدف اشتغالزایی و تولید گام بعدی در شهرستان کنگان خواهد بود.

سرمایه گذار و مجری طرح پرورش ماهی درقفس شهرستان کنگان نیز گفت: این طرح در ۲ و نیم مایلی کنگان با سرمایه ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

حمیدرضا پیش آهنگ با بیان اینکه حجم تولید در فاز اول سالیانه ۵۰۰ تن ماهی سی بأس آسیایی است بیان داشت: با اجرای این طرح برای ۱۶ نفر بصورت مستقیم و برای ۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

خبرنگار:ابوذرحسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن