بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46534
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 اسفند 96 7:30 ب.ظ

امام جمعه کنگان: تربیت فرزند، همسرداری و خانه داری بالاترین مسئولیت زن در جامعه است

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: تربیت فرزند ، همسرداری و خانه داری بالاترین مسئولیت زن در جامعه است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: فاطمه زهرا بهترین الگو در زمینه همسرداری و تربیت فرزند است که باید زندگی نورانی اش سرلوحه همگان باشد.

وی به موضوع همسرداری و تربیت فرزند حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) اشاره و عنوان نمود: زن می تواند به مقامی برسد که فرزندانی مثل حسنین و زینبین تربیت و مصداق حدیث نبوی جهاد زن خوب همسرداری است برسد.

وی با اشاره به تقارن روز جهانی زن با میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن در جمهوری اسلامی ایران اظهار نمود: وجه نامگذاری این دو روز ، تفاوت نگاه ارزشی نظام اسلامی با نگاه نظام غربی است.

محمودی گفت: بر خلاف دین مبین اسلام که ارزش و جایگاه خاصی برای زن قائل است ، در نظام غربی نگاه به زن یک نگاه ابزاری است که از پیامدهای آن فروپاشی نهاد خانواده است.

وی تلاوت قرآن ، نگاه به چهره رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و انفاق فی سبیل الله را سه چیز دوست داشتنی دنیا در کلام حضرت زهرا ذکر و با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری از خیرین و مسئولان خواست تا با شرکت در جشن های نیکوکاری به کمک انسان های نیازمند و آسیب پذیر بشتابند.

خطیب جمعه با تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مداحان و شعرای آیینی کشور در خصوص مقام و جایگاه زن و موضوع حجاب و عفاف اشاره و با انتقاد از برخی افرادی که با طرح مسئله حجاب اجباری فضای جامعه را برهم می زنند گفت: البته برخورد با هرفعل حرام و گناه علنی در جامعه از جمله بدحجابی و بی حجابی ضروری است.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با خانواده شهدای اخیر بسیج و نیروی انتظامی و بیان ویژگی های فردی و اخلاقی این شهدا و بیان اینکه امنیت کشور مدیون خون مطهر شهیدان است افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوان امروز از جوان اول انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد عقب تر نیست و من معتقدم جلوتر است.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید ، ضمن تقدیر از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بزرگداشت شهدا یک سنت و آموزه مهم دینی است که در سیره شخصیت هایی مانند حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فرزندانش به وفور مشاهده می شود.

خطیب جمعه افزود: امروز خدمت به خانواده شهدا بویژه اشتغال فرزندان شهید به نوعی تکریم خود شهداست.

محمودی به اردوهای راهیان نور اشاره و بیان کرد: یکی از اموری که می تواند روحیه انقلابی را در جوانان بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب زنده نگه دارد و موجب حفظ و ترویج ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس شود همین اردوهای راهیان نور است.

وی در پایان به سفر وزیر خارجه فرانسه به کشور و دیدار با مقامات کشوری اشاره و با تشکر از مواضع مقتدرانه مسئولان نظام در برابر زیاده خواهی های غرب و دلالان آمریکایی از جمله وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی هرگز به هیچ قدرتی باج نخواهد داد و دشمنان بدانند اینجا نه ریاض است و نه بحرین و امارات ، اینجا سرزمین مردان و زنان با غیرت و دشمن ستیز ایران اسلامی است. / ابوذر حسین پور

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن