بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69632
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 آبان 02 8:50 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

مصوبات سفر ریاست جمهوری به ویژه در حوزه آب و درمان تسریع داده شود / مسئولان صنعت و دولت به جذب ۸۵۸ نفری بومی ها بویژه میزبانان صنعت در آزمون مجتمع گاز اهتمام ورزند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: مسئولان صنعت و دولت به جذب ۸۵۸ نفری بومی ها بویژه میزبانان صنعت در آزمون مجتمع گاز اهتمام ورزند.

 

 حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تشکر از خدمات و تلاش های دولت مردمی ایران قوی و تقدیر از پیگیری مقامات استانی و محلی در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری ، افزود: تسریع در احداث آب شیرین کن شهر بنک و افزایش ظرفیت آب شیرین کن کنگان برای ساماندهی مشکل آب در این منطقه و نیز سرعت بخشیدن در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی کنگان از مطالبات مهم مردم است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع جذب ۸۵۸ نیروی بومی استان توسط مجتمع گاز از طریق آزمون اشاره و بیان نمود: به رغم اینکه هنوز نتایج بصورت رسمی اعلام نشده است اما درخواست اینست مسئولان مربوطه از جمله مقامات نفتی و دولتی بهرنوع ممکن تلاش کنند نسبت به جذب نیروهای بومی همت کنند.
خطیب جمعه افزود: بهانه هایی مانند امتیاز نیاوردن در آزمون قابل پذیرش نیست و مسئولان مربوطه با آموزش و مانند آن این مشکل را حل کنند چرا که این حق جوانان بومی بویژه میزبانان صنعت است که از نعمت اشتغال بهره مند شوند.
محمودی در فراز دیگری از خطبه ها به ابلاغ سیاست های کلی دریامحور به قوای سه گانه توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این سیاست ها شاهد افزایش کار و ثروت و اقتدار در حوزه های مختلف دریا و ساحل و فراساحل و پس کرانه ها باشیم.
وی در ادامه به سخنان اخیر سید مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان و سخنان ایشان در مورد عملیات بزرگ طوفان الاقصی اشاره و عنوان کرد: توان بالای مقاومت و قدرت بازدارندگی حماس ، بازخوانی حماسه ۳۳ روزه حزب الله لبنان و قدرت میدانی اطلاعاتی و رصد گری مقاومت ، بازنده بودن رژیم کودک کش و اشغالگر صهیونیستی در این جنگ نابرابر از مهمترین محورهای سخنان سید حسن نصرالله بود.
امام جمعه کنگان گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و یکی از برکات جنگ غزه این بود که ماهیت آمریکا و اسرائیل را به دنیا آشکار کرد.
محمودی افزود: امروز وظیفه امت اسلامی اینست رژیم غاصب را بعنوان جنایتکار جنگی معرفی و این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و بهترین مکان برای این معنی نمازهای جمعه کشورهای اسلامی است.
وی با گرامیداشت فیلسوف ، عارف ، فقیه و مفسر بزرگ علامه طباطبایی و بیان آثار و برکات آن عالم بزرگ عنوان نمود: یکی از افتخارات بزرگ علامه طباطبایی تربیت شاگردانی مانند علامه مطهری ، علامه مصباح ، علامه حسن زاده آملی و شخصیتی مانند رهبر معظم انقلاب بود.
خطیب جمعه با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و بیان اینکه این روز فرصتی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است بیان داشت: همه باید تلاش کنند میل و رغبت به مطالعه در جامعه افزایش دهند.
محمودی اهتمام به کتاب و کتابخوانی را از مطالبات جدی رهبری ذکر و با تاکید بر ضرورت توجه به مسابقات کتابخوانی توسط نهادهای فرهنگی اشاره و افزود: یکی از درخواست های جمعی از فرهنگیان شهرستان تاسیس یک کتابخانه برای مدارس است که بنده ضمن حمایت مجددا از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا دارم این مسئله را پیگیری کنند.
وی در پایان خطبه های نماز جمعه به حضور حجت الاسلام استاد قاسمی از اساتید مبرز حوزه و دانشگاه در مدارس شهرستان کنگان به دعوت نهاد نماز جمعه کنگان اشاره و با تشکر از استقبال مدارس و دانش آموزان از همکاری آنان تقدیر کرد.
تقدیر از برگزاری همایش قرآنی و یادواره شهدای غزه در محله خمینی آباد کنگان ، گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن