بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46606
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 25 اسفند 96 8:01 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

اقتصاد مقاومتی به شعار نیست و فقط با اقدام و عمل محقق می شود

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: اقتصادمقاومتی با شعار دادن، شدنی نیست و فقط با اقدام و عمل محقق می شود

 

ثلاث،  حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید و تاکید بر اینکه این شعار منحصر به یک سال خاص نیست ، افزود: با شعار دادن و برگزاری چند همایش و سمینار و سخنرانی ، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید علاج دردهای کشور و دغدغه بزرگ رهبری معظم انقلاب و مردم است اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال صرفا با تدبیر ، اقدام و عمل میسر خواهد شد.

خطیب جمعه در بخش دیگر با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (علیه السلام) و بیان فضایل و مناقب آنحضرت ، به فضیلت ماه بزرگ رجب المرجب در آیینه روایات پرداخت و عنوان نمود: ماه رجب فرصتی عالی برای تطهیر ذنوب و صفای دل است.

وی با تسلیت شهادت امام هادی (علیه السلام) و تقارن سالروز شهادت آن حضرت با روز اول عید نوروز گفت: قطعا مردم متدین و پایبند به دین حریم شرع و حرمت امام معصوم را حفظ خواهن کرد و در کنار سفره های خود در روز اول فروردین با توسل و استمداد به امام هادی (علیه السلام) سال جدید را شروع خواهند کرد.

محمودی با تبریک حلول سال نو و تبیین پیام های سال جدید و تحول طبیعت ، بهار طبیعت را نشانه ای از مبدا وجود و معاد و قدرت حضرت باریتعالی دانست و افزود: بهار باید الگویی برای نو شدن جان و دل انسانها و پایانی بر فاصله ها و قطع صله رحم ها و کینه ها باشد.

امام جمعه کنگان با تقدیر از اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و واگذاری کمیته فرهنگی به بسیج گفت: مسئولان امر و متدینین و متشرعین اجازه ندهند عده ای به بهانه عید و نشاط اجتماعی بساط گناه را پهن کنند.

وی با انتقاد از یکی از مسئولان شهرستان کنگان و اظها نظر در خصوص ترویج موسیقی های مبتذل در یکی از شهرهای شهرستان عنوان نمود: آن مسئولان و کسانی که بدنبال ایجاد بسترهای گناه در جامعه اند بدانند مقابل خدا ، مردم و نظام باید پاسخگو باشند و مردم نیز آنها را بعنوان افراد غیر متشرع و ضد دین و ارزشها خواهند شناخت.

محمودی به حمله برخی شیعیان انگلیسی به سفارت جمهوریث اسلامی ایران در انگلیس اشاره و با محکوم نمودن این اقدام و دست داشتن سعودی ها در این کار زشت ، با محکوم نمودن حرکات خبیثانه ای که بدنبال اختلاف بین مذاهب اسلامی است اظهار داشت: من به کسانی که اخیرا و از روی کج سلیقگی به مقدسات شیعه در این شهرستان اهانت کردند اعلام می کنم صبر و خویشتن داری ابناء شیعه بخاطر امتثال امر ائمه و بزرگان دین و نظام از جمله رهبری معظم انقلاب است و الا هرگز اهانت به مقدسات شان را تحمل نخواهند کرد.

خطیب جمعه در پایان با تاکید بر ضرورت آمادگی بیشتر مراکز درمانی از جمله بیمارستان و درمانگاه ها در ایام نوروز برای ارائه خدمت به مردم ، بر لزوم تشدید نظارت بر صنوف از جمله رستوران ها و محل های عرضه مواد غذایی تاکید و بر لزوم برخورد دستگاه قضایی و انتظامی با هنجارشکنان در ایام نوروز تاکید کرد.

  • لازم به یادآوری است ، در بین دو نماز ۱۳ نفر از نفرات برتر ( به نمایندگی از ۶۵ نفر برگزیده) مسابقه کتابخوانی که بهمن ماه سال جاری به همت دفتر امام جمعه و آموزش و پرورش با حمایت شهرداری های شهرهای سه گانه برگزار شد ، تجلیل شد. ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن