بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54793
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 خرداد 98 8:10 ق.ظ

آینده کودکان کم برخوردار روستایی را دریابیم

طرح غذای گرم و سالم در روستا مهدهای شهرستان کنگان و عسلویه رو به توقف است

به گزارش ثلاث، طرح غذای گرم برای اولین بار در شهرستان کنگان از مهرماه ۹۵ شروع شد. قبل از آن، طرح مذکور به‌جز مهدهای کودک شهرستان کنگان و عسلویه در کلیه مهدهای کودک شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شد.

به گزارش ثلاث، طرح غذای گرم برای اولین بار در شهرستان کنگان از مهرماه ۹۵ شروع شد. قبل از آن، طرح مذکور به‌جز مهدهای کودک شهرستان کنگان و عسلویه در کلیه مهدهای کودک شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شد.

با پیگیری اداره بهزیستی شهرستان کنگان و با توجه به محروم بودن کودکان مهدهای روستایی این شهرستان از تغذیه سالم و کافی، این طرح از مهرماه ۹۵ در دو روستا مهد کنگان و یک روستا مهد عسلویه اجرایی شد. با توجه به وجود شرکت‌های صنعتی منطقه کنگان و عسلویه و وجود بیشترین آلایندگی محیطی در این منطقه، اجرای این طرح در روستاهای این مناطق الزامی است. با توجه به اینکه بیشتر کودکان مناطق روستایی شهرستان‌های کنگان و عسلویه از قشر ضعیف جامعه هستند، بیش از کودکان شهری دچار فقر مواد غذایی و کمبود کلسیم‌ها و مواد مغذی برای رشد جسمانی می‌باشند و اکثراً ازنظر قد و وزن در مقایسه با کودکان مناطق شهری در رده پایین‌تری قرار دارند. قطعاً وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی ما افراد آگاه به این موضوع است که نسبت به حل و رفع نقیصه بزرگِ انسانی آستین‌های همت و رادمردی را بالا زده کودکان این دو روستا را که فرزندان این آب‌وخاک هستند، مساعدت و همراهی نماییم. یادمان باشد که همین کودکان قرار است فردای کشور را با عقل، جسم و اراده خود آبادتر نمایند. هزینه‌ای که اداره کل بهزیستی استان بوشهر بابت این اجرای طرح در هر روستا مهد به‌صورت ماهانه پرداخت می‌کند دو هزار و دویست تومان بابت هر کودک است که با توجه به بالا رفتن قیمت کالاهای مانند برنج، مرغ، ماکارونی و گوشت یا حتی حبوبات در سال اخیر مدیران مهدهای مجری طرح با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و خواهان افزایش اعتبارات بهزیستی برای اجرا و ادامه این طرح می‌باشند. چه‌بسا با ثابت بودن بودجه اجرای این طرح و بالا رفتن قیمت کالاها در سال آینده، احتمال توقف کامل این طرح نیز می‌رود. لازم به ذکر است شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های کنگان و عسلویه در پیشبرد و اجرایی شدن این طرح و نظارت بر تهیه و پخت غذای گرم در روستا مهدهای مناطق نام‌برده، نقشی مؤثر داشته‌اند. از زمان اجرای این طرح در روستا مهدها با توجه به آمار اعلامی از سوی شبکه بهداشت و درمان این مناطق، کودکانِ مشمولِ طرح، ازنظر قد و وزن تا حدودی به نرمال نزدیک شده‌اند که در صورت توقف این طرح، لطمه بزرگی به کودکان مشمول طرح وارد می‌شود. اندازه‌گیری قد و وزن کودکان مشمول طرح در روستا مهدها در ابتدای طرح و هر سه ماه یکبار، تهیه چک‌ لیست مواد غذایی و نوع غذا، آموزش آشپزان و مربیان روستا مهدها در مورد انتخاب مواد غذایی سالم و نحوه پخت صحیح مواد غذایی، از دیگر خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های کنگان و عسلویه در اجرای شدن این طرح است. مجموعه ۱۶۴ کودک کم برخوردار از روستاهای شهرستان کنگان و عسلویه تحت پوشش این طرح قرار دارند.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن